کد خبر : 1632101 | 02 شهریور 1398 ساعت 12:28 | 57.3K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت به آردیویسه پایان بخش تابستان نه چندان داغ

جهانبخش – آیندهوون؛ در انتظار یک انتقال زیبا

پایان بخش تابستان نه چندان داغ 98 برای لژیونرهای ایرانی می تواند انتقالی زیبا برای یکی از امیدهای اصلی تیم ملی در راه جام جهانی 2022 باشد.

جهانبخش – آیندهوون؛ در انتظار یک انتقال زیبا

به گزارش "ورزش سه"، یک سال بعد از انتقال رکوردشکن 17 میلیون پوندی(20 میلیون یورویی) از آلکمار به برایتون آلبیون ورق برای علیرضا جهانبخش به شکل دیگری برگشت. اخراج کریس هیتن و ورود گراهام پاتر به نیمکت رهبری مرغ های دریایی شمال جزیره باعث شد تا ستاره 26 ساله تیم ملی ایران دیگر جایگاهی در ترکیب اصلی نداشته و در دو هفته ابتدایی لیگ جزیره حتی جزو 18 نفر نیز انتخاب نشود.


گراهام پاتر که پیش از این سابقه کار با ستاره های ایران از جمله سامان قدوس در اوسترسوند را داشت این بار در قبال دیگر ستاره فوتبال ایران که باشگاه برایتون فصل قبل تمامی رکوردها را برای خرید او شکست، رویه ای غیرقابل پیش بینی را در نظر گرفت. سکونشینی مسلما اتفاقی نبود که به مذاق جهانبخش و مدیربرنامه هایش خوش بیاید گرچه با همین وضعیت هم ملی پوش ایرانی بدون این که انگیزه اش را از دست بدهد با جدیت کار خود را پیگیری کرد.


سه هفته قبل رسانه های هلندی در خبری جالب از سفر 24 ساعته جهانبخش و مدیربرنامه هایش به آمستردام برای مذاکره با یکی دو باشگاه آردیویسه خبر دادند، اتفاقی که هیچ واکنشی در پی نداشت تا در همان ابتدا چندان جدی گرفته نشود. اما حالا با گذشت این مدت کوتاه با سرنوشتی که پاتر برای ستاره 17 میلیون پوندی رقم زده بار دیگر این ماجرا در روزهای پایانی پنجره تابستانی نه چندان داغ لژیونرهای ایرانی مورد توجه قرار گرفته است آن هم با نام باشگاهی مثل آیندهوون که بسیاری آرزوی پوشیدن پیراهن آن را دارند.

 

1424101


باشگاه هلندی که هدایتش را مارک فن بومل برعهده دارد بعد از فروش 45 میلیون یورویی هروینگ لوزانو ملی پوش مکزیکی خود به ناپولی ایتالیا حالا چشم به آقای گل دو فصل قبل آردیویسه دوخته است. خبری که سایت های هلندی از دو روز گذشته حسابی به آن دامن زده و باعث شدند تا امروز گراهام پاتر در آستانه بازی های هفته سوم لیگ جزیره به شاگرد ایرانی خود توصیه کند در تصمیم گیری برای آینده خود عجله به خرج ندهد. پاتر در حالی به جهانبخش توصیه کرده قید جدایی از برایتون را بزند که رسانه های جزیره مدعی هستند او قصد دارد از آقای گل دو فصل قبل هلند در پست دفاع راست بهره ببرد که قطعا این اتفاق می تواند روی تصمیم گیری جهانبخش تاثیر مستقیمی داشته باشد.


جهانبخش چه در رقابت های باشگاهی چه در تیم ملی ایران به عنوان یکی از ارکان تهاجمی مطرح بود و حالا تغییر پست او به دفاع راست آن هم در شرایطی که در تیم ملی رقبای جدی برای این پست حضور دارند می تواند در تصمیم آتی او تاثیر مستقیم داشته باشد. شاید به همین خاطر هم هست هلندی ها خود را آماده استقبال دوباره از ستاره ای می کنند که دو فصل پیش نقش به سزایی در درخشش آلکمار در رقابت های داخلی داشت و بهترین گزینه برای پرکردن جای خالی لوزانو مکزیکی در خط حمله آیندهوون است.


این بازگشت نه تنها در شرایط فعلی نمی تواند شکست برای جهانبخش قلمداد شود که برای این ستاره گران قیمت ایرانی یک انتقال زیبا آن هم در روزهای پر از خبرهای ناامیدکننده از لژیونرهایی خواهد بود که جایگاه چندان مساعدی در تیم های خود ندارند. آیندهوون با آن همه اعتبار و افتخار می تواند قدمی بزرگ برای جهانبخش در راه تبدیل شدن به ستاره ای بزرگ تر از الان باشد به خصوص که با آیندهوون فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا نیز نصیب علیرضا خواهد شد.

دیدگاه‌ها