کد خبر : 1633133 | 06 شهریور 1398 ساعت 16:45 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

دو دقیقه تامل کنید تا بدانید سازمان یافته است یا نه؛

سپهر حیدری: خلیلی را ناجوانمردانه تخریب می‌کنند

سپهر حیدری می گوید آرزوی او حضور در روی نیمکت تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان سرمربی است.

به گزارش "ورزش سه"، سپهر حیدری یکی از محبوب ترین پیشکسوتان پرسپولیس که گل قهرمانی این تیم در لیگ هفتم را به ثمر رساند، نگاه مثبتی در خصوص محمدحسن انصاری فرد دارد. او در گفتگو با خبرنگار ما درباره موضوعات مختلف از جمله حاشیه های اطراف محسن خلیلی اظهار نظر کرد و به برخی از پشت پرده ها پرداخت.

 

* آقای حیدری شروع پرسپولیس در لیگ چطور بود؟ این تیم جمعه هم یک بازی سخت دارد.

 

بالاخره همه ما می‌دانیم که پرسپولیس کالدرون در بازی با تراکتور محک جدی خواهد خورد. پرسپولیس در شش بازی اول خودش چهار بازی شش امتیازی دارد که با سپاهان، استقلال، تراکتورسازی و پدیده هست و می‌تواند خیلی نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی هم داشته باشد. فکر می کنم باتوجه به هماهنگی بازیکنان پرسپولیس، شرایط خوب باشد. در بازی اول هم که تیم عملکرد خوبی داشت و برد مهمی را به دست آورد.

 

* آیا تاکتیک تیم پرسپولیس به خصوص در دفاع با حضور کالدرون تغییر کرده؟

 

تاکتیک پرسپولیس کلی تغییر کرده ولی حالا اینکه بخواهد در خط دفاعی تاکتیک آنچنان تغییر کرده باشد من بعید میدانم. چیزی که هست این است که با اضافه شدن آقای کنعانی‌زادگان یک مقدار دو مدافع پرسپولیس هم شجاع و هم سیدجلال خیالشان راحت است که یک ذخیره مطمئن دارند. آقای کنعانی‌زادگان بازیکن کوچکی نیست، بازیکن ملی‌پوش ماست و من فکر میکنم این فصل یک مقدار رقابت به خط دفاعی اضافه شده چون پارسال این رقابت نبود و حالا این می‌تواند خوب باشد. باتوجه به این که پرسپولیس در آسیا و جام حذفی هم می خواهد مدعی باشد، باید یک مدافع جایگزین برای سیدجلال و شجاع خریداری می شد که خداراشکر این اتفاق افتاد.

 

* سیدجلال و شجاع هم که در مراسم بهترین ها بودند و حسینی نیز بهترین مدافع شد.

 

به نظر من هم سیدجلال و هم شجاع بازیکنانی هستند که خیلی هماهنگ هستند و می‌دانند نقطه ضعف و قوت هر کدامشان چیست و مکمل هم هستند. انشالله آقای کنعانی‌زادگان هم بتواند در آینده به پرسپولیس کمک بکند ولی این دو نفر  همیشه سعی کردند خودشان را در بهترین فرم نگه دارند. سیدجلال با اینکه سن و سال بالاتری دارد خودش را سرحال و قبراق نگه داشته و روی شجاع هم اثر داشته است.

 

* این روزها حواشی زیادی هم علیه همبازی سابق شما محسن خلیلی به وجود آمده.

 

حتما محسن دارد کارش را درست انجام می‌دهد که برایش حاشیه ‌سازی انجام می‌دهد. چون محسن رفیق ۱۰-۱۲ ساله خود من هست و هم‌بازی من بوده و رفیق صمیمی من است. من کاملا او را می‌شناسم، محسن کسی است که کارش را منضبط انجام می‌دهد و اصلا نه خارج از وظیفه‌ای که دارد کاری انجام می‌دهد نه وارد بحث‌های دیگر می‌شود. اول فصل به او چسباندند که میخواهد آقای قطبی را بیاورد. آقای قطبی چون خودم هم چند روز در چین کنار ایشان بودم اصلا تفکرش این نبود که بخواهد خدایی نکرده به پرسپولیس ضربه بزند. اصلا همچین اتفاقی در وظیفه محسن نیست که بخواهد با مربی صحبت کند. اما خب این‌ها آدم هایی هستند که میخواهند محسن خلیلی در باشگاه نباشد و خودشان باشند و دیدید که یکی دو اسم هم بیشتر تشویق نمیشد دم در باشگاه.

 

* یعنی فکر میکنید سازماندهی شده بود؟

 

صد در صد. مگر می‌شود یکسری هوادار بیایند دم در باشگاه و فقط اسم یک نفر را صدا بزنند. مگر همچین چیزی می‌شود؟ قطعا این‌ها سازمان یافته است. الان من دیدم محسن را دوباره دارند وارد حاشیه می‌کنند و دوباره جریان آقای احمدوند است. دوباره چون دیدند محسن دارد کارش را انجام میدهد، گفتند مدیرعامل که رفته یک کاری کنیم محسن هم تغییر کند. عیب محسن شاید این است که خیلی درست کارش را انجام می‌دهد. خیلی‌ها به مذاقشان خوش نمیاید که محسن سالم کار می‌کند. عیب محسن سالم کار کردنش در پرسپولیس است. این عیب نیست حُسن است اما اینجا سالم کار کردن عیب است. این ها ناجوانمردانه محسن خلیلی را می زنند؛ به خصوص در فضای مجازی، واقعا دور از انصاف است و یک خدایی هم هست. محسن کارش را خوب انجام می‌دهد. اگر ما در مجموعه پرسپولیس نیستیم دلیل نمی‌شود بخواهیم محسن یا امثال محسن را بکوبیم. 

 

* گفتید پیش افشین قطبی بودید. آیا واقعا حرفی از پیشنهاد پرسپولیس بود؟

 

اصلا بحثی راجع به پرسپولیس نبوده. اصلا آقای قطبی برنامه‌های خودشان را داشتند. ایشان هلند بوده بعد به آمریکا رفته و دوباره به هلند برگشته و اصلا در جریان پرسپولیس هیچ دخالتی نداشته. فقط ایشان برای این اسمش مطرح شده بود که بالاخره ایشان میتوانستند جزو گزینه‌ها باشند و این مذاق یک عده خوش نیامد. همان عده‌ای که میخواستند محسن نباشد میگفتند قطبی هم نباشد چون اگر قطبی باشد ما هم نیستیم و شروع کردند آقای قطبی و آقای خلیلی را کوبیدن و من فکر می‌کنم این دور از انصاف است. بنظر من زمان همه چیز را نشان داد. فکر می‌کنم چیز خاصی نبوده خود هواداران هم فهمیدند. خیلی جالب است ابتدا محسن را می کوبند بعد یک نفر خاص را چند نفر خط می دهند که تشویق شود، کافی است دو دقیقه بی طرفانه فکر کنیم تا بدانیم داستان چیست.

 

* اما اکثر هواداران شما، محسن خلیلی و افشین قطبی را خیلی دوست دارند. فکر کنم دلیل اصلی اش لیگ هفتم و رابطه خوبتان بعد از آن است.

 

خداراشکر فهمیدند من که اصلا هیچ کاره‌ام. من داشتم کارهای کلاس مربیگری a را انجام میدادم و حالا آن دو عزیزی که من گفتم هم آقای قطبی هم محسن زمان نشان داد که هرکسی داشته کار خودش را انجام میداده و شاید سالم کار کردن به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و دوست دارند حاشیه سازی کنند. هواداران پرسپولیس واقعا بهترین در دنیا هستند.

 

* آقای انصاری فرد هم که به عنوان مدیرعامل منصوب شدند. شما در زمان برادر ایشان حضور داشتید.

 

من زمان خود ایشان هم از پرسپولیس پیشنهاد داشتم یعنی سال قبلش بود که خود ایشان شخصا با من صحبت کردند که من به پرسپولیس بیایم که آن سال قسمت نشد و زمان آقای آری هان بود و من فصل بعد آمدم. ایشان بالاخره از جنس باشگاه است و از خانواده پرسپولیس است و سال ها برای پرسپولیس و تیم ملی زحمت کشیده و خودش هم سابقه مدیریتی در پرسپولیس داشته و من میدانم که ایشان دلسوز است. میداند که هواداران چه می‌خواهند. با آن شرایط سخت و بدهی‌هایی که به جا مانده ایشان کارش سخت است اما من فکر می‌کنم که ایشان در سابقه مدیریتی‌اش هم کارهای سخت انجام دادند و من مطمئنم روزهای خیلی خوبی را با آقای انصاری‌فرد در پرسپولیس می‌بینیم.

 

* گفتید در کلاس مربیگری شرکت می کنید؛ آیا هدفتان سرمربیگری در پرسپولیس است؟

 

پرسپولیس خیلی باشگاه بزرگی است و آرزوی هر پیشکسوتی سرمربیگری در پرسپولیس است. مدرکم را آخر این ماه می‌گیرم و انشالله کار مربیگری‌ام را به طور رسمی شروع می‌کنم و انشالله من هم در آینده در برنامه مربیگری‌ام هست که یک روزی قسمت بشود روی نیمکت تیم محبوبِ خودم بنشینم و بتوانم هواداران را در قالب مربیگری شاد کنم. این آرزوی من در مربیگری‌ام است.

دیدگاه‌ها