کد خبر : 1633147 | 06 شهریور 1398 ساعت 17:56 | 36.2K بازدید | 0 دیدگاه

یک یار دیگر می خواستیم که نشد؛

قلعه نویی: جای دایی، خداداد و کریمی خالی است

امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان می گوید استنلی در لیست 18 نفره تیمش برای دیدار روز آینده حضور دارد ولی هنوز در مورد حضور او در ترکیب اصلی تصمیم گیری نشده است.

قلعه نویی: جای دایی، خداداد و کریمی خالی است

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر ماشین سازی در رابطه با بازی روز آینده که از ساعت 20 در نقش جهان آغاز می شود، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: ابتدا باید تشکر کنم از زحماتی که آقای آذری طی دوران حضورش در ذوب آهن انجام داد؛ امیدوارم ایشان هر جایی هستند، موفق و سربلند باشند. دوم اینکه خوشحالم لیگ بالاخره شروع شد تا دوستان عزیز مطبوعاتی را دوباره ببینیم. سال گذشته سال بسیار خوبی برای ما درست کردند و از همه آنها متشکریم.


او در مورد بازی توضیح داد: خب ما بازی هفته اول ماشین سازی را دیدیم. به آقای خطیبی هم تبریک می گویم. به هر حال یک مربی جوان است؛ انگیزه های خودش را دارد و خوشحالیم دوباره به چرخه لیگ بازگشته است. هر چند جای خیلی ها در لیگ خالی است. مثل آقای دایی، آقای علی کریمی، آقای مجید جلالی، استاد فیروز کریمی و خود آقای خداداد و افراد دیگر. به هر حال آقای خطیبی آمده و تیمی خوب، جوان و سخت کوش دارد. بازی با استقلال را آنالیز کردیم. ما هم شرایط خوبی داریم، با اینکه تمریناتمان فرسایشی شد ولی در هفته اول و درآن گرما بچه های ما خیلی خوب بازی کردند.


قلعه نویی با اشاره به استراتژی حریف ادامه داد:‌ تیم ماشین سازی هدف اولش گل نخوردن است. ما در سه چهار روز گذشته، با اینکه زمانمان کم بود و فکر می کردیم بازی روز جمعه برگزار می شود، فقط توانستیم ریکاوری خوبی داشته باشیم. ما با آن فشار نیاز به دو روز ریکاوری داشتیم و دو سه روز هم ریکاوری کردیم. امیدوارم فردا بازی خوبی باشد و هواداران از این بازی لذت ببرند.


سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که استنلی دیر به تمرینات اضافه شده است و در هفته اول هم با محرومیت روبرو بوده، در رابطه با آمادگی این بازیکن اینگونه توضیح داد: به هر حال استنلی بین 18 بازیکن ما است ولی اینکه چقدر بتواند کمک کند، امشب تصمیم گیری می شود ولی به هر حال استنلی بازیکن خوبی است. خودش هم تلاش زیادی کرده است. استنلی خودش آدمی است که هم به تمرین علاقه دارد و هم  به بازی کردن و در تلاش است تا خودش را به شرایط ایده آل برساند.


قلعه نویی در پاسخ به این سوال که سپاهان فصل را درخشان شروع کرده و اینکه آیا هواداران دوباره می توانند روزهای اوج باشگاه را در آسیا و لیگ ببینند، توضیح داد: اول تشکر می کنم از مجموعه باشگاه؛ چون سپاهان به واقع باشگاه است و تیم نیست. هر مربی دیگری بود و هر باشگاه دیگری بود، با تعویق بازی موافقت نمی کرد؛ کما اینکه دوستان موافقت نکردند. باشگاه سپاهان استراتژی خوبی دارد و آینده نگر است.


قلعه نویی با اشاره به سوال مطرح شده افزود: در رابطه با سوال شما باید بگویم، ما براساس بودجه که در اختیار برخی تیم های دیگر است، یارگیری را با توجه به افکار تاکتیکی ای که داریم، انجام دادیم. شما خریدهای ما را ببینید و با خریدهای تیم های دیگر مقایسه کنید. یک بازیکن آمد اینجا و یک رقمی گفت که ما تعجب کردیم ولی دیدیم که 24 ساعت بعد قرارداد بست. ما خریدهایی که کردیم، از نظر قراردادی معقول هستند و در یک چارچوب مالی. به هر حال تلاش کردیم یکی دو بازیکن دیگر هم بگیریم.  باشگاه در این زمینه تلاش کرد. واقعا آقای تابش، آقای نیکفر عزیز و شخص آقای عظیمیان مترصد موفقیت باشگاه هستند؛ چه از نظر پوششی چه از نظر مالی. ما یک یار دیگر می خواستیم بگیریم که نشد ولی با همین وضعیت هم خیلی خوب هستیم. امیدواریم هفته به هفته بهتر و هماهنگ تر شویم و یک جای خالی هم برای نیم فصل داریم.


سرمربی سپاهانی ها درباره رفع مشکل فروش بلیت الکترونیکی در باشگاه سپاهان گفت: من 10 سال پیش می گفتم اگر می خواهید فوتبالمان پیشرفت کند باید زیرساخت ها را درست کنید. بالای صد مقاله علیه من نوشته شد. همه آنها وجود دارد. تا من می گفتم از فردای آن روز دوستانی شروع می کردند علیه قلعه نویی قلم زدن. ما هر وقت به بازی های آسیایی می رویم واقعا افسوس می خوریم. الان هم خیلی خوب است که از این دست کارها  انجام می دهیم به شرطی که همینطور به پیش برویم و وسط آن کدخدا منشی راه نیفتد. حالا بگویند این هفته را این گونه انجام ندهیم و از هفته دیگر فلان کار را بکنیم. پیش از این شده است و دو سه تیم نورچشمی مشمول این جریان شده اند. حالا من نمی خواهم زیاد این چیزها را باز کنم.

 


قلعه نویی در این باره ادامه داد: واقعا اگر ورزشگاه های کشورهای عربی را بروید و ببینید افسوس می خورید. زمین های ما را ببینید زمستان که می شود اصلا نمی توان در آنها مسابقه داد. شما لیگ دسته اول را ببینید فاجعه است و وقتی وارد فصل های پاییز و زمستان می شوید دیگر نمی توان در آنها بازی کرد و همه مربیان عزا می گیرند. درباره بلیت فروشی الکترونیکی هم قطعا وضعیت بهتر می شود. سال ها پیش و درباره بستن کمربند ایمنی ماشین هم همان اوایل مشکل داشتیم اما آرام آرام و با گذشت زمان همه چیز بهتر شد. درباره بلیت فروشی هم شاید در این ابتدا کمی زمان ببرد اما  به مرور همه می بینند که چقدر همه چیز بهتر می شود و مشخص است وقتی هر کسی بداند جایی که بلیت آن را خریداری کرده خالی است تا خودش بیاید خیلی خوب است و قطعا راضی می شود.

 

سرمربی سپاهانی ها درباره مدت زمان نقل و انتقالات و منتفی شدن جذب امید ابراهیمی گفت: به هرحال ما به دنبال جذب دو امید بودیم که تنها یکی از آنها را توانستیم جذب کنیم. من عادت ندارم با بازیکنی صحبت کنم و یا خدایی ناکرده در قرارداد وی وارد شوم اما دوستان که با امید ابراهیمی صحبت کردند می گویند او اعلام کرده خودش می خواهد که در قطر بماند. به هرحال وقتی خودش این علاقه را دارد طبیعی است که دیگر پیگیری نکنیم ولی خب ما دوست داشتیم او را جذب کنیم.

 


چمن ورزشگاه نقش جهان در بازی های تدارکاتی سپاهان شرایط خوبی نداشت. امیرقلعه نویی در مورد اینکه چه کاری باید برای حل این مشکل انجام داد، بیان کرد: البته اگر این مشکل بخواهد برای همیشه حل شود، باید کل چمن را عوض کنیم. ما پارسال هم در دو بازی ابتدایی که میزبان بودیم، ضرر کردیم. حالا کجدار و مریز ادامه می دهیم تا به امید خدا قراردادی بسته شود و این مشکل حل شود.
قلعه نویی با تمجید از تابش توضیح داد: واقعا اگر بعد از انقلاب بخواهیم یک مدیری را نام ببریم که همه شرایط مدیریت را داشته باشد، آقای تابش این شاخصه ها را دارد و واقعا همه جوانب یک قضیه را می سنجد. دنبال این مشکل هم هست. چون خودش فوتبالیست بوده است و تحصیلات عالیه هم دارد. مربی این تیم بوده است. به هر حال ایشان مراحل مختلف را تجربه کرده و بهتر از مدیران غیرفوتبالی موضوعات فوتبالی را می فهمد.


سرمربی سپاهان با اشاره به انتخاب انصاری فرد به عنوان مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: به ایشان تبریک می گویم. ایشان شرایط مربی و بازیکنش را می فهمد، چون خودش لمس کرده. به هر حال آقای تابش هم در تلاش است و یک سند چشم انداز در حال تدوین است که اگر بیرون بیاید، یک چیز جدید در ایران است. باشگاه سپاهان 3 هزار ورزشکار حرفه ای دارد و اداره کردن این تعداد کار ساده ای نیست. باید همینجا از کارگران کارخانه هم تشکر کرد که این کار بزرگ بدون زحمات آنها میسر نمی شد. حالا هم قرار است یک چمن جدید کاشته شود با زیرسازی مناسب تا برای همیشه این مشکل حل شود.

دیدگاه‌ها