کد خبر : 1632671 | 04 شهریور 1398 ساعت 17:55 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

مخالفت قاطع کلوپ با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا

یورگن کلوپ هم به جمع مخالفان شکل گیری سوپرلیگ اروپا پیوست. تورنمنتی که غول های اروپایی از مدت ها پیش در فکر ایجاد آن هستند.

مخالفت قاطع کلوپ با شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی که شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا را باعث مرگ لیگ‌های سنتی فوتبال در قاره سبز دانست و با آن مخالفت کرد، اکنون همتای آلمانی او در لیورپول هم می‌گوید که برگزاری چنین تورنمنتی به‌نفع فوتبال نیست.

از مدت‌ها پیش بحث‌هایی در خصوص احتمال خروج برخی از بهترین تیم‌های باشگاه‌های مطرح چند لیگ معتبر اروپایی از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا و تشکیل یک تورنمنت انحصاری جدید با عنوان سوپرلیگ اروپا شنیده شده که این ایده طرفداران و مخالفان خاص خودش را داشته است.

 

 

1425258

 

 

کلوپ که یکی از مخالفان است، در این باره به نشریه کیکر آلمان گفت:« من امیدوارم که هرگز تورنمنتی به‌عنوان سوپرلیگ شکل نگیرد. با شیوه‌ای که لیگ قهرمانان در حال حاضر اداره می‌شود، فوتبال به محصولی فوق‌العاده تبدیل شده است. این موضوع حتی در مورد لیگ اروپا هم صدق می‌کند. به‌نظر من، لیگ قهرمانان همان سوپرلیگ است با این تفاوت که شما هر سال مجبور نیستید با رقبایی تکراری روبه‌رو شوید.

درک می‌کنم که باشگاه‌ها می‌خواهند از نظر اقتصادی پیشرفت کنند و این مسئله مهمی است اما چرا باید تورنمنتی ایجاد کرد که در آن لیورپول برای یک دهه مجبور باشد هر سال با رئال مادرید روبه‌رو شود؟ چه‌کسی دوست دارد هر سال یک بازی تکراری را ببیند؟

فیفا و یوفا هنوز به‌دنبال راه‌هایی هستند که تعداد تیم‌های حاضر در تورنمنت‌های مختلف را افزایش دهند. ظاهراً آنها می‌ترسند که دنیا یک روز بدون فوتبال بماند. من اما فکر می‌کنم که ماجرا درست به‌عکس چیزی است که آنها تصور می‌کنند. با تداوم این وضعیت مخاطب سرانجام یک روز خواهد گفت من دیگر این بازی یا آن بازی را تماشا نمی‌‌کنم.»

 

 

1426632

دیدگاه‌ها