کد خبر : 1635410 | 17 شهریور 1398 ساعت 14:51 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

افغانستان در مقدماتی جام‌ملت‌ها؛ سرپوش روی زخم

در حالی که افغان ها درگیر مسائل سیاسی، اقتصادی و نظامی هستند، تیم ملی این کشور دیدار حساسی را با بنگلادش برگزار خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، روز سه شنبه مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها دنبال می شود. افغانستان که اولین بازی خود رادر مقابل قطر برگزار کرد و برابر این تیم شکست سنگینی خورد، حالا در یک دیدار خانگی مقابل بنگلادش صف آرایی می کند. آن ها البته این بازی را در ورزشگاه پامیر تاجیکستان برگزار خواهند کرد و حق میزبانی نخواهند داشت.

 

شاگردان انوش دستگیر که باوجود شکست پرگل برابر قهرمان آسیا، تحسین فوتبال دوستان افغان را متوجه خود دیدند، این بار یک بازی حیاتی را پیش رو دارند. آن ها امیدوارند با قرارگیری در رتبه دوم یا سوم، جواز حضور در جام ملت ها را بگیرند و به همین دیدار با بنگلادش، تقابل با یکی از رقبای مستقیم است.

 

این بازی در حالی به انجام می رسد که افغانستان مشکلات بسیار زیادی را دارد. در شرایطی که مذاکرات صلح، مردم کشور همسایه ایران را امیدوار به زندگی بهتر کرده بود، یک اتفاق تلخ دیگر باعث شد تا این مذاکرات لغو شوند و افغان ها بار دیگر از موقعیت امید به ترس و نگرانی برسند.

 

با این حال در ماه های اخیر وضعیت فوتبال و فوتسال افغانستان امیدواری زیادی را بین ورزش دوستان این کشور ایجاد کرده و شاید این بار درخشش در رده بزرگسالان، در نقش سرپوش برای زخم مردم این کشور ظاهر شود.

 

تورنمنتی که هم اکنون با حضور 40 تیم برگزار می شود، در واقع مقدماتی جام جهانی است اما تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم در جام ملت ها نیز حضور خواهند داشت و تیم های سوم و چهارم شانس دوباره برای صعود را پیدا خواهند کرد. افغان ها هم باتوجه به این که امیدی به صعود به جام جهانی ندارند، تلاش می کنند تا به جام ملت ها بروند.

 

1432902

دیدگاه‌ها