کد خبر : 1632412 | 03 شهریور 1398 ساعت 14:34 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباهی که تکرار نشد؛ دستکش به جای توپ

اینبار زمانی که علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان فوتبال ایران به روی سن رفت به جای توپ طلا دستکش طلا جایزه گرفت.

اشتباهی که تکرار نشد؛ دستکش به جای توپ

به گزارش "ورزش سه"، خوشبختانه این بار مسئولان برگزاری جشن بهترین های فوتبال ایران اشتباه نکردند و جایزه ای که به علیرضا بیرانوند دادند دستکش طلا بود نه توپ طلا. علیرضا که برای رسیدن به این موقعیت سختی های زیادی را متحمل شد و در سال های اخیر هم همیشه یک روند را دنبال کرد جایزه بهترین دروازه بان فوتبال ایران را از همشهری اش گرفت. ابراهیم میرزاپور همانند علیرضا سال های سال در تیم ملی بازی کرد و در جام جهانی هم سابقه حضور دارد. ابراهیم که امروز در قامت مربی دروازه بان ها در کادر فنی تیم پیکان حضور دارد در کنار علیرضا بیرانوند و پسرش یک قاب زیبا به وجود آورد. دو دروازه بان تقریبا از دو نسل متفاوت.

 

دستکش طلا به نظر نمی رسد نهایت آرزوی های مرد سختکوش فوتبال ایران باشد. دروازه بانی که در فوتبال ایران به اندازه کافی جام گرفته است اما در آسیا هنوز به روی سکوی نخست نرفته است و به همراه تیم ملی هم به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکرده است. هر چند علیرضا به عنوان دروازه بان هم در تیم ملی خوب کار کرده است و هم در پرسپولیس.

 

خصیصه دو دروازه بان لر فوتبال ایران شجاعت در دروازه بانی است و البته یک نقطه اشتراک مهم دیگری این دروازه بان دارند. هر دو در طول دوران دروازه بانی کمتر دچار فراز و نشیب شدند. هر چند باید به این نکته اشاره کرد علیرضا بیرانوند مسیر پر رنگ تری را پیش رو دارد و شاید به موفقیت های بزرگ تری دست یابد. ابراهیم میرزاپور که همیشه در طول دوران دروازه بانی مورد حمایت برانکو قرار داشت تنها کمی روی بازی با پا ضعف داشت. حتما علیرضا بیرانوند با بهره گیری از تجربیات دروازه بانی چون ابراهیم میرزاپور و در ادامه سختکوشی به موقعیت امروز رسیده است و به نظر می رسد اشتهای او برای موفقیت سیری ناپذیر باشد و هم چنین به این روند ادامه دهد.

 

دیدگاه‌ها