کد خبر : 1632124 | 02 شهریور 1398 ساعت 13:19 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

ناظمی: توپ های قبلی را کپی می کردند؛

دفاعیه نماینده دربی استار از کیفیت توپ‌های لیگ

پس از انتقادات زیادی که به کیفیت توپ های دربی استار در فصل جدید فوتبال ایران ایجاد شده، نماینده انحصاری این شرکت در ایران، به گلایه های مطرح شده پاسخ داده است.

دفاعیه نماینده دربی استار از کیفیت توپ‌های لیگ

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ برتر سرانجام در دوره نوزدهم آغاز شد و هفت دیدار هم طی روزهای پنج شنبه و جمعه انجام شد تا با دیدار معوقه امروز طلایی پوشان مقابل شاهین شهرداری بوشهر، تکلیف هفته اول مشخص شود.


گذشته از حواشی مربوط به بلیت فروشی و استقرار روش جدید ورود به ورزشگاه ها که با دشواری های زیادی همراه بوده است، یکی از نکات بحث برانگیز طی چند روز اخیر، کیفیت توپ های دربی استار است که سومین سال حضورش در فوتبال ایران را می‌گذراند.


امید عالیشاه، محمد ایران پوریان و وریا غفوی بازیکنانی بودند که پیش از آغاز مسابقات انتقادات خود را از توپ های دربی استار آغاز کردند و با شروع رقابت ها و پس از بازی ها نیز بازیکنان دیگر به نوبه خود از کیفیت توپ های دربی استار که در فصل جدید فوتبال ایران با رنگ سفید تولید شده اند، گلایه کرده اند. این ها همه در شرایطی است که طی دو سال اخیر رضایت خوبی از کیفیت توپ های این شرکت آلمانی که در لیگ های معتبر هم مورد استفاده قرار می گیرد، میان بازیکنان و مربیان ایران وجود داشته است.


مهرداد ناظمی نماینده انحصاری شرکت دربی استار در ایران، در گفتگو با "ورزش سه" و در رابطه با انتقاداتی که در روزهای اخیر به وجود آمده، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد و گفت: « دربی استار از سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد. پیش از ایران دو لیگ حرفه ای هلند و بلژیک از توپ‌های دربی استار در تمام تمرینات و بازی های دوستانه خود استفاده می کردند و در آلمان هم تا سال 2024 از  این توپ ها استفاده خواهد شد.
ناظمی در ادامه با اشاره به زمان ورود دربی استار به ایران توضیح داد: اولین توپ‌های دربی استار که وارد ایران شدند Hyper APS بودند، که در سال ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ و نیمه اول ۲۰۱۹ مورد استفاده لیگ برتر و لیگ ۱ ایران بود . از زمان شروع لیگ با توپ های دربی استار، به دلیل کیفیت و فناوری بالای این توپ‌ها  که با مواد درجه یک روز دنیا تهیه شده اند و همچنین دست دوز بودن، سرعت و دقت چشمگیر رضایت اکثریت مربیان و بازیکنان لیگ حرفه ای ایران را به دنبال داشت. علاوه بر اینکه به دلیل استاندارد بودن توپ‌ها و FIFA Quality در باشگاه‌هایی که فقط از اورجینال این توپ‌ها استفاده کردند ، آسیب‌های فیزیکی به بازیکنان کاهش چشمگیری داشت و کیفیت بازی‌ها از جمله آمار گل های بازی‌ها نسبت به سال‌های قبل از دربی استار نیز افزایش ۴۰‎٪ در هفته اول شروع بازی‌ها با دربی استار را داشت .


نماینده انحصاری شرکت دربی استار در ایران ادامه داد: توپ سفید لیگ ایران با پیشنهاد کارشناس فنی سازمان لیگ با چاپ لوگوی رسمی سازمان به رنگ مشکی و با پیشنهاد نماینده انحصاری ایران با چاپ یوز تکمیل شد که منحصرا توپ لیگ حرفه ای ایران شد.


ناظمی در واکنش به این سوال که چرا شرکت دربی استار اقدام به تغییر توپ های فصل گذشته کرده که رضایت زیادی از آن میان اهالی فوتبال وجود داشت، بیان کرد: توپ Brillant APS سفید کلاس جهانی دارد و مورد تایید فیفا است. در مورد دلیل تغییر هم باید گفت که در واقع به دلیل نبودن قانون کپی رایت در ایران و اشباع شدن توپ‌های تقلبی نمونه قبل در بازار ایران و متاسفانه استفاده اکثر باشگاه‌ها از توپ‌های تقلبی موجود در بازار مجبور به تغییر شدیم. چون توپ‌های اورجینال دربی استار در ایران فقط و فقط تا کنون در اختیار سازمان لیگ فوتبال ایران قرار گرفته و از طریق این سازمان به باشگاه‌ها انتقال یافته است و هیچگونه عامل فروش دیگری بجز نماینده انحصاری دربی استار ایران که شخصا هستم وجود نداشته و ندارد. به همین دلیل و برای عدم تشخیص و شناخت توپ‌های اورجینال از تقلبی برای عموم، با صلاحدید مسوولان و کارشناسان محترم سازمان لیگ فوتبال ایران، نمونه جدید این توپ‌ها با رنگ و مدل Brillant Aps سفید FIFA Quality با ارتقای کیفی در جهت سلامت و پیشرفت فوتبال ایران تهیه شده است.

دیدگاه‌ها