کد خبر : 1632469 | 03 شهریور 1398 ساعت 19:39 | 165K بازدید | 0 دیدگاه

دو یا سه خرید برای رفع نقاط ضعف ضروری است

مورد بخصوص استقلال استراماچونی (ویژه)

استقلال استراماچونی در شرایطی لیگ برتر را با شکست برابر ماشین سازی استارت زد که شاید با نگاهی به ترکیب آبی ها در این بازی دلیل نتیجه نگرفتن این تیم توجیه منطقی پیدا کند.

مورد بخصوص استقلال استراماچونی (ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست غیر منتظره استقلال در بازی با ماشین سازی سوال مهمی که در ذهن هواداران این تیم به وجود آمده است این است که در حالی که استقلال تمرینات خود را جزو اولین تیم ها آغاز کرد و به گفته بازیکنان آنها بهتر از سال های گذشته تمرین کرده اند چرا چنین نتیجه ای بدست آمد؟ شاید جواب این سوال را در ترکیب استقلال در بازی با ماشین سازی و البته اتفاق هایی که در فصل نقل و انتقالات برای این افتاد بتوان داد، از جذب نشدن بازیکن در حد ترکیب اصلی تا از دست دادن مهره های کلیدی فصل گذشته می تواند دلایلی باشد که استقلال مثل 4 فصل گذشته لیگ را خوب استارت بزند.


 1-نگاهی به ترکیب استقلال در هفته اول لیگ یک نکته عجیب را روشن می کند؛ تمام بازیکنان ترکیب اصلی این تیم را بازیکنان فصل گذشته تشکیل دادند. این در حالی است که استقلال در ابتدای فصل نقل و انتقالات 16 بازیکن اصلی خود را از دست داد که در بین این بازیکنان چند نیروی تاثیرگذار مثل پژمان منتظری، مهدی رحمتی، پاتوسی، صیادمنش، نورافکن و منشا حضور داشتند. در این بین البته دو نکته وجود دارد، دیاباته به دلیل مصدومیت شرایط 90 دقیقه بازی را نداشت و سیاوش یزدانی هم در هفته اول محروم بود. اما ترکیب این تیم در  بازی با ماشین سازی یک نکته مهم دارد و آن هم این است که بسیاری از خریدهای استقلال که با کلی سر و صدا به استقلال آمدند بازیکنانی در حد ترکیب اصلی نبودند و موجودی فصل گذشته این تیم توان فنی بالاتری دارند.

 

2- استقلال در پست دفاع وسط مشکل بزرگی دارد، جایی که با جدایی چشمی و منتظری آبی ها فقط سیاوش یزدانی را جذب کردند و در هفته اول که او محروم بود، شاهین طاهرخانی جوان در کنار محمد دانشگر به میدان رفت. البته با تمدید قرارداد احتمالی روزبه چشمی در هفته های آینده به نظر می رسد این مشکل تا حدزیادی برطرف شود.

 

3- استقلال در هفته اول با ترکیبی تضعیف شده نسبت به فصل گذشته خود به میدان رفت، یعنی بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار فصل گذشته تیم هم اکنون در این تیم نیستند و از طرف دیگر بازیکنانی که اضافه شدند هم فعلا نتوانسته اند نظر استراماچونی را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی جلب کنند. حال یک سوال مهم، اگر قرار بود این تعداد بازیکن از استقلال جدا شوند و بازیکنانی تاثیرگذار که نتوانند خودشان را به ترکیب اصلی تحمیل کنند وارد شوند، چه دلیلی داشت که به راحتی به بازیکنانی مثل روح الله باقری، روزبه چشمی، پاتوسی، امید نورافکن، آرمین سهرابیان، منشا و ایسما اجازه خروج داده شود؟

 

4 – بازیکنانی که خیلی راحت از استقلال جدا شدند در هفته اول ستاره های لیگ بودند، تیموری در ترکیب ثابت تراکتورسازی پرستاره بازی کرد، محمدی مهر یک پاس گل داد، روح الله باقری یکی از زیباترین گل های هفته را زد، مهدی رحمتی دروازه اش را بسته نگه داشت و امید نورافکن با دو پاس گل یکی از بهترین بازیکنان هفته بود.


حالا یکی باید جواب بدهد باشگاهی که توان خرید بازیکنان بهتر را نداشت چطور اینقدر راحت ستاره های خود را از دست داد.

 

5 – اگر مدیران استقلال به هردلیلی نمی توانستند بازیکنان نامدار جذب کنند، حداقل می توانستند سراغ پدیده های لیگ برتر بروند که البته به جز 2 مورد هرگز موفق به این کار نشدند. آنها بلبلی و عارف غلامی را جذب کردند اما می شد نفرات دیگری هم جذب شوند تا بتوانند با استعداد خود گره گشا باشند.


6 – استقلال بازیکنانی مثل نورافکن، صیادمنش و آرمین سهرابیان که شخصیت بازی در تیم بزرگی مثل استقلال را به تازگی به دست آورده بودند  خیلی راحت از دست داد، حالا ممکن است همین اتفاق برای طاهرخانی هم تکرار شود، بازیکنی که به ترکیب اصلی استقلال رسیده و اگر تاکتیک های نقل و انتقالاتی استقلالی ها مثل گذشته باشد، می توان پیش بینی کرد که او ستاره شود و بعد به سادگی از جمع آبی ها جدا شود.


7- البته استقلال همین حالا هم می تواند به شرایط مطلوب برسد، اگر میلیچ به ترکیب استقلال در پست دفاع چپ اضافه شود و آبی ها یک مدافع وسط و یک هافبک پشت مهاجم جذب کنند، نواقص این تیم برطرف می شود.

دیدگاه‌ها