کد خبر : 1632383 | 03 شهریور 1398 ساعت 12:49 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب ها این بار گزینشی نخواهد بود

5 هزار تماشاگر خانم برای بازی ایران – کامبوج

بانوان ایران تا اکنون به طور رسمی دوبار با حضور در استادیوم آزادی تماشاگر بازی تیم ملی و پرسپولیس بودند.

5 هزار تماشاگر خانم برای بازی ایران – کامبوج

به گزارش "ورزش سه"، هر دو بار تماشاگران خانمی که برای حضور در استادیوم آزادی انتخاب شدند گزینشی بودند که در میان آنها چهره های مطرح هم به چشم می خورد. و البته برخی از دختران چهره های فوتبالی. اما این بار قرار است همه چیز متفاوت باشد.

 

بر اساس اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان و هم چنین سخنگوی دولت دیدار تیم ملی در برابر کامبوج که 18 مهر در استادیوم آزادی برگزار می شود، با حضور تماشاگران خانم خواهد بود. این برای اولین بار است که بانوان در بازی رسمی تیم ملی حضور پیدا می کنند و البته که این به خاطر تاکید فیفا برای حضور بانوان ایرانی در استادیوم آزادی و تماشای بازی تیم ملی است. اما حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی ایران – کامبوج منوط به خرید بلیط به صورت اینترنتی خواهد بود و همه تماشاگران خانم می توانند بلیط بازی را خریداری کنند. البته محدودیت هایی برای حضور بانوان در استادیوم آزادی وجود دارد. ظاهرا تعداد جایگاهی که برای خانم ها در نظر گرفته شده است 5 هزار نفر است و قرار است این خانم ها از یک مسیر جداگانه نسبت به آقایان وارد استادیوم آزادی شوند و در پایان هم استادیوم آزادی را ترک کنند.

 

بی شک این حضور بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای داخلی و خارجی خواهد داشت. این حضور در داخل کشور موافقان و مخالفان زیادی دارد. با توجه به حضور توامان خانم ها و آقایان در محافل اجتماعی از جمله سینما و کنسرت این حضور قطعا بحث بر انگیز نخواهد بود به خصوص که در استادیوم آزادی قرار نیست تماشاگران خانم و آقا در کنار هم بنشینند. خیلی ها معتقدند این حضور می تواند به بهسازی فضای استادیوم ها کمک کند چرا که مردان در حضور خانم ها حیا به خرج می دهند و شاید با حضور خانم ها در استادیوم آزادی دیگر شاهد شعارهای ناشایست در استادیوم آزادی نباشیم.

 

فدراسیون فوتبال در آینده ای نزدیک و بعد از نشست با نهادی های امنیتی در خصوص نحوه فروش بلیط به تماشاگران خانم و هم چنین تعداد بلیط برای آنها تصمیم گیری خواهد کرد. اما همان طور که اشاره شد تعداد بلیطی که در صحبت های اولیه برای بانوان در نظر گرفته شده است 5000 نفر است.

دیدگاه‌ها