کد خبر : 1632658 | 04 شهریور 1398 ساعت 17:01 | 134.1K بازدید | 0 دیدگاه

از رئال و بایرن تا جوان ترین گلزن ملی

گفت و گوی اختصاصی با پدیده سال ایران

مهاجم ایرانی فنرباغچه می گوید رشد او در فوتبال متوقف نخواهد شد.

گفت و گوی اختصاصی با پدیده سال ایران

اللهیار صیادمنش از آن دسته بازیکنانی است که خیلی زود پله های ترقی را طی می کند، او دو سال بعد از درخشش در جام جهانی نوجوانان فصل پیش به استقلال آمد و خیلی زود به ستاره این تیم تبدیل شد،

 

او آنقدر خوب بود که خیلی زود مورد توجه باشگاه فنرباغچه ترکیه قرار گرفت و قبل از پایان فصل با این تیم قرارداد امضا کرد. البته درخشش صیادمنش از چشم  مارک ویلموتس هم پنهان نماند و این مربی در اولین اردو او را به تیم ملی دعوت کرد و گلزنی این بازیکن در بازی برابر سوریه باعث شد او به جوان ترین گلزن تاریخ ملی فوتبال ایران تبدیل شود.


انتخاب صیادمنش به عنوان پدیده فصل قبل فوتبال ایران بهانه ای شد تا گفت و گویی با این مهاجم جوان انجام بدهد، صحبت های صیادمنش در گفت و گو با ورزش سه را در ادامه می خوانید:

 

در مورد انتخاب به عنوان پدیده لیگ صحبت کن. خودت می دانستی جزو گزینه ها هستی؟

نه کسی به من چیزی نگفت اما عمویم داشت برنامه را می دید و گفت من جزو گزینه ها هستم. بعد من سر  تمرین رفتم و خبردار شدم که به عنوان پدیده لیگ برتر انتخاب شدم.

 


 چه حسی داشت که با یک فصل بازی در لیگ برتر ایران به این عنوان رسیدی؟
بله انتظارش را داشتم. خب خیلی خوشحال شدم که با یک فصل بازی در لیگ ایران به عنوان پدیده انتخاب شدم. امیدوارم همین اتفاق در لیگ ترکیه هم برایم بیفتد تا بتوانم به هدف های بالاتری که دارم برسم.

 

از اوضاعت در فنرباغچه صحبت کن. از شرایط در این تیم راضی هستی؟
شرایط خیلی خوب است، احساس غریبی نمی کنم و با بازیکنان و مربی ها خیلی زود هماهنگ شده ام. از قبل می دانستم برای بازی کردن باید کمی انتظار بکشم و این طبیعی است. انشاالله فرصت بازی که رسید، آنقدر خوب بازی می کنم تا بتوانم خودم را ثابت کنم.

 

برای رسیدن به ترکیب باید با چه بازیکنی رقابت کنی؟

اگر پست اصلی ام که مهاجم هدف است را حساب کنید ما دو بازیکن هستیم ولی در سمت چپ و راست کمی تیم  شلوغ و بازی کردن در آن سخت است.

 

تو در پیش فصل با تیم هایی مثل بایرن مونیخ و رئال مادرید بازی کردی. بازی کردن برابر این تیم ها چه احساسی به تو داد؟

من همان زمانی که قرارداد امضا کردم می دانستم چنین تورنمنتی هست و باید جلوی رئال مادرید و بایرن بازی کنیم. خیلی حس خوبی بود، خیلی چیزها از این دو بازی یاد گرفتم و بازیکن با بازی برابر این تیم ها سطح بالای فوتبال را تجربه می کند که اگر روزی به حدی رسید که توانست در این تیم ها بازی کند، خیلی راحت تر بتواند بازی کند.

 

1422990

 

در بازی با رئال هم یک تکل خشن زدی. به نظر جو بازی تو را گرفته بود که چنین تصمیمی گرفتی. درست است؟

نه، توپ بین من و بازیکن رئال بود، او می خواست شوت بزند و من هم تکل زدم که خورد به پایش، اتفاق دیگری نبود.

 

در نقل و انتقالات اخباری منتشر شد که ممکن است فنرباغچه مسوت اوزیل را جذب کند. از این موضوع خبر داشتی؟

بله. اگر می آمد خیلی برایم جذاب بود ولی ما همین الان هم بازیکنان بزرگی داریم. تیم ما امسال قوی است و دو بازی اول را برده ایم و انشاالله می رویم برای قهرمانی.

 

چرا فنرباغچه فصل پیش خوب نتیجه نگرفت؟

پارسال فنرباغچه اول فصل نتایج خوبی نگرفت ولی در پایان فصل خوب نتیجه گرفت و فصل را در رتبه ششم جدول رده بندی تمام کرد.

 

1429539

 

 

هنوز بازی های استقلال را پیگیری می کنی؟

اتفاقا داشتم بازی با ماشین سازی را با گوشیم می دیدم، 20 دقیقه اولش را دیدم ولی بعد رفتم سرتمرین، بعد از تمرین خلاصه بازی را از ورزش سه دیدم.

 

نظرت در مورد عملکرد استقلال چه بود؟
تیم خیلی تغییر کرده است و نیاز به هماهنگی بیشتر دارد. استقلال در نیمه اول و دوم چند موقعیت خوب داشت، انشاالله بتواند در آزادی جبران کند و به کورس برگردد.

 

تو قبلا گفته بودی دوست داری یک فصل دیگر در استقلال بمانی، هنوز هم چنین حسی داری؟
من چون تازه دارم 18 ساله می شوم، بهترین فرصت بود برای رفتن به فوتبال اروپا؛ در این سن می توانی چیزهای جدید یاد بگیری ولی وقتی در سن پختگی این اتفاق بیفتد دیگر نمی توانی فوتبالت را تغییر بدهی. من هم در این سن رفتم تا تجربه کسب کنم، انشاالله دو سه سال که در ترکیه ماندم،  بتوانم به لیگ های معتبر اروپایی بروم.

 

بعد از اینکه در هفته های آخر لیگ بازی نمی کردی، این شائبه به وجود آمد که چون باشگاه تو را فروخته است، از ترس مصدومیت خواسته که بازی نکنی. این درست است؟

اصلا چنین چیزی نیست. من بازی با فولاد مصدوم شد و یک ماه و نیم استراحت کردم، همه می گفتند خودش را زده به مصدومیت که بازی نکند. دکترها گفتند هنوز خوب نشده ای ولی من با خواست خودم برای بازی رفت برابر الهلال به قطر رفتم، تمرین کردم تا بتوانم بازی کنم ولی در همان اردو دوباره مصدوم شدم و تا آخر فصل را از دست دادم.

 

رابطه تو با شفر خیلی خوب بود، درست است که او از تو خواست فصل بعد در استقلال بمانی تا خودش تو را به تیم های بزرگ اروپایی معرفی کند؟

چنین چیزی نبود ولی آقای شفر خیلی به من لطف داشتند. او می دید من دارم تلاش می کنم و طبیعی بود که از بازیکن تعریف کند و به او بها بدهد. او به پیشرفت فوتبال من خیلی کمک کرد اما اینطور نبود که به من بگوید به تیم های دیگر معرفی ات می کنم.

 

 

1429540

 

 

تو از یک تیم پرطرفدار در ایران به یک تیم پرطرفدار در ترکیه رفتی. چه تفاوتی بین هواداران دو تیم وجود دارد؟

چون از یک تیم پرطرفدار به یک تیم پرطرفدار دیگر رفتم باعث شد شرایط را زودتر درک کنم. هواداران دو تیم شبیه هم و پرشور هستند، آنها سخت دنبال پیروزی  هستند و سخت قبول می کنند که تیم شکست بخورد.

 

شرایط تمرین در فوتبال ترکیه چطور است؟ روزی چند ساعت در فنرباغچه تمرین می کنید؟

اول که تمرین بدنسازی بود ما 8 صبح باشگاه می رفتیم، صبحانه را صرف می کردیم و بعد از آن تمرین بود. بعد از آن به اتاق هایمان در باشگاه می رفتیم و استراحت می کردیم و دوباره آماده تمرین نوبت بعد از ظهر می شدیم، بعد از تمرین شام می خوردیم و به خانه می رفتیم، یعنی از صبح تا شب در باشگاه بودیم. الان که تمرین ها یک نوبتی است صبح تمرین می رویم، ناهار می خوریم و به خانه هایمان می رویم.

 

چقدر تفاوت بین فوتبال ایران و ترکیه وجود دارد؟

خیلی تفاوت بین سطح فنی و امکانات وجود دارد و واقعا اینجا شرایط خیلی بهتر و رسیدگی به بازیکنان خیلی بیشتر است.

 

در مورد دعوت شدن به تیم ملی صحبت کن، فکر می کردی در سن 17 سالگی این اتفاق برای تو رخ بدهد؟

در لیگ تمام تلاشم را کردم در لیست بعدی تیم ملی باشم ولی آخر فصل مصدوم شدم. می دانستم بالاخره دعوت می شوم ولی آقای ویلموتس لطف کرد و من را در اولین اردو دعوت کرد. خدا را شکر به سوریه هم گل زدم و شدم جوان ترین گلزن تاریخ فوتبال ملی ایران.

 

خیلی از بازیکنان در سنین کم به مراحل بالایی می رسند ولی به یکباره رشدشان متوقف می شود. نظر تو در این باره چیست؟

هرکس خودش راه زندگی اش را انتخاب می کند و برای من این اتفاق نخواهد افتاد. من تا حالا به هدف هایم که حضور در استقلال، تیم ملی و فوتبال اروپا بود رسیده ام و مطمئنم تلاش می کنم به هدف های بعدی هم برسم.

 

1419587

 

برخورد ایرانی های ترکیه با تو چطور است؟

نه من زیاد با ایرانی ها روبرو نمی شوم، یعنی وقت نمی شود. ما سمت آسیایی استانبول هستیم و در این سمت زیاد توریست وجود ندارد. ما در بخش خلوت استانبول هستیم و بیشتر مردم خودشان در اینجا زندگی می کنند.

 

بهترین دوستت در فنرباغچه کیست؟
با همه خوب هستم و دوست خاصی ندارم. بازیکنان خیلی برخورد صمیمی با من دارند.

 

گفت و گو از فرزام محمدعلیها

دیدگاه‌ها