کد خبر : 1634058 | 10 شهریور 1398 ساعت 15:55 | 40.7K بازدید | 0 دیدگاه

انتقالی که تبدیل به کابوس شد

نیمار؛ خسارات جانبی بمبی که منفجر نشد

روز گذشته نیمار به بارسلونا و نیز پی اس جی اطلاع داد که یک فصل دیگر در پاریس خواهد ماند تا پس از دو ماه پر تنش، در نهایت وضعیت آینده او روشن شود.

نیمار؛ خسارات جانبی بمبی که منفجر نشد

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، همه چیز حکایت از این دارد که آینده نیمار برای فصل جاری روشن شده است و او یک سال دیگر در پاریس خواهد ماند. دو ماه پر از شایعه و ادعاهای ضد و نقیض در مورد نیمار با تصمیم نهایی او به اتمام رسید. اینگونه به نظر می رسد که تا فردا که مهلت نقل و انتقالات تابستانی به اتمام می رسد نیز معجزه ای رخ نخواهد داد و دیگر باید رسما بازگشت نیمار به بارسلونا را منتفی دانست.

 

 

1430187

 

 

نیمار که در تابستان 2017 با انتقالی 222 میلیون یورویی از بارسلونا راهی پاری سن ژرمن شد، بعد از دو فصل ناامیدکننده در پاریس، قصد بازگشت به نوکمپ را داشت و این موضوع را به اطلاع توماس توخل و مدیران پاری سن ژرمن رساند.

به همین دلیل دو باشگاه در چند هفته اخیر مذاکرات متعددی داشتند و حتی گفته می شد که گشایش هایی در مذاکرات در فاصله دو روز تا پایان مهلت نقل و انتقالات ایجاد شده بود. اما شب گذشته نشریه اکیپ ادعا کرد که این ستاره برزیلی به مدیران پی اس جی اعلام کرده که دیگر قصد جدایی از این باشگاه را ندارد و از آنها خواست مذاکرات با بارسا را متوقف کنند. 

بمبی که هرچند در لحظات پایانی خنثی شد ولی تبعات و خسارت های جانبی مهمی را با خود به همراه خواهد داشت. ترک های زیادی در باشگاه بارسلونا و پی اس جی پس از منتفی شدن این قضیه ایجاد شده است و به سادگی قابل بازیابی نیست. 

 

 

1430472

 

 

بارسلونا: تبعات زلزله نیمار در باشگاه بارسلونا کاملا آشکار است. بخشی از هواداران که خواهان بازگشت نیمار بودند، حالا سران باشگاه را در این قضیه مقصر می دانند و معتقدند که بارتومئو(رئیس) تلاش لازم را برای بازگرداندن نیمار به خرج نداد. برخی دیگر از همان روز اول از ریاست باشگاه دلخور شده بودند چرا که اصلا با بازگشت نیمار موافق نبودند. بازیکنی که دو سال پیش به آن شکل بارسا را تنها گذاشت.

 

 

1430887

 

 

همچنین می توان اثرات مخرب این قضیه را روی برخی بازیکنان مشاهده کرد. بازیکنانی که قرار بود در ازای بازگشت نیمار، راهی پی اس جی شوند. در این مدت نام شش بازیکن به عنوان کسانی که وارد پروسه نیمار شدند مطرح شد. ایوان راکیتیچ، سمدو، دمبله، اومتیتی، تودیبو و آرتور حالا باید کار را در حالی ادامه دهند که انگار هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و قرار نبوده برای بازگشت یک بازیکن، راهی تیمی دیگر شوند.

برخی از آنها حتی به دنبال یافتن خانه در پاریس بودند ولی اکنون باید تمرکز خود را روی بارسلونا برگردانند. بازیکنی مثل ایوان راکیتیچ همین حالا هم از اینکه نام او در این پروسه مطرح شده بود، بسیار خشمگین است و قطعا دیدگاه او نسبت به سران باشگاه تغییر کرده است.

 

 

1430888

 

 

پی اس جی: نفر اول خود نیمار است که از منتفی شدن بازگشتش لطمه خواهد خورد. او از روز گذشته شرایط روحی خوبی ندارد چرا که اطمینان داشت به بارسا بازخواهد گشت اما حالا باید بار دیگر تمرکز خود را روی پی اس جی بگذارد. بخش اعظم هواداران پی اس جی حالا از او نفرت دارند و فضای حاکم بر پارک دو پرنس نیز منفی و کاملا علیه او خواهد بود. نیمار اکنون باید کار خود را از صفر شروع کند و تنها با ارائه بازی های درخشان است که می تواند نظرات نسبت به خود را تغییر دهد.

توماس توخل سرمربی پی اس جی نیز بازیکنی را تحویل خواهد گرفت که از لحاظ ذهنی در شرایط بدی قرار دارد و این بر عهده اوست که نیمار را به روزهای خوبش برگرداند. نیمار هرچند دیگر مصدوم نیست ولی روحیه و ذهنیتی خدشه دار شده دارد و باید دید سرمربی آلمانی تا چه اندازه در تغییر این اوضاع موثر خواهد بود.

در نهایت ناصر الخلیفی مدیر پی اس جی که دو ماه پیش در مصاحبه با فرانس فوتبال انتقاداتی تند از نیمار داشت و تعهد و مسئولیت پذیری ستاره برزیلی را با عباراتی تند زیر سوال برد. زمانی ارتباط دوستانه او و نیمار رشک برانگیز بود ولی حالا فرسنگ ها از یکدیگر دور شده اند. این همکاری برای یک سال دیگر تمدید شده ولی نیمار از حالا خود را برای جدایی در تابستان 2020 مهیا می کند.

 

 

1427585

 

دیدگاه‌ها