کد خبر : 1634879 | 14 شهریور 1398 ساعت 13:05 | 168.2K بازدید | 0 دیدگاه

رویای پی اس جی برای ژوئن ۲۰۲۰

ناصرالخلیفی؛ ظهور یک فوق ستاره از قطر

طی فصول اخیر در فصل نقل و انتقالات باشگاه پاری سنت ژرمن همواره در کانون توجهات قرار داشته است.

ناصرالخلیفی؛ ظهور یک فوق ستاره از قطر 

به گزار‌ش ورزش سه، ناصرالخلیفی در سال ١٩٧٣ در کشور قطر به دنیا آمد؛ پدر او صیاد مروارید بود و وقتی تنها یازده سال سن داشت رابطه اش با امیر قطر آغاز شد؛ در مورد الخلیفی جالب است بدانید او با تنیس پا به عرصه ی ورزش گذاشت و بعد از پنج سال فعالیت در این رشته وارد عرصه ی مدیریت شد و در سال ٢٠٠٨ رئیس اتحادیه تنیس قطر شد؛ الخلیفی در سال ٢٠١٣ اما این بار در بخش رسانه فعالیت خود را آغاز کرد و رییس شبکه تلویزیونی بین اسپورت قطر شد.


در کنار تمام فعالیت های ذکر شده مهم ترین فعالیت او در سال ٢٠١١ و با بر عهده گرفتن ریاست باشگاه پاری سنت ژرمن آغاز شد؛ باشگاهی که در همان سال توسط سازمان سرمایه گذاری قطر خریداری شده بود. 


شاید هنگامی که الخلیفی بر این مسند نشست کمتر کسی برایش شانسی برای موفقیت قائل بود و کارشناسان بزرگ فوتبال حضور این جوان قطری و خرید های ابتدایی‌اش را جرقه ای کوتاه مدت تلقی می کردند اما او بی توجه به این اظهار نظر ها کار خود را ادامه می داد و رویای ساخت تیمی در کلاس یک جهانی را در ذهن خود می پروراند؛ الخلیفی با خرید هایی مثل ابراهیموویچ، بکام، کاوانی و .. این تیم پاریسی را از یک تیم معمولی که همیشه در اواسط جدول لوشامپیونه دست و پا می زد به یک تیم مدعی و درجه یک در فرانسه و حتی اروپا تبدیل کرد.

 

1432304


این مالک قطری پاریسی ها که قهرمانی در لیگ های داخلی فرانسه دیگر جذابیتی برایش نداشت در سال ٢٠١٧ دست به یک شاهکار بزرگ زد و دو ابر ستاره ی دنیای فوتبال یعنی نیمار از بارسلونا و امباپه از موناکو را به خدمت پاریس در آورد تا نشان دهد عزم او برای رسیدن به ارزشمندترین جام باشگاهی در جهان کاملا جدیست؛ با وجود همه ی این ریخت و پاش ها باز هم منتقدان بر این باور بودند که الخلیفی کمر به نابودی پاریس بسته چرا که با وجود این خرید ها و پا گذاشتن روی فیر پلی مالی اتحادیه یوفا محرومیت های سنگین در انتظار این باشگاه فرانسوی خواهد بود اما این نابغه ی قطری به شکلی تمام این هزینه ها را مدیریت کرد که نه تنها محرومیت و جریمه ای گریبانگیر تیمش نشد بلکه درآمدزایی شگفت انگیزی هم نصیب این تیم پاریسی کرد.


پاریس اگر چه طی فصول قبل نتوانست به هدف خود یعنی فتح لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند اما حالا و با حفظ تمام ستاره ها ی خود و در صدر آن ها نیماری که همگان امسال او را جدا شده ی قطعی پاریس می دانستند ولی باز هم با ترفند های این مدیر جوان و البته نابغه ی قطری در این تیم ماندنی شد و جذب ستارگانی مثل ایکاردی و ناواس و ... حالا و بیش از هر زمان دیگری امیدوار و نزدیک به کسب این جام با مربی جوان آلمانی خود یعنی توخل هستند.


با این همه، حالا و بعد هشت سال تجربه اندوزی و پیشرفت شگرف، باید ناصر الخلیفی جوان را یکی از بهترین مدیران حال حاضر دنیای فوتبال و شاید بهترین آن ها نامید که هر لحظه به دنبال پیشرفت و تحقق رویاهایش به هر وسیله ای می باشد و قطعا طی سال های آینده نیز همچون این چند سال و حتی بیشتر از این نابغه ی قطری خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها