کد خبر : 1632484 | 03 شهریور 1398 ساعت 21:04 | 96.9K بازدید | 3 دیدگاه

رویاهای جدید نراتزوری با کونته؛

این تیم رقیبی برای پایان دادن به سلطه یوونتوس است؟

شاید اینتر یکی از مهم ترین رقبای یوونتوس برای پایان دادن به سلطه هشت ساله بیانکونری باشد.

این تیم رقیبی برای پایان دادن به سلطه یوونتوس است؟

به گزارش "ورزش سه"، فردا سری آ در حالی برای اینتر شروع می‌شود که طرفداران بخش آبی شهر میلان، امید بسیار زیادی به پایین کشیدن یوونتوس دارند، یوونتوسی که 8 سال است بر اریکه قدرت تکیه زده و  پایین کشیدنش کار ساده‌ای نخواهد بود. اینتر برای انجام دادن این کار، در تابستان گرانترین مربی تاریخ سری آ را جذب کرده است، دو بار رکورد گرانترین خرید نقل و انتقالات تاریخ باشگاه خود را شکانده است و با کنار گذاشتن بازیکنان حاشیه ساز به نظر می‌رسد کاملا آماده شروع فصل است.

  

مهمترین اتفاق تابستان در اینتر، معرفی آنتونیو کونته به عنوان مربی این تیم بود. او 14 سال به عنوان بازیکن برای بانوی پیر به میدان رفته است، سالها کاپیتان این تیم بوده و با یوونتوس تمام جام‌های ممکن را بالای سر برده؛ همچنین او 3 سال مربیگری یوونتوس را بر عهده داشته تا در کل، دوران حضورش در یوونتوس به 17 سال برسد. سلطه یوونتوس در ایتالیا دیر یا زود تمام خواهد شد و حالا ترس هواداران یوونتوس این است که این پایان به دست مردی از جنس خودشان باشد، مردی که این سلطه را شروع کرد، پایه‌هایش را محکم کرد و بنزینی که در باکش ریخت تا چند سال بعد از خودش هم ماند و قهرمانی‌های بعدی را تسهیل کرد. پایان این سلطه اجتناب ناپذیر است و اگر این پایان به دست کونته باشد، سورئالیسم‌ترین داستان قرن ایتالیا شکل خواهد گرفت؛ چه چیزی سورئالتر از بودن کونته در اینتر، دیدن محکم فشار دادن نشان اینتر که روی کت او نقش بسته زیر ضلع شمالی سن سیرو در مقابل هواداران افراطی اینتر، دیدن بالا و پایین پریدن های دیوانه‌وار او، این  برای موفقیت اینتر دیوانه، دیدن غرش های شیرانه اش برای موفقیت اینتر؟

 

1429312

 

کونته 5 سال در سطح اول اروپا در رده باشگاهی مربیگری کرده است. او در تجربه نخست خود موفق شد یوونتوسی که 2 سال پیاپی در رده‌ی هفتم  جدول قرار می‌گرفت را بدون شکست به مقام قهرمانی رساند و 3 سال موفقیت خود را تکرار کرد. تجربه‌ی دوم او روی نیمکت چلسی بود؛ جایی که در اولین فصل حضورش در خارج از کشورش، توانست در حضور کلوپ، گواردیولا، مورینیو، پوچتینو و ونگر به سادگی قهرمان سخت‌ترین لیگ دنیا شود. هر چند فصل دوم او با چلسی چندان موفق نبود اما او در فصل دومش هم بدون جام نماند و موفق به فتح قدیمی‌ترین تورنمنت  تاریخ شد.

 

علاقه کونته به استفاده از 3 مدافع بر کسی پوشیده نیست و ورود گودین کار کونته برای راه اندازی سیستم 3 مدافع در اینتر را به شدت ساده می‌کند. او مدافعی سطح بالا با تجربه بسیار فراوان است که هرچند مدتی است از روزهای اوجش فاصله گرفته اما کماکان از بهترین‌های دنیاست. سیستم 3-5-2 به دلیل داشتن یک مدافع میانی بیشتر، با اعطای برتری عددی و عمق بخشیدن به سیستم دفاعی، در فاز دفاعی برتری‌های متعددی را به تیم‌ها می‌دهد، حال اگر این سیستم توسط آنتونیو کونته که در بین مربیان کنونی بهترین مربی جهان در زمینه استفاده از سیستم  3-5-2 است پیاده شود، این برتری‌ها مضاعف خواهد شد. فراموش نکنیم او با ترکیبی از مدافعین نه چندان قدرتمندی مانند آزپلیکوئتا، داوید لوییز و گری کیهیل توانسته بود خط دفاع مطمئنی در چلسی بسازد. اما پرونده اینتر بیش از چلسی به ایتالیا و یوونتوس شبیه است زیرا علاوه بر سیستم دفاعی قدرتمند، مدافعینی که این سیستم را اجرایی میکنند هم خود از بهترین‌ها هستند و در چنین مواردی همین ترکیب سیستم دفاعی قدرتمند و مدافعین درجه یک به تنهایی برای تبدیل هر تیمی به یک مدعی جدی کافی هستند، بهترین گواه این ادعا هم تیم ملی ایتالیا است. تیم ملی ایتالیا پیش از آمدن کونته، پاینیتر از کاستاریکا از صعود از گروه خود در جام جهانی بازمانده بود و بعد از رفتن کونته به جام جهانی حتی صعود نکرد، اما در زمان کونته و با اتکا به مثلث بارتزالی-بونوچی-کیلینی (به علاوه بوفون) توانست در گروه بلژیک و سوئد صدرنشین شود و به سادگی اسپانیا را شکست دهد و در نهایت با شکست در ضربات پنالتی مقابل آلمان ِ قهرمان جهان از یورو کنار رفت.

 

1429313

 

مهمترین تفاوت مثلث دفاعی کنونی اینتر و مثلث دفاعی یوونتوس و ایتالیا این است که برخلاف  BBC، بازیکنان کنونی مثلث دفاعی اینتر پیش از کار کردن با کونته هم سطح بالایی دارند در صورتی که در یوونتوس چنین نبود و بارتزالی به عنوان بازیکن مازاد ولفسبورگ راهی یووه شده بود، بونوچی مدافعی پراشتباه و غیر قابل اتکا بود و تنها کیلینی بود که سطح بالایی داشت؛ اما اشکرینیار، گودین و دی فرای هر سه هم اکنون و پیش از کار کردن با کونته از بهترین‌ مدافعین دنیا هستند.

 

نقطه مقابل جذب رایگان گودین، خرید نیکولو بارلا و روملو لوکاکو بود که 2 مرتبه رکورد گرانترین خرید تاریخ اینتر را جابجا کردند. هر چند به صورت رسمی، مبلغ انتقال بارلا 12 میلیون یورو قرضی با بند دائمی سازی اجباری به ارزش 37 میلیون یورو است، اما در این قرارداد بندهایی قرارداده شده که ارزش این انتقال را به سادگی به 50 میلیون یورو می‌رساند؛ رقمی که از مبلغ انتقال کریستین ویری گرانترین بازیکن تاریخ اینتر 4 میلیون یورو بیشتر است. مدتی پس از جذب بارلا، در دوئلی نفسگیر با یوونتوس، اینتری‌ها توانستند لوکاکو را نیز از بندر منچستر راهی شهر میلان کنند تا بار دیگر رکورد نقل و انتقالاتشان شکسته شود.

 

علاوه بر این دو خرید به نسبت گرانقیمت، اینتری‌ها استفانو سنسی، والنتین لازارو و گابریل برازائو را نیز به خدمت گرفته‌اند و در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر خرید الکسیس سانچز نیز به گوش می‌رسد. سانچزی که بر خلاف دوران حضورش در آرسنال در حال حاضر در الدترافورد هیچ درخششی ندارد. خرید سانچز به شدت به خرید ته‌وز شبیه است. کارلوس ته‌وز پیش از پیوستن به یوونتوس با این که استعداد شگرفش را به جهان فوتبال ثابت کرده بود، دراواخر حضورش در منچستر سیتی از نشان دادن قابلیت‌هایش عاجز بود و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی با رفتن به یوونتوس، کونته او را احیا کرد تا شماره 10 یوونتوس در عرض یک سال از بازیکنی تمام شده دوباره به یکی از بهترین‌ مهاجمین دنیا مبدل گردد. الکسیس سانچز نیز به نوعی چنین شرایطی دارد، مسائل حاشیه‌ای او را نیز مانند ته‌وز از درخشیدن در شهر منچستر منع کرده و حالا با رفتن به اینتر، کونته می‌تواند همهی کارهایی را که برای احیا ته‌وز انجام داده برای احیا او نیز انجام بدهد.

 

1429311

 

زوج سانچز-لوکاکو با اندیشه‌های کونته تطابق 100 درصدی دارد. سانچز در بهترین فصل دوران حضورش در آرسنال به عنوان فالس ناین به کار گرفته می‌شد که شرح وظایف مشابهی با نقش او به عنوان مهاجم در سیستم خط حمله اینتر دارد. کونته در یوونتوس از زوج ته‌وز-یورنته، در تیم ملی ایتالیا از زوج پله-ادر و در تیم چلسی (با کمی تغییر نسبت به موارد قبل) از زوج دیگو کاستا-هازارد در خط حمله خود استفاده می‌کرد که همانطور که می‌بینید شباهت محسوسی به زوج احتمالی اینتر خواهد داشت. زوج هایی متشکل از دو مهاجم با توانایی‌های کاملا متفاوت؛ یک مهاجم چابک با توانایی بالا در حمل توپ، دریبلزنی و شوتزنی که به عنوان بازیکن آزاد تا  وسط زمین عقب بیاید و توپ را دریافت کند و بتواند از هر دو سمت زمین حمله کند و مدام بین دو جناح جابجا شود و مهاجم دیگری که بتواند با استفاده از بدنش مدافعین  حریف را درگیر کند، ضربه سرها را قبل از مدافعین حریف بزند و با جایگیری در مکان مناسب، فضا را برای گلزنی مهاجم دوم و هافبک‌ها خالی کند همچنین خود او نیز تماشاگران مناسبی داشته باشد و از موقعیت‌ها استفاده کند.

 

با جذب مدیر و مربی‌های ثابت شده‌ای به نام جوزپه ماروتا و آنتونیو کونته و فراهم کردن ابزارهای تاکتیکی مورد نیاز سرمربی، اینتر هر آن چه برای پایین کشیدن یوونتوس از دستش بر می آمد انجام داد اما این که آیا آن ها موفق خواهند شد یا نه را تنها با 38 هفته انتظار می‌توان دریافت، این 38 هفته داغ همه چیز را مشخص خواهد کرد.

 

سعید سعیدی

دیدگاه‌ها