کد خبر : 1633706 | 09 شهریور 1398 ساعت 10:45 | 44.2K بازدید | 0 دیدگاه

رضا یزدانی در ۳۵ سالگی همه را غافلگیر کرد

پلنگ جویبار؛ بازهم مصدومیت و بازهم انصراف!

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در اقدامی غافلگیر کننده از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ انصراف داد.

پلنگ جویبار؛ بازهم مصدومیت و بازهم انصراف!

به گزارش "ورزش سه"، تنها رویای رفتن روی سکوی المپیک بود که رضا یزدانی را در ۳۴ سالگی بار دیگر برای تصاحب دوبنده تیم ملی به سوی اردوهای شبانه روزی روانه کرد. پلنگ جویبار که هنوز هم حسرت نگرفتن مدال در المپیک ۲۰۱۲ لندن را به خاطر مصدومیت شدید در نیمه نهایی می خورد، می دانست اگر بتواند به المپیک توکیو برود، در ۳۶ سالگی باید با رقبای جوان و با انگیزه خود رقابت کند.


مصدومیت های متوالی هم در چند سال اخیر امان یزدانی را بریده بود. این کشتی گیر باتجربه جویباری بعد از چند عمل جراحی سنگین بار دیگر تصمیم گرفت سختی ها را تحمل کند و برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ استارت خود را از سال قبل زد.


او بعد از ۲ سال دوری از تشک کشتی، با دعوت غلامرضا محمدی به تیم ملی بازگشت. ماههای زیادی در اردو بود و به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد. آنجا توانست مدال طلا را از آن خود کند. رضا یزدانی غرور را کنار گذاشته بود و با نظر سرمربی تیم ملی در انتخابی هم شرکت کرد و علی شعبانی جدی ترین حریف خود را از پیش رو برداشت.


حضور در یکی، ۲ تورنمنت بین المللی با سخت کوشی پلنگ جویبار همراه شد تا همه اعزام او به مسابقات جهانی را تقریبا قطعی بدانند، اما بازهم بدشانسی به سراغ این کشتی گیر باتجربه آمد.


او چندی پیش به دلیل عفونت از ناحیه گوش حاضر نشد به تورنمنت گرجستان برود. کادرفنی این تورنمنت را به نوعی مرحله نهایی برای محک زدن همه کشتی گیران اعزامی به جهانی عنوان کرده بود. همین عفونت از ناحیه گوش و مصرف آنتی بیوتیک های قوی یزدانی را از دوران اوج خود دور کرد.


کادرفنی بازهم امیدوار بود که در فاصله یک ماه مانده تا جهانی یزدانی خودش را به دوران آرمانی برساند، اما شکستگی از ناحیه سر پلنگ جویبار را راهی بیمارستان کرد و باعث شد او چند روزی نتواند تمرینات سنگین را دنبال کند. بازهم انگیزه بالای یزدانی اجازه نمی داد که او پا پس بکشد، اما روز پنجشنبه این کشتی گیر این بار از ناحیه چانه دچار پارگی شد. اعزام او به بیمارستان و زدن ۱۲ بخیه زیر چانه اش نشان می داد شرایط یزدانی در فاصله کمتر از ۲۰ روز تا جهانی ۲۰۱۹ خوب نیست.

 

1430797


در شرایطی که کادرفنی برای اعزام او به خاطر مصدومیت های اخیر تردید داشت، رضا یزدانی امروز در اقدامی جوانمردانه انصرافش را از حضور در مسابقات جهانی اعلام کرد.


پلنگ جویبار در بیانیه خودش خطاب به مردم نوشت:


«سال هاست به عشق مردم خوب کشورم تمام توانم را در میادین مختلف به کار بسته ام، بارها در این مسیر پر فراز و نشیب دچار آسیب دیدگی های بسیار شده ام.  در بالاترین رویداد ورزشی جهان در آستانه و در حین مسابقات در دو المپیک دچار پارگی آشیل و رباط پا شده ام. بی مهری ها را بخشیدم و دگربار به عشق مردمان سرزمینم ایستادم.


پس از تحمل این آسیب دیدگی ها و پس از دوری دوساله از کشتی بار دیگر عزم خود را برای افتخارآفرینی جزم کردم تا بتوانم با دعای خیر شما در آخرین المپیک دوران قهرمانی ام با کسب افتخار از این دوره گذر نمایم. از لیگ داخلی شروع کردم و در ادامه مسیر در جام دانکلوف و مسابقات آسیایی و سپس انتخابی تیم ملی شرکت کردم.


تمام هدفم حضور قدرتمندانه و کسب افتخار در مسابقات جهانی بود، زیرا صرفا حضور در این مسابقات بعنوان یک شرکت کننده بدون کسب مدال و افتخار هرگز در قاموسم تعریف نگردیده است.  سعی کردم چون سربازی وظیفه شناس در اختیار کادر فنی و گوش به فرمان ایشان باشم.


آسیب دیدگی های متعدد، پس از مسابقات آسیایی و آخرین آن در آستانه مسابقات انتخابی و استمرار آن تا الان، مجال انجام تمرینات پرفشار و مستمر را از من گرفت. احساس می کنم با شرایط جسمانی فعلی و اندک زمان باقی مانده تا شروع مسابقات جهانی امکان حضور پرقدرت و با صلابت در این رویداد برایم مقدور نمی باشد و اصرار به حضور در این مسابقات می تواند فرصت افتخارآفرینی از جوانان دیگر را برای کشور عزیزم سلب نماید.


بدینوسیله ضمن آرزوی توفیق برای کلیه اعضاء تیم اعزامی به مسابقات جهانی از کادر فنی تقدیر و تشکر می نمایم. امیدوارم بتوانم پس از رهایی از آسیب دیدگی های فعلی با سلامت کامل به عرصه قهرمانی بازگردم و با دعای خیر شما سبب ساز خوشحالی مردم خوب و نجیب سرزمینم در مسابقات آتی باشم.»


بدین ترتیب به نظر می رسد انتخاب نهایی کادرفنی برای وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی باشد. قطعا این کشتی گیر کم تجربه کار سختی برابر بزرگانی همچون کایل اسنایدر و عبدالرشید سعداله یف خواهد داشت، اما انگیزه و آمادگی بالای او می تواند کشتی دوستان را در انتظار یک شگفتی در قزاقستان پای تلویزیون بنشاند.


از سوی دیگر باید دید اعزام نشدن به مسابقات جهانی ۲۰۱۹ پایانی برای رضا یزدانی خواهد بود یا اینکه او همچنان امیدش را از دست نمی دهد و برای المپیک ۲۰۲۰ خودش را آماده یک نبرد سنگین می کند.

دیدگاه‌ها