کد خبر : 1631722 | 31 مرداد 1398 ساعت 21:53 | 121.8K بازدید | 0 دیدگاه

جدی و سمج؛ زیبا و دقیق

چیپ آرژانتینی؛ هدیه ترابی به کالدرون

پیروزی در سه فصل گذشته سنتی است که پرسپولیس در افتتاحیه آن را ترک نکرده بود و برای تکرار آن احتیاج به یک ضربه کاری داشت.

چیپ  آرژانتینی؛ هدیه  ترابی به کالدرون

 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مسابقه اول پرسپولیس در لیگ نوزدهم با سرمربی جدید با ضرب آهنگی ضعیف تر از حد انتظار پیش رفت، در نهایت این مهدی ترابی بود که با یک ضربه استادانه در یک باز پس گیری توپ تک گل بازی را به ثمر رساند تا پرسپولیس در چهارمین سال متوالی نیز بازی اول در لیگ برتر را به سود خود به پایان برساند.


سرخپوشان که در دیدار مقابل حریف زردپوش علاقه مند بودند با سیمای تهاجمی و بازی روی زمین کنترل میدان را در دست داشته باشند، با وجود تلاش زیاد در نهایت به سختی امتیازات این مسابقه را در خانه نگه داشتند؛ به ویژه که در لحظات پایانی یکی دو حمله تیم پارس جنوبی می توانست دروازه پرسپولیس را با خطر جدی مواجه کند.


البته آنها در طول مسابقه سه مرتبه دیگر فرصت مناسبی برای گلزنی داشتند اما تنها یک مرتبه و با ضربه تمام کننده مهدی ترابی موفق به پیروزی برابر پارس سختکوش شدند؛ تیمی که تعریف و تمجید های گزارشگر مسابقه را در طول مسابقه پشت خود می دید و البته لایق آن نیز بود.


این مسابقه برای کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس که بعد از 4 سال حضور بی وقفه برانکو روی نیمکت سرخپوشان تاجگذاری یک زمامدار جدید به حساب می آمد، نبردی کلیدی و حفظ امتیازات آن بسیار پر اهمیت بود و به همین دلیل بر خلاف رویکردی که درباره کالدرون گفته می شد، او در لحظات پایانی اقدام به یک تعویض دفاعی کرد و محسن ربیع خواه را برای محکم کردن کمربند دفاعی به زمین آورد. کاری که در نهایت جواب داد تا پرسپولیس در گام اول لیگ سه امتیاز کسب کند و برای بازی هفته دوم برابر تراکتور خود را آماده کند.


آنها بیش از هر چیزی این 3 امتیاز را مدیون مهدی ترابی هستند؛ بازیکنی که هنر او نه فقط در ضربه چیپ نهایی و به پاشنه چرخاندن دروازه دخسوس بود؛ بلکه اوج هنر او در لحظه ای بود که بعد از حرکت اضافه علیپور توپ را دوباره  از بین پای مدافعان سختگیر پارس به دست آورد و تبدیل به موقعیت تک به تک و گل زیبا برای پرسپولیس کرد. این چیزی است که هر تیم مدعی به آن نیاز دارد؛ سماجت، دقت و ظرافت. چیزهایی که ترابی در چند ثانیه به پرسپولیس داد.چیزهایی که آرژانتینی ها در آن خبره هستند و به دنیا نشان داده اند چگونه می شود جدی و خشن و در عین حال تماشایی بود.

 

 

 

 

مهدی ترابی نگران گل نشدن توپ. به چهره او و صورت جمع شده اش نگاه کنید . اما این توپ در نهایت وارد دروازه دخسوس شد.

 


عکس ها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها