کد خبر : 1632058 | 02 شهریور 1398 ساعت 09:48 | 32.9K بازدید | 0 دیدگاه

سری آ آغاز فصل جدید

سر یوونتوس برای دردسر درد می کند!

به نظر می‌رسد که رقابت در این فصل سری آ جدی‌تر دنبال خواهد شد. مربی‌ای که چرخه قهرمانی‌های یوونتوس را آغاز کرد، حالا به شبه‌جزیره برگشته تا این چرخه را به پایان برساند.

سر یوونتوس برای دردسر درد می کند!

به گزارش "ورزش سه" ، تابستان در ایتالیا همانطور آغاز شد که فصل تمام شده بود؛ یوونتوس باز هم جلوتر از بقیه بود. آنها در همان 1 جولای توانستند آرون رمزی و آدرین رابیو را به صورت آزاد به خدمت بگیرند. آنها سپس کاری بسیار جاه‌طلبانه‌تر انجام دادند و ماتیس دلیخت را با قیمت 75 میلیون یورو از آژاکس خریداری کردند.


این قرارداد، حتی برای باشگاهی که سال گذشته‌اش کریستیانو رونالدو را خریده بود، بسیار تأثیرگذار بود. آخرین باری که یک باشگاه ایتالیایی توانسته بود در نبرد با باشگاه‌های دیگر بر سر جذب یک بازیکن بسیار بااستعداد و جوان پیروز شود چه زمانی بود؟ دلیخت که 19 سال دارد، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفته بود و در فینال لیگ اروپا و لیگ ملت‌های اروپا هم همینطور. او همچنین در هلند فاتح دوگانه داخلی شده بود. انتظار می‌رفت این مدافع میانی در نهایت به بارسلونا، مادرید، مونیخ یا پاریس برود اما او به تورین آمد.

 

*وظیفه ساری: قهرمانی


با خرید دلیخت، به نظر می‌رسید که فاصله یوونتوس و رقبای داخلی از هشت سال گذشته، که یوونتوس مداوم فاتح اسکودتو شده است هم بیشتر شده است. تیمی که فصل گذشته با 11 امتیاز اختلاف قهرمان شد و 21 امتیاز هم با تیم سوم فاصله داشت، باز هم خود را تقویت کرده بود. چطور قرار بود تیم‌های دیگر به یوونتوس برسند؟


اما پنج هفته بعد از آن انتقال، اوضاع دیگر تا این حد مشخص نبود. قرار بود یوونتوس هم خرید داشته باشد و هم فروش اما فصل جدید سری آ در حالی آغاز می‌شود که فروش‌های یوونتوس انجام نشده است، و مائوریتسیو ساری، مربی جدید یووه، تیمی متورم از بازیکنان پرشمار در اختیار دارد. ساری چند هفته پیش گفت: «ما باید شش بازیکن را از فهرست لیگ قهرمانان کنار بگذاریم، و این باعث دردسر ما می‌شود. این موقعیتی خجالت‌آور و دشوار است. ما ممکن است مجبور شویم چند بازیکن واقعا سطح بالا را خط بزنیم.»


رمزی و رابیو راهی تیمی شده‌اند که در خط میانی‌اش میرالم پیانیچ، امره جان، بلز ماتوییدی، رودریگو بنتانکور و سامی خدیرا برای حضور در ترکیب ثابت با هم رقابت دارند. به نظر می‌رسید خدیرا پس از فصل ضعیفی که پشت سر گذاشت، از یوونتوس جدا شود اما او اخیراً گفته که می‌خواهد در این تیم بماند.

 

1428420


در خط حمله نیز پائولو دیبالا، گونسالو ایگواین، ماریو مانجوکیچ، داگلاس کاستا، فدریکو برناردسکی و خوان کوادرادو حمایت از رونالدو را به عهده دارند. ساری تلاش کرده خط حمله منسجمی بسازد اما او نمی‌داند که چند هفته بعد، کدام بازیکن در یوونتوس مانده و کدام بازیکن رفته است.


بازی‌های دوستانه پیش‌فصل را نباید جدی گرفت اما عملکرد یوونتوس در این بازی‌ها درخشان نبوده است. مشکلات زمانی جدی‌تر شد که ساری دچار ذات‌الریه شد و یوونتوس اعلام کرده که او در دو دیدار نخست برابر پارما و ناپولی روی نیمکت نمی‌نشیند.


اگر یوونتوس در ابتدای فصل امتیاز از دست بدهد، راحت می‌توان تصور کرد که طرفداران بیشتری با ساری مخالف خواهند شد. اینکه باشگاه تصمیم گرفته هدایت تیم را به مربی‌ای بسپارد که قبلاً رقیب بوده است، و تا بهار امسال که لیگ اروپا را فتح کرد، هیچ قهرمانی بزرگی نداشته است، از همان ابتدا با مخالفت هواداران روبه‌رو خواهد شد.

 

اینتر کونته ؛ هدف قهرمانی


به نظر می‌رسد که رقابت در این فصل سری آ جدی‌تر دنبال خواهد شد. مربی‌ای که چرخه قهرمانی‌های یوونتوس را آغاز کرد، حالا به شبه‌جزیره برگشته تا این چرخه را به پایان برساند.


 آنتونیو کونته گفته است که اگر اینتر بختی برای قهرمانی نداشت، او هرگز به این تیم نمی‌آمد.


خریدهایی که او می‌خواسته انجام شده‌اند. در اینتر، برخی مطمئن نیستند که جذب روملو لوکاکو و احتمالاً الکسیس سانچس انتقالات مناسبی بوده باشد اما کونته از زمانی که مربی یوونتوس بود، دوست داشت لوکاکو را در تیمش داشته باشد. نیکولو بارلا و استفانو سنسی هم پویایی را به خط میانی اینتر می‌آورند، چیزی که این تیم بسیار نیاز داشته است، و دیه‌گو گودین هم رهبر خط دفاعی اینتر خواهد بود که پیش از این هم مستحکم بوده است.

 

1422219


اما ادامه حضور مائورو ایکاردی باعث می‌شود حواس مدیران پرت شود. به این مهاجم گفته شده که در برنامه‌های اینتر جایی ندارد اما اگر هیچ باشگاهی در دو هفته آینده او را نخرد، کونته شاید مجبور شود که برنامه‌ای برای استفاده از او ترتیب بدهد.

 

ناپولی و چند دندان تیز


ناپولی از باشگاه‌های خواهان ایکاردی است اما اگر این بازیکن سیگنال‌های مثبتی برای این باشگاه نفرستد، احتمالاً آنها از خریدش دست برخواهند داشت. در هر حال ناپولی در راه فتح اسکودتو رقیبی جدی‌تر برای یوونتوس است تا اینتر.


آنها کاستاس مانولاس را خریده‌اند که در کنار کالیدو کولیبالی در مرکز خط دفاعی بازی خواهد کرد. به این ترتیب نایب‌قهرمان فصل پیش، بهترین زوج دفاعی سری آ را خواهد داشت. پشت سر آنها هم الکس مرت 22ساله در دروازه می‌ایستد که احتمالاً به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. در دوازده فصل اخیر سری آ، تیمی قهرمان شده که کمترین گل را دریافت کرده است.

 

1422470


 ناپولی در حمله هم گزینه‌های بیشتری خواهد داشت. ایروینگ لوسانو به این تیم پیوسته است. آخرین قهرمانی کارلو آنچلوتی در سری آ قبل از آخرین قهرمانی کونته بوده است اما در هر حال او می‌داند که چه چیزی برای قهرمانی لازم است. آنچلوتی اخیراً گفته: «دوم شدن دیگر کافی نیست. حالا باید قهرمانی به دست بیاوریم.»


سخت بتوان تصور کرد که آتالانتا که منابع محدودی در اختیار دارد، در کورس قهرمانی حضور داشته باشد اما آنها را احتمالاً نتوان به ‌آسانی از جمع چهار تیم برتر لیگ کنار زد. جیان‌لوکا مانچینی به رم رفته اما او تنها بازیکن بزرگی است که از آتالانتا جدا شده، و لوییس موریل هم در خط حمله گزینه‌های خوبی در اختیار مربی قرار می‌دهد.

 

رم؛ کنجکاو نیستید؟


تماشای بازی رم با هدایت پائولو فونسکا هم جذاب خواهد بود. او به پرس از بالا و روش بازی عمودی اعتقاد دارد، و در شاختار دونتسک با این روش بسیار موفق بود. پائو لوپس در دروازه از روبین اولسن بهتر خواهد بود، و ادین ژکو هم تصمیم گرفت در رم بماند و به این ترتیب بسیاری را غافلگیر کرد.

 

1381528

 

*جذابیت های دیگر؛ از جیامپائولو تا ریبری


* میلان هم مربی جدیدی دارد: مارکو جیامپائولو. آنها نقل و انتقالات خوبی هم داشته‌اند. البته شاید عجیب به نظر برسد که خرید دو بازیکن از امپولی - که فصل گذشته هجدهم شد و سقوط کرد - باعث خوش‌بینی باشد اما راده کرونیچ در فصل گذشته از خط میانی پنج گل زد و هفت گل ساخت، و اسماعیل بن‌ناصر هم در جام ملت‌های آفریقا به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.  لاتزیو فصل آرامی را در نقل و انتقالات سپری کرده اما خرید مانوئل لاتزاری باعث تقویت تیم در سمت راست می‌شود.


* تورینو هم نسبت به فصل گذشته تقریبا بی‌تغییر مانده، و در لیگ اروپا هم به قرعه سختی برخورد کرده و در خانه مقابل ولوز باخته است اما اگر آنها بتوانند استمرار داشته باشند، بسیاری را غافلگیر خواهند کرد.


* در این میان ماجراهای جذاب دیگری هم هست. فرانک ریبری قرار است در فیورنتینا همبازی کوین پرینس بواتنگ شود. راجا نایینگولان به کالیاری برگشته است، و ماریو بالوتلی هم به سری آ بازگشته. زمانی که او به برشا، تیم زادگاهش برگشت، مادرش از خوشحالی گریه کرد.

 

1428453


*بالوتلی امیدوار است که این بازگشت کمک کند که او پیش از مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال 2020، به تیم ملی ایتالیا برگردد. او البته باید جایگاه خود را در برشا پیدا کند، تیمی که مهاجمی گل‌زن به نام آلفردو دوناروما در اختیار دارد (که البته نسبتی با دروازه‌بان میلان ندارد). او فصل گذشته 25 گل زد و کمک کرد تیمش از سری ب به سری آ صعود کند.


اگر بالوتلی موفق شود، یکی از بزرگ‌ترین ماجراهای رمانتیک فوتبال اروپا در این فصل رقم خواهد خورد. وگرنه، شاید پایان این سفر هم مانند آغاز آن با گریه همراه باشد.

 

منبع: ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها