کد خبر : 1632397 | 03 شهریور 1398 ساعت 13:43 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

این بار فقط فینال المپیک مرا راضی می‌کند

تفتیان: هیچ وقت نگفتم به من لامبورگینی بدهید!

رکورددار دوی سرعت ایران بعد از المپیکی شدن هدف خود را دویدن در فینال المپیک توکیو عنوان می کند.

تفتیان: هیچ وقت نگفتم به من لامبورگینی بدهید!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که مسئولان و مردم در انتظار افزایش تعداد سهمیه‌های ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۰ هستند، حسن تفتیان توانست با یک رکورد فوق العاده در فرانسه بلیت توکیو را برای خودش رزرو کند.


سریعترین دونده ایرانی که سابقه حضور در نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۶ را هم دارد، این بار شرکت در فینال المپیک ۲۰۲۰ را نشانه گرفته، اما امکانات بیشتری نیاز دارد.


حسن تفتیان که دومین سهمیه المپیکی دوومیدانی و سومین سهمیه المپیکی در ورزش ایران را کسب کرده، ساعاتی بعد از کسب سهمیه المپیک با رکورد ۱۰.۰۳ ثانیه با "ورزش سه" گفت‌وگو کرد.


رکورددار دوی سرعت ایران که مثل سال گذشته توانست بهترین رکورد خود را با دویدن ۱۰۰ متر در ۱۰.۰۳ ثانیه ثبت کند، درباره قهرمانی در مسابقات حاشیه ای لیگ الماس پاریس گفت: در این دوره کسب سهمیه المپیک سخت شده و دونده های زیادی به دنبال حضور در این رویداد بزرگ هستند. خدا را شکر در همان اولین مسابقه ای که برای کسب سهمیه مدنظرمان بود، توانستم سهمیه را بگیرم. در حاشیه مسابقات دایموند لیگ پاریس، رقابت ۱۰۰ متر برگزار شد و من هم توانستم با فاصله قهرمان شوم چون رکورد خوبی ثبت کردم.


وی درباره رکورد دوی سرعت ایران عنوان کرد: بهترین رکورد ایران همین ۱۰.۰۳ ثانیه بود و هست. من سال گذشته در همین استادیوم رکورد ایران را با رکورد ۱۰.۰۳ شکستم و دیشب بار دیگر رکورد قبلی را تکرار کردم.


تفتیان درباره توقعش از مسئولان بعد از المپیکی شدن گفت: راجع به این مسائل بارها صحبت کردیم. من نسبت به رقبایی که دارم، یکسری امکانات حداقلی می خواهم. اولین نیاز برای یک ورزشکار یک مربی اختصاصی است. اردوهای منظم و امکانات تمرینی دیگر مسائلی است که به آن نیاز دارم. من هیچ وقت نگفتم به من لامبورگینی بدهید یا خانه آنچنانی می خواهم. همیشه امکانات تمرینی خواسته من بوده و چیزی عجیبی درخواست نکردم.


رکورددار دوی صد متر ایران در پایان افزود: یک سال سرنوشت ساز را تا شروع المپیک در پیش داریم. در المپیک هم یک صدم ثانیه بالا و پایین می تواند جایگاه‌ها را مشخص کند. قطعا بعد از حضور در نیمه نهایی المپیک ریو، حالا هدفم شرکت در فینال المپیک ۲۰۲۰ است. همیشه حتی از چیزی که در توان داشتم، بیشتر انجام دادم.

دیدگاه‌ها