کد خبر : 1632468 | 03 شهریور 1398 ساعت 19:37 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

شماره 70 با سورپرایز به تبریز می‌رود؟

علیپور؛ امید گلزنی کالدرون در دره سهند

علی علیپور مهاجم تیم پرسپولیس امید اول این تیم برای گلزنی به تراکتور محسوب می‌شود اما این در حالی است که آخرین گل او نیز در مقابل یک تیم تبریزی به ثمر رسید.

علیپور؛ امید گلزنی کالدرون در دره سهند

به گزارش "ورزش سه"،  علی علیپور مهاجم 24 ساله تیم  فوتبال پرسپولیس در پنج فصل اخیر پیشرفتی اعجاب انگیز داشته است. او با گلزنی در دربی به عنوان جوان ترین پرسپولیسی خود را مطرح کرد و سپس زوج مهدی طارمی شد اما از زمان جدایی مهاجم شماره 9 در قامت آقای گل ظاهر شد و اتفاقا به این عنوان نیز دست یافت. اما آقای گل سرخ ها در نخستین بازی فصل ناکام بود.

 

تلاش برای انتقال به اروپا

 

تابستان 98 برای علیپور به شکلی متفاوت از قبلی ها سپری شد. پس از قهرمانی دوگانه با پرسپولیس، او عزم جدایی و پیوستن به تیم های اروپایی را داشت و حتی روز سی اُم تیرماه به باشگاه پرسپولیس رفت و در خصوص دو پیشنهاد جدی اش با ایرج عرب مذاکره کرد و به نوعی همه را به این اطمینان رساند که قرار است راهی اروپا شود اما ناگهان اتفاق دیگری رخ داد. چند روز بعد، کالدرون دستور حضور ملی پوش ها در تمرین را صادر کرد و آقای گل سرخپوشان نیز به همراه بیرانوند و نوراللهی علی رغم تمایل برای جدایی، به شهید کاظمی رفتند و رخت تمرین بر تن کردند.

 

علیپور که در لیگ هجدهم قافیه آقای گلی را به دو خارجی سپاهان و فولاد باخته بود، پس از نخستین تمرین انتقاداتی تند علیه باشگاه پرسپولیس مطرح کرد و در مصاحبه ای تاریخی گفت: «باشگاه پرسپولیس در طول فصل شاید 500، 600 هزار یورو یا دلار برای یک بازیکن خارجی می دهد اما من 5 سال در تیم بوده ام و هیچ حاشیه ای نداشته ام و خودتان می دانید قرارداد مالی من چقدر است.»

 

با این حال او به اردوی پرسپولیس در ترکیه هم رفت و در بازی های دوستانه بعدی نیز درخشید تا به شکلی عجیب در جمع قرمزها ماندنی شود. او در بازی با نیروی زمینی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست و موفق به گلزنی نیز شد. همچنین در برابر گل گهر از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا نشان دهد این فصل هم پنالتی زن اول سرخ ها خواهد بود. اما همه منتظر هفته نخست لیگ و دیدار برابر پارس جنوبی بودند؛ دیدار با تیمی که فصل گذشته طعمه علیپور برای رسیدن به لوسیانو و کی روش بود.

 

چشم انتظار گلزنی در دره سهند

 

علی علیپور در بازی با پارس جنوبی موفق به گلزنی نشد اما با پاس خود مهدی ترابی را در موقعیت گلزنی قرار داد و زمینه ساز تک گل تیمش شد. هافبک های پرسپولیس نیز نتوانستند موقعیت های خوبی را برای آقای گل این تیم به وجود بیاورند اما به هر حال اکنون علیپور امیدوار است که بتواند در تبریز گلزنی کند.

 

آخرین گل لیگ برتری مهاجم سرخ ها برابر یک تیم تبریزی به ثمر رسید. در هفته ما قبل آخر لیگ هجدهم وی موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه ماشین سازی را باز کند و تیمش را در آستانه کسب جام قهرمانی قرار دهد. در لیگ شانزدهم نیز او با گلزنی در تبریز قهرمانی سرخ ها را مسجل کرد و باعث شد هواداران پرسپولیس در یادگار امام سرود قهرمانی بخوانند. علاوه بر این، علیپور در لیگ هفدهم به همین تیم تراکتور گل زد؛ او در تهران سانتر استادانه مسلمان را به دروازه تراکتور رساند و آزادی را منفجر کرد.

 

حالا در تبریز او امید نخست پرسپولیسی ها برای گلزنی محسوب می شود. این نخستین تجربه حضور کالدرون در استادیوم یادگار خواهد بود و طبیعتا تجربه ای از جو آن ندارد اما حضور بازیکنان باتجربه ای نظیر علیپور می تواند سبب شود این بار یک بازیکن به مربی کمک برساند. شکستن طلسم گلزنی در لیگ نوزدهم در تبریز، اتفاقی است که بر روحیه و انگیزه علیپور نیز اثرگذار خواهد بود. در لیگ شانزدهم او پیراهن هادی نوروزی را زیر لباس اصلی پوشید و در خوشحالی گل از آن استفاده کرد؛ باید دید آیا این بار هم چنین برنامه ای در کار خواهد بود؟

دیدگاه‌ها