کد خبر : 1633944 | 09 شهریور 1398 ساعت 23:52 | 139.9K بازدید | 0 دیدگاه

قولی که مهدی تاج به مربیان لیگ برتری داد

خداحافظی لیگ برتر با توپ تنبل‌های دربی‌استار

رییس فدراسیون فوتبال وقتی با اعتراض مربیان لیگ برتری به توپ های مسابقات مواجه شد، قول تعویض توپ ها را به آنها داد.

خداحافظی لیگ برتر با توپ تنبل‌های دربی‌استار

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای بی کیفیت بودن توپ های جدید لیگ برتر که از سوی کمپانی دربی استار تولید شده از چند هفته قبل یکی از جنجال های فوتبال ایران بوده است. توپ های دربی استار که در لیگ های فوتبال آلمان و هلند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، چند سالی است وارد فوتبال ایران شده و با امضای تفاهم نامه ای میان این شرکت و سازمان لیگ فوتبال ایران لیگ برتر را پوشش داده است. شرکت دربی استار اما برای لیگ‌نوزدهم نسبت به دو فصل گذشته تغییراتی را در شکل ظاهری و نحوه تولید توپ های خود ایجاد کرده که این تغییرات با واکنش مربیان و بازیکنان تیم های مختلف مواجه شده است.
با برگزاری دو هفته از رقابت های لیگ نوزدهم تقریبا اکثر بازیکنان و مربیان تیم های لیگ برتری به کیفیت توپ های جدید اعتراض کردند و حتی این مساله باعث احضار برخی بازیکنان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز شد.


در این بین مسئولان سازمان لیگ در مصاحبه های مختلف سعی بر دفاع از کیفیت توپ های جدید کردند و این توپ ها را نمونه‌ای از توپ هایی دانستند که در بوندسلیگا و اردویژه هلند مورد استفاده قرار می‌گیرد اما وقتی در صحبت های مربیان و بازیکنان ریز می‌شویم به چنین نتیجه ای نمی‌رسیم. آنها اعتقاد دارند توپ ها سنگین به نظر می رسد و به توپ تنبل های فوتسال شباهت دارد و حتی کار به جایی رسیده که رنگ سفید توپ ها نیز مورد انتقاد واقع شده است.


حاشیه های اخیر پیرامون توپ های دربی استار به مصاحبه های مربیان و بازیکنان ختم نشد و در جلسه مربیان لیگ برتری با مارک ویلموتس و مهدی تاج نیز یکی از موضوعات مورد بحث بود. در جلسه عصر شنبه سرمربیان تیم های لیگ برتری قریب به اتفاق از کیفیت توپ ها به مهدی تاج رییس فدراسیون انتقاد کردند و خواهان تجدید نظر در این خصوص شدند.


جالب اینکه رییس فدراسیون نیز درخواست مربیان لیگ برتری را رد نکرد و وقتی اصرار آنها بر بی کیفیت بودن توپ های دربی استار را دید به سرمربیان مطرح فوتبال ایران قول داد تا دستور تعویض توپ های لیگ برتر را به مدیران سازمان لیگ ارائه کند.
این در حالی است که سازمان لیگ برای فسخ قرارداد خود با شرکت دربی استار باید غرامت مالی سنگینی را بپردازد و همین موضوع هم یکی از دلایلی بوده که تاکنون اقدامی برای تعویض توپ ها نشود.
با این حال با توجه به قولی که تاج به سرمربیان لیگ برتری داده احتمالا باید شاهد ایجاد تغییر در این خصوص باشیم. حال باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان سازمان لیگ در این خصوص چیست و در صورت فسخ قرارداد با دربی استار کدام شرکت برای تولید توپ های لیگ برتر اسپانسر می‌شود. هرچند که زمزمه های زیادی درباره استفاده مجدد از توپ های آل اشپورت در لیگ برتر نوزدهم بعد از چند سال به گوش می‌رسد. آیا هفته سوم لیگ برتر با توپ های جدید برگزار می‌شود؟

دیدگاه‌ها