کد خبر : 1632858 | 05 شهریور 1398 ساعت 14:01 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

چیزی شبیه معجزه با عشق ممکن می شود؟

قهرمانی آسیا برای ایران؛ شاید وقتی دیگر (گزارش)

قرارداد جدید باشگاه الهلال با اسپانسر جدید خود و دریافت سالیانه 16 میلیون دلار از این شرکت اماراتی شاید رویای قهرمانی آسیا را برای نمایندگان ایران دست نیافتنی تر از پیش بکند.

قهرمانی آسیا برای ایران؛ شاید وقتی دیگر (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، دلارهای نفتی سعودی ها و میل به دیده شدن در فوتبال جهان باعث شده، آنها سالیانه مبالغ هنگفتی برای تقویت تیم های خود هزینه کنند. مربیان طراز اول، بازیکنان نامدار و اردوهای پیش فصل در کمپ های مجهز اروپایی فقط بخشی از این سرمایه گذاری کلان است.  الهلال، الاهلی، النصر و الاتحاد چهار تیم بزرگ این کشور شاهد، تغییرات متعددی در تیم های خود بوده اند که شاید حضور برانکوی پرسپولیس در راس کادر فنی تیم الاهلی بعد از دوران بسیار موفق در ایران و خرید بازیکنان خارجی مورد نیاز وی ، عزم جزم باشگاه را برای رقم زدن فصلی موفق نشان می دهد. هر چند نتایج سه بازی اول او، چندان دلخواه سران باشگاه نبود و در جلسه اضطراری حکم به بقای وی داده شد.


الهلال دیگر تیم مطرح عربستانی که بعد از شکست الاهلی در لیگ قهرمانان اسیا، امروز در الکلاسیکوی عربستانی به مصاف الاتحاد جده خواهد رفت تا به رویای قهرمانی این فصل لیگ قهرمانان نزدیک تر شود، بعد از جذب اسپانسر جدید خود(شرکت اماراتی EMMAR )، وضعیت مالی بهتری نسبت به سایر تیم ها دارد به طوری که در خرید و فروش بازیکنان خارجی مورد نیاز خود، سقف قراردادی ندارد و به راحتی با ستاره ای همچون عمر عبدالرحمن به خاطر تعلل در پاسخگویی قطع همکاری می کند.


 
قطری ها، میزبان جام جهانی آینده نیز در تدارک معرفی بیشتر فوتبال خود به همگان هستند. السد و الدحیل، دو غول این روزهای فوتبال قطر نیز با قدرت خود را مهیای حضور در فصل جدید لیگ ستارگان و فصل جدید رقابت های آسیایی کرده اند. رقابت هایی که السد، فصل پیش رویای قهرمانی با ژاوی نامدار و صعود به فینال آن را در وزشگاه آزادی جا گذاشت. لیگ ستارگانی که در آن سایر تیم ها هم بیکار نبوده و برای تقویت تیم‌های خود بازیکنان سطح بالایی را جذب کرده اند. کریم انصاری فرد، پیراهن السیلیه را بر تن می کند و در رقابت آقای گلی با بغداد بونجاح، اکرم عفیف، المعز علی و مهند علی تلاش می کند و با این تیم در پلی آف لیگ قهرمانان حضور خواهد یافت.


السد نیز دیشب در مرحله رفت یک چهارم نهایی در زمین النصر بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد تا رویای حضور در مرحله نیمه نهایی این فصل لیگ قهرمانان را در بازی برگشت جستجو کند.


باشگاه‌های اماراتی نیز از چشم و هم چشمی فوتبالی عقب نمانده‌اند و برای تقویت خود حتی از پیشنهاد به  سمیر نصری فرانسوی نیز خبرهایی به گوش می‌رسید اما نصری ترجیح داد که فوتبال خود را در بلژیک دنبال کند.

 

عباس بهارمست

دیدگاه‌ها