کد خبر : 1632573 | 04 شهریور 1398 ساعت 11:39 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

امیدواریم مشکلات مالی فدراسیون کشتی رفع شود

سجادی: پیش بینی سهمیه و مدال المپیک درست نیست

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 گفت: رشته‌های فوتبال، بیسبال، سافتبال المپیک 2020 در خارج از دهکده و خارج از شهر برگزار میشود.

سجادی: پیش بینی سهمیه و مدال المپیک درست نیست

به گزارش "ورزش سه"، نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 که در روزهای اخیر جلسات مهمی در توکیو داشت، امروز درباره اتفاقات مهم پیرامون این رویداد بزرگ در نشست خبری با حضور خبرنگاران به صحبت پرداخت.


حضور مردان و زنان در المپیک برابر است


بازی‌های المپیک کمتر از یک سال دیگر در توکیو و در ۳۳ رشته ورزشی آغاز خواهد شد. در المپیک ۲۰۲۰ نسبت به المپیک ریو پنج رشته اضافه شده است. مسابقات در ۴۲ مکان ورزشی برگزار خواهد شد و نسبت به دوره قبلی پنج مکان بیشتر شده است. تعداد دقیق ورزشکاران شرکت کننده و سهمیه داده شده یازده هزار و نود نفر می باشد. سیاست ioc این است که حضور بانوان و آقایان برابر باشد.


فوتبال خارج از شهر توکیو برگزار می شود


علاوه بر مکان‌های ۴۵ گانه از بعضی از مکان‌های مسابقات برای تمرین نیز استفاده می‌شود. شنا، شیرجه، قایقرانی، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، گلف، سوارکاری، هاکی، تیراندازی، تیروکمان، والیبال ساحلی و تنیس شامل رشته هایی هستند که محل مسابقات آنها برای تمرین نیز استفاده میشود. رویدادهای آزمایشی یا همان تست ایونت برای برخی از رشته‌ها درنظر گرفته شده که تا شروع بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. قرار است که وزن‌کشی سه رشته از جمله بوکس، جودو و کاراته در محل دهکده انجام شود و بقیه رشته‌هایی که وزن‌کشی دارند در خود محل مسابقات انجام می‌شود.رشته‌های فوتبال، بیسبال، سافتبال در خارج از دهکده و خارج از شهر برگزار میشود. برای برنامه غذایی از منوهای آفریقایی، اروپایی، آسیایی، هندی، ژاپنی استفاده می‌شود که این رستوران‌ها ۲۴ ساعته دایر است.

 

تبلیغات مثل گذشته ممنوع است


در سه روز جلسه‌ای که در توکیو با حضور سرپرست کاروان‌های همه کشورها برگزار شد درخصوص مباحث مختلفی صحبت شد. درباره موضوع امکانات دهکده صحبت شد و اینکه خدماتی که به کاروان‌ها می‌دهند. درباره برنامه مسابقات و رشته‌های مختلف صحبت شد. همچنین درخصوص ورود و خروج کاروان به دهکده صحبت شد و قرار بر این است که موقع برگشت کاروان‌ها در خود دهکده کارهای پرواز خود را انجام دهند و وسایل آنها چک می‌شود و دیگر در فرودگاه مشکلی ندارند. طبق سنوات گذشته ioc تاکید زیادی بر این داشت که ورزشکاران قوانین را رعایت کنند و روی بحث تبلیغات باید از هرگونه تبلیغی خودداری کنند. همچنین درباره قوانین و مقررات خود ژاپن صحبت شد که همه کشورها باید به قوانین این کشور احترام بگذراند. همچنین درخصوص امنیت بازی‌ها صحبت شد. همچنین کشور میزبان درباره خدماتی که قرار است به خبرنگاران ارائه دهد نیز توضیحاتی را ارائه داد.


مشکل کشتی مسائل مالی است


جلسات ما با فدراسیون‌ها مرحله اول آن تمام شده و مرحله دوم نیز آغاز می‌شود. درخصوص ورزش کشتی هفته آینده با رییس جدید فدراسیون جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و بسیار امیدوار هستیم که اگر مشکلاتی هست رفع شود. عمدتا روی موضوع مالی مشکل دارند که سعی می‌کنیم این مشکلات به زودی حل شود. خوشبختانه بودجه‌ای که داشتیم چیزی از آن کسر نمی‌شود و به طور کامل‌به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود. اولویت وزارت ورزش و کمیته المپیک این است که ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه حضور داشته باشند. به جز تکواندو مابقی فدراسیون‌ها مسابقاتی که برای آنها پیش‌بینی شده بود را رفته‌اند.


فعلا پیش بینی مدال با فدراسیون ها نداریم


فعلا درباره کسب مدال با فدراسیون‌ها صحبت نمیکنیم چون فعلا مشخص نیست که هر کدام از فدراسیونهای ما چند سهمیه کسب می‌کنند. در جلسات ستاد عالی بازی‌ها درخصوص همه این موارد صحبت می‌شود. یکی از چیزهایی که ioc در جلسات از ما خواست این بود که ما اعلام کنیم که چه اندازه می‌توانیم سهمیه کسب کنیم.


مشکلی برای کسب سهمیه نداریم


نگرانی برای کسب سهمیه وجود ندارد. ما تا به الان سه سهمیه‌کسب کرده‌ایم و تا آخر خردادماه سال ۹۹ در برخی از رشته‌ها فرصت داریم که کسب سهمیه کنیم. فعلا درست نیست که بخواهیم پیش‌بینی کنیم که چند سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ کسب خواهیم کرد ولی من خوشبین هستم که مشکلی برای کسب سهمیه نداریم. همه کشورها می‌آیند که بهترین عملکرد را داشته باشند و ما نیز بالطبع سعی می‌کنیم‌ که نسبت به دوره‌های قبل عملکرد بهتری داشته باشیم.

حقوق المپین ها پرداخت می شود


طبق جلسه‌ای که تصویب شد به مدت یکسال علاوه بر پولی که توسط فدراسیون‌ها به المپین‌ها داده می‌شود ما نیز ماهانه پنج میلیون تومان به آنها پرداخت می‌کنیم. نظارت می‌کنیم روی فدراسیون‌ها که حتما این پول به ورزشکاران پرداخت شود و این قطعا تاثیر مثبتی نیز روی ورزشکاران ما دارد.


برای لباس 15 طرح برتر انتخاب می شود


به طراحی مد و لباس واگذر کردیم که طرح لباس کاروان را مشخص کند. ۱۵ طرح برتر تا اواسط شهریور طرح نهایی انتخاب‌ می‌شود. از برنامه‌ای که پیش‌بینی کردیم عقب نیستیم و این فرصت وجود دارد که لباس کاروان آماده شود. کار را به دست متخصصان سپرده‌ایم و نگرانی وجود ندارد.

 

1139771


چه کسی فکر می کرد بهداد در ریو مدال نگیرد؟


برای شعار کاروان چند شعار پیشنهاد شده که قرار است در جلسات آتی ستاد عالی بازی‌های المپیک درخصوص آن بحث شود و درصورت تصویب اعلام خواهد شد. درباره المپیک و شانس کسب سهمیه و کسب مدال باید با مطالعه صحبت کرد. نمی‌توان احساسی صحبت کرد چون میدان المپیک یک میدان متفاوت است نسبت به مسابقات دیگر، شاید هیچ‌کس این فکر را نمی‌کرد که به بهداد سلیمی در المپیک ریو مدال ندهند.


فوتبال با سایر رشته ها برای ما فرقی ندارد


فوتبال برای ما مثل بقیه رشته هاست. قبل از مرحله اول انتخابی المپیک با رییس فدراسیون و سرمربی وقت جلسه داشتیم. فدراسیون فوتبال مسیر خاص خودش را دارد. تا جایی که بخواهند ما کمک می کنیم. بحث های دیگر درباره فدراسیون فوتبال در حوزه کاری من نیست.


چه کسی گفته به کسب مدال در المپیک امید نداریم؟


ما چند باری گفتیم که خیلی برای کسب مدال امیدواریم. منظورم از ما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. در بازدیدها هم می بینم که وزیر ورزش از سرمربیان تیم ها می پرسد چند مدال می توانید بگیرید. وقتی این ها را می بینیم و می پرسیم، پس ناامید نیستیم.


شانس زیادی برای کسب وایلد کارت نداریم


برای دادن وایلد کارت اولویت IOC کشورهایی هستند که اصلا در هیچ رشته ای نتوانستند کسب سهمیه کنند. حتی هزینه های آن کشورها و برگزاری اردوی ورزشکاران آن ها را هم می دهد. ما هیچ وقت به این معنی وایلد کارت نگرفتیم. فقط شاید در برخی از رشته های خاص و در شرایط خاص به یک ورزشکار وایلد کارت داده شده است. با این وضعیت اصلا فکر نمی کنم در این دوره به ما وایلد کارت بدهند چون خودمان می توانیم سهمیه بگیریم. البته ممکن است در برخی از رشته ها به خاطر برابری زنان و مردان وایلدکارت به ما داده شود، مثل وزنه برداری که در این دوره می توانیم 2 سهمیه بانوان هم داشته باشیم.


مدال گرفتن کاراته مشخص نیست


چنین باوری در ستاد عالی بازی ها و وزیر ورزش و ما نیست که کاراته را ویژه نگاه کنیم. ما به همه رشته ها به صورت ویژه نگاه می کنیم. اول از همه ورزشکاران باید کسب سهمیه کنند. این دیگر پیش بینی هر کسی است که فکر می کند فلان رشته از رشته دیگر موفق تر است. مثلا چه کسی فکر می کرد در تنیس روی میز در بازی های آسیایی مدال بگیریم؟ خودم شخصا فکرش را نمی کردم. در کاراته هم کار سخت است چون ژاپن سرمایه گذاری زیادی کرده؛ اگرچه در 2 دوره بعدی دیگر این رشته در المپیک نیست.


مربی و ورزشکار وظیفه خودشان را انجام دهند


بدهی فدراسیون مربوط به مربی، ورزشکار یا من نیست. درباره صحبت های اقای دبیر باید از خودشان بپرسید. سعید ملایی در جودو در بهترین شرایط تمرین می کند. در هر صورت نباید یک رشته را به همه تعمیم داد. وظیفه مربی تمرین دادن است و ورزشکار هم باید در مسابقه و تمرین شرکت کند. اگر اردویش برگزار نشد، می تواند به مسئول فدراسیونش بگوید. می دانید یک بلیت برای یک کاراته کا که به ژاپن می رود، چقدر هزینه دارد؟ من نظر کارشناسی ام را می گویم، اما دبیر هم تازه به فدراسیون آمده و با مشکلات مواجه شده است.


برای انتخاب پرچمدار زود است


درباره پرچمدار هنوز تصمیم گیری نشده است. برای انتخاب پرچمدار زود است. ما 16 دوره در بازی های المپیک شرکت کردیم که 2 دوره بانوان پرچمدار بودند. یک دوره 1996 و یک دوره هم 2008 پکن بوده است.

 

کمیته المپیک فعلا مشکل مالی ندارد


تا الان هیچ مشکل مالی نداشتیم و حتی اکثر بودجه فدراسیون ها را دادیم. برای اعزام نهایی هم بودجه جداگانه ای در نظر می گیریم و از اعتبار فدراسیون ها کم نمی کنیم. درباره پاداش ورزشکاران مدال آور هم هنوز بحثی نشده است.

دیدگاه‌ها