کد خبر : 1634544 | 12 شهریور 1398 ساعت 18:19 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی فر: انتخاب این مربی با کارشناسی صورت گرفته است؛

انتظار داریم تیم ملی با ویلموتس محبوب باشد

وزیر ورزش و جوانان با ابراز رضایت از شروع خوب ویلموتس در ایران گفت: انتظار داریم تیم ملی فوتبال ایران هم نتیجه خوبی بدست آورد و هم با هجومی بازی کردن تیم محبوبی باشد.

انتظار داریم تیم ملی با ویلموتس محبوب باشد

به گزارش "ورزش سه" از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در نشست صمیمانه با کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران که بعد از ظهر امروز برگزار شد، انتخاب ویلموتس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انتخاب ویلموتس در یک فرآیند کارشناسی با مشاوره های فراوان صورت گرفت و با توجه به بررسی های مختلف با توجه به نتایجی که این سرمربی در گذشته  کسب کرده و از کارنامه خوبی برخوردار است، می تواند برای تیم ملی  ایران هم موثر واقع شود.

 

انتظار داریم تیم ویلموتس هجومی بازی کند


وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت های تیم ملی فوتبال ایران در طی سال های گذشته، تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ایران  در فاصله دو هفته به پایان مرحله مقدماتی جام جهانی صعود مقتدرانه ای به جام جهانی 2018 روسیه داشت و در جام جهانی هم با وجود آن که به اصطلاح کارشناسان در گروه مرگ با قهرمان آفریقا، اروپا و جهان همگروه بودیم ،چهار امتیاز بدست آورد و بهترین نتایج تیم ملی ایران در پنج دوره حضورش در جام جهانی رقم خورد، اما علیرغم نتایج بسیار خوب و دستاوردهایی که به ارمغان آمد، تیم ملی فوتبال کشورمان منتقدانی از جهت روش بازی داشت، اما تفکرات سرمربی جدید تیم ملی با استقبال مردم مواجه شده است و از آقای ویلموتس انتظار داریم همانطور که به عنوان استراتژی خود مطرح کرده است، هم تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد هم هجومی بازی کند .

 

پیروزی های ورزشی ایران روز به روز بیشتر می شود

 

سلطانی فر به تحریم های ظالمانه و ناعادلانه آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و توضیح داد: در شرایطی که تحریم های آمریکا واقعا ناعادلانه و کمرشکن است ،یکی از ابزارهایی که موجب نشاط مردم می شود، پیروزی های تیم های ورزشی است که خوشبختانه در طی یک سال و نیم اخیر با تلاش ورزشکاران و همه مدیران ورزشی موفقیت های ایران  در رشته های مختلف در رویدادهای بین المللی روز به روز بیشتر می شود .

 


ارزش فراوان موفقیت های بین المللی فوتبال

 

وزیر ورزش و جوانان به موفقیت های ورزش ایران در عرصه جهانی در طی یکسال و نیم اخیر در رشته های مختلف فوتبال، والیبال، کاراته،  تکواندو،  هاکی، شطرنج ، شمشیر بازی اشاره کردو افتخارات ورزش ایران را موجب خوشحالی و نشاط مردم ارزیابی کرد و تصریح کرد:  موفقیت های فوتبالی ما در سطح آسیا و جهان ارزش ویژه ای در بین مردم دارد چرا که رشته فوتبال نه در ایران بلکه در همه دنیا مخاطبان فراوانی دارد .


ویلموتس باید بدون فشار تصمیم گیری کند

 

سلطانی فر ادامه داد: من انتظار دارم آقای ویلموتس با همان تجربه خوبی که از ان برخوردار است، کارش را به نحوی دنبال کند که  مستقل از هر فشاری خودش تصمیم گیری کند  و هماهنگی ها  و تعامل با رسانه ها هم بر عهده سرپرست و رییس فدراسیون فوتبال بگذارد .

 

ایران در انتظار یک لشگر استعداد فوتبالی

 

وزیر ورزش و جوانان استعدادهای فوتبالی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: ما برنامه مدونی برای توسعه فوتبال داریم بطوریکه احداث یک هزار زمین چمن مصنوعی را از 2 سال پیش در کشور اغاز کردیم و تا حالا نزدیک به 300 زمین حتی در دورترین نقاط ایران نیز احداث کردیم و تا پایان فعالیت این دولت احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی ادامه خواهد داشت و  حتما تا چند سال آینده با یک لشگر از استعدادهای ناب فوتبالی مواجه خواهیم شد که با توجه به امکاناتی که بوجود امده است تا پیش از این امکان ظهور و بروز توانمندی های انها وجود نداشت .


تاکید بر برگزاری المپیاد های استعدادیابی

 

سلطانی فر برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران را  به عنوان یکی از برنامه های موثر در پرورش نخبگان ورزش ایران نام برد و افزود: این المپیاد در سطح پایه با شرکت 400 هزار نفر شروع می شود و برگزاری مرحله نهایی به رقابت 30 هزار نفر منجر خواهد شد و در این فرایند استعدادهای برتر در رشته های مختلف ورزشی شناسایی شده و مورد نظارت و پشتیبانی واقع خواهند شد .


لزوم استفاده از مدرسان تراز اول

 

وزیر ورزش و جوانان اهمیت ارتقای دانش مربیان ورزش ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در همه رشته ها به فوریت سطح دانش مربیان داخلی را بالا ببریم  و برای تحقق این مهم از مدرسان تراز اول استفاده خواهیم کرد. تا بتوانیم مربیان داخلی بیشتری را تربیت کنیم.


خرسندی وزیر از جلسه ویلموتس با مربیان لیگ


سلطانی فر با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سرمربی تیم ملی فوتبال با مربیان لیگ برتری از ویلموتس به دلیل  نظارت بر تیم های  ملی پایه  به عنوان یکی از نقاط مثبت کارنامه  این سرمربی نام برد و ابراز امیدواری کرد حضور ویلموتس در ایران با نتایج و دستاوردهای خوبی همراه شود و حمایت وزارت ورزش و جوانان از برنامه های فدراسیون فوتبال به  منظور حضور قدرتمندانه در رقابتهای مهم پیش رو با قدرت ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها