کد خبر : 1632441 | 03 شهریور 1398 ساعت 16:52 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

گام مطمئن شهرخودرو در هفته اول

تسخیر قلعه حسن خان با رمز " آقا یحیی"

تیم فوتبال شهرخودرو در هفته اول لیگ برتر توانست به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر سه امتیاز خارج از خانه را با خود به مشهد ببرد تا خود را برای دیدار خانگی هفته آینده مقابل شاهین شهرداری بوشهر آماده کند.

تسخیر قلعه حسن خان با رمز " آقا یحیی"

به گزارش "ورزش سه"، پس از کش‌وقوس فراوان بالاخره هفته اول رقابت‌های لیگ برتر با انجام 8 بازی در شهرهای مختلف به پایان رسید و حالا با توجه به تنها گذشت یک بازی شاید خیلی زود باشد که بخواهیم در خصوص کیفیت تیم‌ها و مدعیان اصلی این فصل صحبت کنیم. اما به‌هرحال پس از انجام آخرین دیدار هفته اول لیگ برتر که شب گذشته با برتری سپاهان مقابل شاهین شهرداری بوشهرانجام شد، همه تیم‌های حال حاضردراین رقابت 90 دقیقه فرصت داشتند تا ماحصل تمریناتشان را در طی پیش فصل به نمایش بگذارند. یکی از این تیم‌ها شهر خودروی مشهد بود که حالا با نامی جدید در هفته اول لیگ نوزدهم مهمان شاگردان حسین فرکی در ورزشگاه شهدای شهر قدس بود.


 شهرخودرو درحالی به مصاف پیکان تهران رفت که فصل گذشته به گواه بسیاری از کارشناسان فوتبال بسیارزیبایی را به نمایش گذاشته بود و دراین فصل با حفظ اسکلت تیم فصل گذشته و تقویت در بعضی از نقاط انتظار می رفت به نسبت فصل قبل بازی بهتری را به نمایش بگذارد اما این را فراموش نکنیم که در فوتبال نمی‌توان هیچ تضمینی برای موضوعی قائل بود.


اما پدیده دراولین بازی با چه ترکیبی به میدان رفت:


گل محمدی حالا که سید مهدی رحمتی باتجربه‌ترین بازیکن لیگ را در اختیار دارد، به‌نوعی انتخاب دیگری برای قرار دادن نفری در این پست ندارد. محمدحسین مرادمند وعلی نعمتی هم که در مرکز خط دفاعی شهر خودرو فصل خوبی را پشت سر گذاشتند حالا دراین فصل با کسب تجربه بیشتر حتی چشم‌به‌راه یابی تیم ملی دارند. در سمت چپ خط دفاعی سعید صادقی و اما تنها تغییر خط دفاعی این فصل حضور فرشاد محمدی مهرمدافع راست سابق استقلال بود که پس از نیمکت نشینی های فراوان حالا درشهرخودرو به‌طور ثابت به بازی فراخوانده شده است.


 در خط میانی گل محمدی، از علی نبی زاده، رضا صدری، محمدعلی فرامرزی و اکبر صادقی بهره برد. در نگاه اول شاید به نظرمی رسید که در غیاب مسعود ریگی هافبک دفاعی مؤثر این تیم در فصل قبل وعدم استفاده از سروش رفیعی هافبک تکنیکی تازه به خدمت گرفته شان، این تیم دراین بازی دچار مشکل شود، ولی درواقع برخلاف آنچه تصور می‌شد، نقطه قوت تیم شهر خودرو در برابر فیروزه‌ای پوشان پیکان همین منطقه بود. دوندگی بی‌امان و نیروی جوانی نبی زاده و صدری و سعید صادقی در میانه میدان و تجربه بالای اکبر صادقی عملاً ابتکار بازی را از بازیکنان پیکان گرفته بود و درعین‌حال موقعیت‌های فراوانی را در همان نیمه اول برای مهاجمان این تیم فراهم کرد.


 در خط حمله روح‌الله باقری و یونس شاکری هم بافاصله بسیار کمی از هم قرارگرفته بودند که هردوی آن‌ها توانستند درهمان هفته اول پایشان را به گلزنی باز کنند امری که برای مهاجمان بسیار حائز اهمیت است. روح‌الله باقری و یونس شاکری زوج جدید خط حمله تیم فوتبال شهر خودرو که برای اولین بار بود که دریک دیدار رسمی در کنار هم بازی می‌کردند با این دو گل برای دیگر مدافعان حاضر در لیگ به‌نوعی خط‌ ونشان کشیدند و گل محمدی را امیدوار به‌روزهای آینده کردند تا بتواند با اتکا به این زوج روزهای خوبی را برای مشهدی‌ها رقم بزند.

 


شاکری با یک ضربه سر و باقری با یک شوت از راه دور نسخه پیکان را در همان 38 دقیقه ابتدایی بستند.


شهر خودرو درهمان نیمه اول بار خود را در این دیدار با به ثمررساندن دو گل باارزش خارج از خانه حریف بست و در ادامه از دقیقه 60 عقب نشست و به‌راحتی از داشته‌های باارزش خود در زمین حریف محافظت کرد تا سه امتیاز هفته اول را با خود به مشهد ببرد.


آن‌ها در هفته دوم به مصاف شاهین شهرداری بوشهر می‌روند تیمی که در دیدار اول با سه گل مغلوب سپاهان شده است و حالا این بهترین فرصت برای شاگردان گل محمدی است تا در پایان هفته دوم بتوانند با 6 امتیاز از دو بازی همچنان درروی نوار برد گام بردارند.


حمیداوی که برای دیدن این بازی خود را به ورزشگاه شهدای شهر قدس رساند می‌تواند به خود ببالد که توانست به هر ترتیبی که بود سرمربی جوان و موفق تیمش را از دل‌شیر بیرون بکشد و اجازه ندهد مربی تیمش به دو تیم امید ایران و پرسپولیس تهران بپیوندد کاری که همه‌ می‌دانیم به این سادگی‌ها میسر نمی‌شد.

دیدگاه‌ها