کد خبر : 1632178 | 02 شهریور 1398 ساعت 16:17 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

با تمام قوا از منصوریان حمایت می کنیم؛

جمشیدی: شاید خود آذری هم به آرامش رسیده باشد

سخنگوی باشگاه ذوب آهن می گوید برکناری سعید آذری هیچ ارتباطی به عملکرد او نداشته و سیاست های کارخانه دلیل اصلی این تغییر بوده است.

جمشیدی: شاید خود آذری هم به آرامش رسیده باشد

احمد جمشیدی سخنگوی باشگاه ذوب آهن در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه"، در رابطه با تغییرات روزهای اخیر باشگاه ذوب آهن اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: باشگاه فرهنگی ذوب آهن  یکی از شرکت های زیرمجموعه کارخانه ذوب آهن است. با توجه به تغییرات مدیریتی که در شرکت های زیرمجموعه کارخانه رخ می دهد، تغییر در مدیریت باشگاه ذوب آهن هم طبیعی است. این تغییرات در راستای اهداف شرکت و برنامه ریزی های که با برگزاری جلسات متعدد برگزار می شود، انجام می شود.


جمشیدی ادامه داد: آقای آذری در این 5 سال با تمام وجود کار کردند و با وجود اینکه همسرشان با بیماری دست و پنجه و نرم می کند، هیچ وقت تلاششان را کم نکردند ولی تغییری که رخ داد، براساس سیاست های باشگاه بود. در نهایت آقای جواد محمدی انتخاب شدند و قرار شد مدیریت باشگاه را از امروز در دست بگیرند، تا با همراهی هیئت مدیره  و کارخانه بتوانیم سیر صعودی را در تمام رشته ها که 26 رشته است، ادامه دهیم.


از جمشیدی سوال پرسیدیم که چرا هیئت مدیره تصمیم به تغییر آذری گرفته. اینکه این تغییر به دلیل افت عملکرد باشگاه ذوب آهن بوده یا مسائل دیگری بوده است که او توضیح داد: اتفاقا مدیرعامل محترم کارخانه گفتند، آقای آذری رفیق 20 ساله من است ولی رفاقت با کار تفاوت دارد. به هر حال کارخانه توقعاتی دارد و مدیرعامل هم باید در همین مسیر باشد. اصلا کم کاری یا چیزی شبیه به این نبوده است. شما در کلیه ارگان ها هم می بینید که بعد سه چهار سال تغییر مدیریتی وجود دارد و در ذوب آهن هم همین اتفاق افتاده است. به هر حال کار در ذوب آهن هم که قدمت 50 ساله دارد، سنگین است. آقای آذری هم 5 سال کار سخت کرده بودند و به نظرم حالا باید آقای محمدی از تجربیات ایشان برای بهبود شرایط استفاده کند.

 

سخنگوی باشگاه ذوب آهن و عضو هیئت مدیره باشگاه در پاسخ به این سوال که آقای آذری همچنان در کارخانه و باشگاه ذوب آهن فعالیت خواهند داشت یا خیر، افزود: آقای آذری از بدنه ذوب آهن هستند و در کارخانه هستند. من به شخصه نظرم این است که از تجربیات آقای آذری برای مدیریت بهتر باشگاه استفاده شود.


از چند ماه پیش فرآیند کنار گذاشتن سعید آذری آغاز شده بود. ابتدا او از هیئت مدیره باشگاه کنار گذاشته شد و سپس از مدیرعاملی کنار رفت. جمشیدی در واکنش به این سوال گفت: ببینید این فرآیند اتفاق افتاده ولی تغییراتی که انجام شده، براساس سیاست های کارخانه است تا نیروی جوان تر بیاید؛ نه اینکه اشکالی وجود داشته باشد. کارخانه دنبال این است که یکی با فکر نو وارد شود. آقای آذری درست است که از هیئت مدیره رفتند ولی در نهایت مصوبات هیئت مدیره باید توسط مدیریت باشگاه تایید شود. میان هئیت مدیره و مدیرعامل اختلافی نبوده و اتفاقا مدیریت کارخانه در آخرین صحبت های خود تاکید کردند که آذری رفیق 20 ساله من است و زحمات بسیاری برای باشگاه کشیده است که هیچ کس نمی تواند، منکر آنها باشد.


جمشیدی با اشاره به عملکرد تیم های مختلف باشگاه ذوب آهن در زمان مدیریت آذری افزود: سال گذشته تیم والیبال ما قهرمان شده است؛ تیم هندبال ما سوم؛ تیم جوانان فوتبال قهرمان شده؛ تیم فوتبال در نیم فصل دوم نمایش بسیار خوبی داشت و اگر 5،6 بازی دیگر داشتیم می توانستیم نائب قهرمان یا حتی قهرمان شویم. در آسیا خیلی خوب بودیم و در شرایطی به مرحله بعدی رسیدیم که تیم های استقلال و پرسپولیس حذف شدند و در مرحله یک هشتم هم اگر اشتباهات سهوی رخ نمی داد، تیم ما می توانست از نظر فنی به مرحله بعدی راه پیدا کند. این ها نشان می دهد که در باشگاه همه برای بهبود شرایط تلاش می کنند.

 

1428881


 
جمشیدی در پاسخ به این سوال که منصوریان از حمایت مدیریت جدید باشگاه برخوردار خواهد بود یا خیر، تاکید کرد: از نظر ما آقای منصوریان فردی است که کادرش را خوب چیده است و بسیار خوب در حال تلاش است. در بازی های آسیایی از لحاظ فنی کم نگذاشتیم. به هر حال اشتباه می شود. دیروز بازی استقلال را دیدید. این یک اشتباه فردی است و نمی توان گردن سرمربی گذاشت. دیگر سرمربی نمی تواند، داخل زمین برود. آقای منصوریان مورد تایید ما هستند و با قدرت به کارشان ادامه می دهند، چون ما به ایشان اطمینان کامل داریم.

 

رشید مظاهری طی سال های گذشته در ذوب آهن بوده و در این فصل شما با مشکل دروازه بان روبرو شده اید. حسرت از دست دادن مظاهری را نمی خورید؟ جمشیدی گفت: چرا خب رشید یک دروازه بان ملی است. به هر حال شاید اگر بود، اتفاقاتی که رخ داد، برای ما به شکل دیگری رقم می خورد. به هر حال تجربه رشید مظاهری بالا است و هر تیمی دوست دارد، چنین دروازه بانی داشته باشد. با این حال باقری هم گلر خوبی است و مثلا در انتهای فصل می تواند با کسب تجربه همان رشید مظاهری باشد برای ما. باقری از نظر فنی بعید می دانم مشکل داشته باشد و باید از نظر روحی و روانی آماده شود. ایشان در بازی آخر آسیایی ما (فصل گذشته و مرحله گروهی) بهترین بازیکن زمین شناخته شد و فکر می کنم از نظر روحی و روانی باید روی او کار شود. در مجموع گزینه های دیگری هم در اختیار آقای منصوریان قرار دارد ولی به هیچ وجه هیئت مدیره در امور فنی دخالت نمی کند و آقای منصوریان در این زمینه تصمیم می گیرد.

 

آقای آذری به گواه بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال یکی از بهترین مدیران فوتبال ایران است. آیا این احتمال وجود دارد که در آینده از تصمیمی که در کارخانه ذوب آهن گرفته شده، پشیمان شوید. سخنگوی باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سوال گفت: خب در رابطه با این موضوع، الان نمی شود قضاوت کرد. آقای محمدی با توجه به سوابقی که بنده از او سراغ دارم، می تواند سیر صعودی باشگاه را ادامه دهد. باید از تمام پتانسیل های موجود در اصفهان از جمله خود آقای آذری استفاده شود. آقای آذری باتجربه و صاحب نظر است ولی شما در دوران ریاست جمهوری هم ببینید، رئیس جمهورها بعد هشت سال عوض می شوند. به هر حال کسی نمی تواند منکر زحمات او شود ولی کار آذری خیلی سخت بود و او 5 سال کار پرفشار انجام داد. شاید اگر از او سوال کنید بگوید به آرامش رسیدم. امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم.

 

او با اشاره به مصاحبه آذری عنوان کرد: آقای آذری هم گفته بودند که منتظر اولین برد سبزپوشان هستیم. ایشان هم دوست دارند باشگاه موفق باشند و انرژی مثبت برای باشگاه فرستاده اند. زحمات آقای آذری را هم کسی نمی تواند کتمان کند. شاید خیلی ها فکر می کردند، آقای آذری نسبت به ما موضع بگیرد ولی برای تیم آرزوی موفقیت کرده است.

 

در پایان جمشیدی گفت: ممنون از شما. از زحمات آقای آذری باز هم تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم روند صعودی باشگاه را با مدیریت جدید ادامه دهیم. از اصحاب رسانه که صادقانه مطلب می زنند و صادقانه انتقاد می کنند هم تشکر می کنم. من انتقاد صادقانه را دوست دارم و همیشه در دسترس اهالی رسانه هستم، چون معتقدم نظرات آنها می تواند به باشگاه برای پیشرفت کمک کنند.

دیدگاه‌ها