کد خبر : 1635136 | 16 شهریور 1398 ساعت 09:47 | 48.2K بازدید | 0 دیدگاه

محکوم به شکست فیلیپین؛ به امید باخت چین

بسکتبال ایران چگونه به المپیک صعود می‌کند؟

تیم ملی بسکتبال ایران هنوز شانس صعود به المپیک را دارد، اما سرنوشت این تیم به بازی با چین هم بستگی خواهد داشت.

بسکتبال ایران چگونه به المپیک صعود می‌کند؟

به گزارش  "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال ایران بالاخره طلسم را شکست و در مرحله دوم جام جهانی بسکتبال مقابل آنگولا به برتری دست پیدا کرد.


ملی پوشان بسکتبال ایران حالا به همراه چین، تنها تیم های آسیایی هستند که در جام جهانی به پیروزی دست یافتند. البته چینی‌ها دیروز در یک نبرد حساس آسیایی برابر کره جنوبی با اختلاف ۴ امتیازی دومین برد خود را کسب کردند.


از آنجایی که فقط یک تیم از آسیا از طریق جام جهانی به المپیک صعود خواهد کرد، رقابت بین چین و ایران در روز آخر وجود خواهد داشت.


شاگردان مهران شاهین طبع فردا آخرین بازی خود را از ساعت ۱۶:۳۰ برابر فیلیپین برگزار می کنند و برای اینکه شانسی داشته باشند تا عنوان برترین تیم قاره کهن را کسب کنند، محکوم به شکست این حریف آسیایی هستند. فیلیپین که همواره یکی از رقبای سرسخت ایران در آسیا بوده، همان تیمی است که ایران با شکست آن در خانه حریف توانست حضور خود در جام جهانی را تا ۹۰ درصد قطعی کند.


از سوی دیگر چین که یک پیروزی در مجموع از ایران بیشتر دارد، با نیجریه روبه رو خواهد شد. این بازی همزمان با دیدار ایران و فیلیپین برگزار می شود و در صورتی که نماینده آفریقا بتواند چین را از پیش رو بردارد، ایران شانس صعود به المپیک را با شکست دادن فیلیپین پیدا می‌کند. در صورت برد چین در این مسابقه ایران حتی با بردن بازی فردا هم شانسی برای رسیدن به المپیک نخواهد داشت.

 

1432627


حالا اگر ایران بازی خود را ببرد و چین بازنده باشد، کار به تفاضل گل خواهد کشید. از این نظر هم کار به اماواگر کشیده می شود. تفاضل ایران هم اکنون ۱۳- ثبت شده و چین با تفاضل ۳+ به کارش ادامه می دهد. در واقع چین باید با حدود ۱۰ اختلاف امتیاز شکست بخورد و ایران با همین اختلاف برنده بازی با فیلیپین شود.


کار برای بسکتبالیست های ایرانی سخت شده و در واقع در حال حاضر چین شانس نخست گرفتن سهمیه المپیک از طریق جام جهانی ۲۰۱۹ به حساب می آید.


رده بندی کلی تیم های ۱۷ تا ۳۲ جام جهانی از طریق امتیاز، تعداد برد و تفاضل آن ها در گروه‌های چهارگانه مشخص خواهد شد که هر تیمی از آسیا در جایگاه بهتری قرار بگیرد، راهی المپیک ۲۰۲۰ می شود.

دیدگاه‌ها