کد خبر : 1632357 | 03 شهریور 1398 ساعت 11:17 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

رییس فدراسیون کبدی:

کبدی ایران یک روز در المپیک مدال می‌گیرد

رییس فدراسیون کبدی گفت :اگر قرار باشد یکی از ورزش های تیمی در المپیک مدال بگیرد قطعا کبدی خواهد بود و ما این قول را می دهیم.

کبدی ایران یک روز در المپیک مدال می‌گیرد

به گزارش ورزش سه از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، عباس اورسجی در نشست خبری به مناسبت روز ملی کبدی ، موفقیت های این رشته تیمی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : دوم شهریورماه را با توجه به دو مدال طلایی که در بازی های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا به ارمغان آوردیم روز ملی کبدی نامگذاری کردیم و به دنبال توسعه آن در سراسر کشور هستیم.

رییس فدراسیون کبدی با اشاره به ارتقا جایگاه امروزه تصریح کرد : کبدی ما حرفهای زیادی برای گفتن در جهان دارد. باید بگویم که اگر قرار باشد یکی از ورزش های تیمی در المپیک مدال بگیرد قطعا کبدی خواهد بود و ما این قول را می دهیم. برای همین مسابقات جوانان هم که قرار است در کیش برگزار شود، از روسای فدراسیون های کشورهای مختلف دعوت کردیم که بیایند و قدرت کبدی ایران را از نزدیک ببینند و به دنبال این هستیم که کرسی های مهم جهانی را بگیریم و باید هند را در این زمینه پشت سر بگذاریم و آنها استرس بردن ما را داشته باشند.


اورسجی با بیان اگر تمام تمرکزمان را روی تیم ملی بزرگسالان بگذاریم به هدفی که داریم نخواهیم رسید. ، تصریح کرد : ما برای رده های پایه برنامه داریم و همین میزبانی رقابت های جوانان جهان نمونه ای از آن است.الیته قرار بود نوجوانان جهان را هم برگزار کنیم که المپیاد استعدادهای برتر برگزار شد. همچنین مربیانی را برای شناسایی استعدادها و آموزش صحیح در نظر گرفتیم که کار خود را آغاز خواهند کرد. امسال در سال پانزدهم تأسیس فدراسیون هستیم و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته ایم.


رییس فدراسیون کبدی در پاسخ به سوالی پیرامون توجه وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : دون مساعدت وزارت ورزش قطعا نمی توانیم حرکت کنیم و بعد از بازی های آسیایی مدام وضعیت ما را پیگیری می کنند. برای احداث آکادمی ملی کبدی هم درخواست دادیم و خود وزیر پیگیری بود و حتی ما گفتیم 1500 زمین می خواهیم اما وزیر گفت حتی 2 هزار متر هم می دهیم. این زمین در ورزشگاه آزادی است و اگر شرایط فراهم شود، بسیار کمک خواهد کرد می توانیم قسمتی از هزینه های دولت را کم کنیم و برای درآمدزایی هتل هم بزنیم.


اورسجی در مورد مشکلات مالیاتی فدراسیون ها گفت: در حالی که برخی فدراسیون ها میلیاردی به مشکل مالیاتی خورده اند اما برای ما تنها 12 میلیون بود که آنها را هم پرداخت کردیم و هدف ما این است که هیچ گونه بدهی در دوران مسئولیت خود نداشته باشیم و حتی منابعی را هم برای رئیس بعدی برجای بگذاریم. 


رییس فدراسیون کبدی در مورد المپیکی شدناین رشته گفت: فکر نمی کنم به 2024 برسد، اما شنیدم خود هندی ها درخواست  میزبانی المپیک 2028 را داده اند که اگر اینطور باشد، قطعا در المپیک حضور خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها