کد خبر : 1635375 | 17 شهریور 1398 ساعت 13:00 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

فقط بردن فیلیپین کافی نیست؛ از نیجریه هم کمک می خواهیم!

ایران یا چین؛ اوج حساسیت در جام جهانی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال در شرایطی آخرین بازی اش در جام جهانی را برگزار می کند که از شانس خوبی برای المپیکی شدن برخوردار است.

ایران یا چین؛ اوج حساسیت در جام جهانی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، روز موعود فرا رسید. امروز بالاخره تکلیف المپیکی شدن یا نشدن تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2019 مشخص خواهد شد. بعد از اینکه آسمان خراش های ایرانی نتوانستند به جمع 16 تیم برتر جام جهانی راه پیدا کنند، تنها هدف ایران با توجه به ناکامی دست جمعی آسیایی ها رسیدن به المپیک به عنوان بهترین تیم قاره کهن بود.


هیچ کدام از تیم های آسیایی به جز ایران و چین نتوانستند در جام جهانی تا امروز به برد دست پیدا کنند و همین موضوع باعث شده تا یکی از این 2 تیم امروز جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کنند.


تنها تفاوت 2 تیم در تعداد بردهایشان است. اینکه اژدهای زرد در خانه خودش 2 برد را برابر ساحل عاج و کره جنوبی ثبت کرده و ایران فقط توانسته آنگولا را از پیش رو بردارد.


حالا امروز از ساعت 16:30 به وقت تهران، بسکتبالیست های ایرانی در یک بازی حساس به مصاف فیلیپین می روند و از سوی دیگر چین مقابل نیجریه قرار می گیرد. دیدار حساس امروز ایران که با گزارش آیدین مقیمی روی آنتن خواهد رفت و قطعا از هیجان بالایی هم برخوردار خواهد بود، یک سمت ماجراست.


در سمت دیگر چینی ها درصورتی که بتوانند نیجریه را شکست دهند، بدون حرف و حدیث به المپیک صعود می کنند، اما حتی در صورت باخت آن ها هم کار به اماواگر کشیده می شود.


تفاضل ایران 3- و تفاضل چین 13+ است. یعنی به عنوان مثال اگر ایران با اختلاف 10 گل از فیلیپین بازی را ببرد، چین باید با اختلاف 7 گل مقابل نیجریه شکست بخورد تا ایران بهترین تیم آسیایی جام جهانی باشد و جواز صعود به المپیک را بگیرد.


امروز یک روز حساس و سرنوشت ساز برای تیم ملی بسکتبال ایران به حساب می آید که باید دید با چه سناریویی برای مهران شاهین طبع و شاگردانش به پایان می رسد. شاید اگر امروز ایران به المپیک نرسد، دیگر ستاره هایی همچون حامد حدادی و صمد نیکخواه هرگز شانسی برای دیدن دوباره المپیک نداشته باشند.

دیدگاه‌ها