کد خبر : 1634904 | 14 شهریور 1398 ساعت 14:59 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

2 میلیون دلار برای برترین‌های جام‌جهانی والیبال

600 هزار دلار به تیم قهرمان می‌رسد

فدراسیون جهانی والیبال جوایز جام‌جهانی را اعلام کرد که به این ترتیب 2 میلیون دلار بین تیم‌های برتر تقسیم خواهد شد.

600 هزار دلار به تیم قهرمان می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، چهاردهمین دوره جام‌جهانی والیبال از 9 مهرماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. ژاپنی‌ها برای دوازدهمین بار متوالی (از سال ۱۹۷۷) میزبان این مسابقات خواهند بود.

 

فدراسیون جهانی والیبال جوایز این دوره از مسابقات را علام کرد و براین اساس 2 میلیون دلار بین تیم‌های برتر تقسیم خواهد شد.

 

پیش از این رقابت‌های جام‌جهانی جنبه انتخابی المپیک را هم داشت و قهرمانش به صورت مستقیم به المپیک صعود می‌کرد، اما این دوره و با تغییر برنامه‌های انتخابی المپیک، تیم‌ها انگیزه کمتری برای حضور در جام‌جهانی داشتند و به همین دلیل ژاپنی‌های میزبان تصمیم گرفتند جوایز دلاری چشمگیری برای این رقابت‌ها در نظر بگیرند.

 

گفته شده بخش اعظمی از جوایز به تیم‌ها تعلق خواهد گرفت و بخشی هم به فدراسیون‌های کشورهای برتر اهدا می‌شود. به این ترتیب از دو میلیون دلار سهم تیم قهرمان 600 هزار دلار خواهد بود. همچنین 30 هزار دلار هم به فدراسیون کشور قهرمان اهدا می‌شود.

 

تیم نایب قهرمان هم 300 هزار دلار دریافت می‌کند و 15 هزار دلار هم به فدراسیون این تیم تعلق خواهد گرفت. سهم تیم سوم هم 100 هزار دلار به همراه 10 هزار دلار برای فدراسیونش خواهد بود.

دیدگاه‌ها