کد خبر : 1632530 | 04 شهریور 1398 ساعت 09:01 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک:

سهمیه بگیریم شانس مدال المپیک داریم

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری می‌گوید در صورتی که ژیمناست‌ها سهمیه المپیک بگیرند برای کسب مدال در المپیک شانس خواهند داشت.

سهمیه بگیریم شانس مدال المپیک داریم

به گزارش "ورزش سه"  رضا خیرخواه در گفتگو با ایسنا، در باره وضعیت آمادگی ژیمناست‌ها برای کسب سهمیه المپیک 2020، اظهار کرد: دو نفر از ورزشکاران که در مسابقات آسیایی مغولستان درخشیدند به اردوی تیم ملی دعوت شده اند. آقایان احمد کهنی و سعیدرضا کیخا که هر دو مدال آوران در مسابقات آسیایی بودند به مدت 40 روز تا مسابقات کسب سهمیه المپیک که در آلمان برگزار خواهد شد، اردو خواهند داشت.

 

او افزود: نفرات اول تا سوم مسابقات انتخابی المپیک در آلمان مستقیم به المپیک راه پیدا می کنند. برای کسب سهمیه المپیک کار بسیار مشکلی در پیش داریم زیرا بهترین  نفرات برای کسب سهمیه به آلمان خواهند آمد. اگر نتوانیم جزو نفرات برتر در مسابقات آلمان باشیم برای صعود راه دیگری وجود دارد.

 

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری با بیان اینکه شانس دیگر برای کسب سهمیه المپیک، رسیدن به عنوان نخست در مجموع رقابتها است، گفت: اگر در مسابقات آینده که حدودا سه رویداد دیگر وجود دارد اگر کیخا بتواند در مجموع مسابقات اول شود می تواند به المپیک راه پیدا کند. بعد از مسابقات انتخابی المپیک آلمان مسابقات جام جهانی است که می توانیم در آنجا موفق شویم.

 

وی افزود: به هیچ عنوان نا امید نیستیم و آمادگی ورزشکاران بسیار بالا است. همانطور که ورزشکاران در  مسابقات آسیایی مغولستان درخشیدند باید تلاش خود را مضاعف کنند تا بتوانند سهمیه المپیک را دریافت کنند. در مسابقات سهمیه المپیک بهترین ها حضور می یابند تا بتوانند سهمیه کسب کنند و امیدوارم با دعای مردم بتوانیم به سهمیه المپیک برسیم.

 

خیرخواه در خصوص کسب مدال در المپیک 2020 گفت: کسب سهمیه المپیک بسیار سخت تر از حضور در المپیک است. در مسابقات انتخابی المپیک 50 ژیمناست به رقابت می پردازند که کار بسیار پیچیده و مشکل است. اگر بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم شانس کسب مدال در المپیک را خواهیم داشت و قدم مهم و اول مسابقات کسب سهمیه المپیک است.

 

این سرمربی در پاسخ به اینکه مشکلات تیم ملی برای تمرین چیست؟ پاسخ داد: کمبود و حتی نبود وسایل استاندارد کار را بسیار سخت و دشوار می کند. وجود یک ست وسیله مناسب می تواند در روند رو به رشد تیم ملی موثر باشد. فدارسیون ژیمناستیک شدیدا پیگیر  به روز کردن وسایل ژیمناستیک است.

 

او درباره روحیه ژیمناست‌ها پس از برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران آسیایی، گفت: با برگزاری مراسم تجلیل از ملی پوشان و مدال آوران، شاهد بودیم که  روحیه ورزشکاران افزایش یافت. امیدوارم مطبوعات به دور از حاشیه به تیم ملی کمک کنند تا ژیمناستیک ایران تاریخ ساز شود و بتوانیم برای اولین بار به المپیک راه پیدا کنیم.

 

دیدگاه‌ها