کد خبر : 1632594 | 04 شهریور 1398 ساعت 12:45 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال VAR در سری آ: خشم فیورنتینا از داور

در جریان شکست 4-3 فیورنتینا مقابل ناپولی پنالتی‌ای که روی دریس مرتنز بازیکن ناپولی اعلام شد در ایتالیا خبرساز شده و بعد از بازی عصبانیت شدید سرمربی فیورنتینا را به عهده داشت.

جنجال VAR در سری آ: خشم فیورنتینا از داور

به گزارش "ورزش سه"، پنالتی‌ای که در بازی فیورنتینا و ناپولی در هفته اول فصل جدید سری آ روی دریس مرتنز بازیکن ناپولی اعلام شد در ایتالیا خبرساز شده. وینچنزو مونتلا بعد از بازی معتقد بود مرتنز به وضوح شبیه‌سازی کرده و داور را فریب داده و او نمی‌داند با وجود VAR چرا داور مسابقه باید چنین تصمیم اشتباهی بگیرد. پنالتی‌ای که در صورت اعلام نشدن به نفع ناپولی می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد. بازی‌ای که در نهایت با پیروزی 4-3 ناپولی به پایان رسید.

 

رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند بررسی تصاویر نشان می‌دهد که اعلام پنالتی به سود ناپولی در این صحنه درست نبوده و هم داور مسابقه ماسا و هم مسئول VAR والری هر دو در این صحنه مرتکب اشتباه شده‌اند.

 

در این صحنه به نظر می‌رسد دریس مرتنز پای راست خود را عمدا و با هدف برخورد به پای کاستروویلی مدافع فیورنتینا به او نزدیک می‌کند در حالیکه که پای مدافع فیورنتینا در موقعیتی قرار دارد که مشخص است او قصد برخورد عمدی با مهاجم را نداشته است. مرتنز بعد از این حرکت خود را طوری شبیه‌سازی می‌کند که داور دچار اشتباه شده و در سوت خود بدمد.

 

1429473

 

شکایت مونتلا و هواداران فیورنتینا این است که چرا در این صحنه بر خلاف قوانین، داور ویدیویی از داور وسط نخواسته این صحنه مشکوک را در کنار زمین و از طریق تصاویر تلویزیونی بررسی کند. کما اینکه در پنالتی اعلام شده به نفع فیورنتینا که توپ به دست زیلنسکی برخورد می‌کند داور به درخواست داور ویدیویی صحنه را بررسی کرده و اعلام پنالتی می‌کند.

 

اما در صحنه خطا روی مرتنز داور ویدیویی تصمیم داور را فورا تایید کرده و نیازی به بررسی تصاویر صحنه نمی‌بیند. مونتلا و هواداران فیورنتینا می‌گویند در صورت بررسی صحنه توسط داور مسابقه در کنار زمین بدون شک خطا به سود فیورنتینا اعلام شده و مرتنز به دلیل شبیه‌سازی جریمه می‌شد.

 

اما خشم فیورنتینا از داور مسابقه به این ختم نشده و این باشگاه به صحنه دیگری که دریس مرتنز این بار در مقابل دروازه خودی به وضوح دست فرانک ریبری را کشیده و او را سرنگون می‌کند اشاره می‌کنند و معتقدند یک پنالتی دیگر به نفع آنها گرفته نشده است.

 

1429475

 

در صفحه‌های هواداری فیورنتینا در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که این باشگاه از داور مسابقه و مرتنز به دلیل فریب داور و رفتار غیر ورزشی به کمیته انضباطی فدراسیون شکایت کرده و خواهان صدور جریمه قانونی برای او یعنی دو بازی محرومیت خواهد شد.

 

وینچنزو مونتلا در پایان بازی به خبرنگاران گفت:" من همیشه سعی کرده‌ام با داوران با حسن نیت برخورد کنم ولی صحنه‌ای که در پنالتی اعلام شده به نفع ناپولی اتفاق افتاد آنقدر واضح بود که درک نمی‌کنم چرا باید توسط داور پنالتی اعلام شود. حالا که امکان استفاده از تکنولوژی وجود دارد چرا نباید در چنین صحنه مشکوکی از بررسی با VAR استفاده نشود تا شبیه‌سازی به این وضوح بی‌جریمه بماند؟".

 

دیدگاه‌ها