کد خبر : 1634488 | 12 شهریور 1398 ساعت 13:50 | 36.8K بازدید | 0 دیدگاه

هنگ کنگ - ایران در ورزشگاه راگبی! (عکس)

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، در نخستین گام باید سه‌شنبه هفته آینده به مصاف تیم ملی هنک‌گنگ برود.

هنگ کنگ - ایران در ورزشگاه راگبی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان «مارک ویلموتس» باید این مسابقه را در خانه حریف به انجام برسانند و میزبان این دیدار ورزشگاه "هنگ‌کنگ" واقع در جزیره "هنگ‌کنگ" است؛ ورزشگاهی که با گنجایش ۴۰ هزار نفر بزرگترین ورزشگاه این کشور محسوب شده و اکثر بازی‌های تیم ملی فوتبال هنگکنگ در آن برگزار می شود.


این ورزشگاه که پیش از این با نام "دولت" شناخته می‌شد در سال ۱۹۵۳ ساخته شد و در سال ۱۹۹۴ نیز مورد بازسازی قرار گرفت و ظرفیت آن افزایش پیدا کرد؛ به جز فوتبال مسابقات راگبی هفت نفره نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود. ورزشگاه مذکور در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ نیز میزبان مسابقات جهانی راگبی ۷ نفره بود.


تیم‌های چین جنوبی و کیتچی در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ رقابت‌های لیگ هنگ‌کنگ به طور مشترک بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کردند اما بعد از آن فصل تنها بازی‌های تیم چین جنوبی در این ورزشگاه به انجام رسید. تعدادی از بازی‌های شرق آسیا در سال ۲۰۰۹ نیز به میزبانی این ورزشگاه انجام شد و حدفاصل سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نیز پذیرای تیم ملی کریکت هنگ‌کنگ بود.


در طول این سال‌ها بهره‌برداری‌های متفاوتی از این ورزشگاه صورت گرفته که برخی از آنها به هیچ عنوان ورزشی نبوده است. با این وجود همچنان ورزشگاه هنگ‌کنگ مهمترین استادیوم کشور به حساب می‌آید و حالا میزبان جدال هنگ‌کنگ و ایران خواهد بود.

 

1431829

دیدگاه‌ها