کد خبر : 1635554 | 18 شهریور 1398 ساعت 11:00 | 287.3K بازدید | 0 دیدگاه

روز پرماجرای علی نیلی در فلاشینگ مدوز

داور ایرانی، قاضی مهمترین مسابقه دنیا

رافائل نادال که با پیروزی بر حریف خود در فینال اپن آمریکا به قهرمانی رسید با حمایت از داور ایرانی این مسابقه که از طرف تماشاچی‌ها هو می‌شد ژستی از یک تنیسور جنتلمن واقعی به نمایش گذاشت.

داور ایرانی، قاضی مهمترین مسابقه دنیا

به گزارش "ورزش سه"، حرکت رافائل نادال در دفاع از داور ایرانی فینال رقابتهای انفرادی مردان اوپن آمریکا، درحالیکه داور مسابقه به دلیل جریمه کردن نادال در جریان مسابقه از سوی تماشاچی‌های هوادار او هو می‌شد، نشان داد که این تنیسور اسپانیایی در زمین تنیس یک جنتلمن واقعی است.

 

رافائل نادال، اسطوره اسپانیایی دنیای تنیس دیروز در فینال رقابتهای انفرادی مردان اپن آمریکا به مصاف حریف روس خود مدودف رفت و در یک بازی دشوار موفق شد او را با نتیجه 3-2 شکست داده و عنوان قهرمانی این رقابت را به خود اختصاص دهد. اما یکی از نکات جالب این بازی ژست آقامنشانه نادال در پایان بازی بود. نادال با اینکه در جریان بازی از طرف داور ایرانی مسابقه، علی نیلی جریمه شده بود درحالیکه هوادارانش مشغول هو کردن داور مسابقه بودند به تشویق او پرداخت و نشان داد ارزش‌های تنیس برای او از ارزش واقعی برخوردار است.

 

1433064

 

علی نیلی، داور ایرانی فینال اپن آمریکا که پیش از این فینال رقابتهای ویمبلدون را هم قضاوت کرده بود در جریان مسابقه دشوار و نفس‌گیر نادال و مدودف دو بار تنیسور اسپانیایی را جریمه کرده بود. علت جریمه‌های نادال در هر دو مورد، معطل کردن بیش از حد برای زدن سرویس بود. اما هواداران نادال که در استادیوم آرتور اش حاضر بودند از این تصمیم داور ناراحت شده و زمانی که نادال برای دریافت جام قهرمانی می‌رفت شروع به هو کردن علی نیلی کردند.

 

نادال درحالی که روی سکوی قهرمانی ایستاده بود وقتی هو شدن علی نیلی توسط تماشاچی‌ها را دید در ماجرا دخالت کرده و شروع به دست زدن برای علی نیلی کرد. این ژست نادال فضای استادیوم را تغییر داد و بسیار مورد توجه ناظرین و رسانه‌های حاضر در استادیوم آرتور اش قرار گرفت.

 

 

 

نیلی در اولین گیمی که نادال سرویس را در اختیار داشت به او به خاطر معطلی در زدن سرویس هشدار داد و ناظرین معتقد بودند این هشدار زودهنگام حرکتی غیرمعمول به حساب می‌آید. مفسرین تنیس معتقد بودند که چنین داوری سخت‌گیرانه‌ای در این مراحل زودهنگام بازی کمتر اتفاق می‌افتد.

 

1433053

 

علی نیلی در ست چهارم هم نادال را به خاطر صرف زمان بیش از حد برای زدن سرویس جریمه کرد تا تنیسور شماره دوی دنیا سرویس اول خود را از دست بدهد. نادال برای دومین بار در ست پنجم جریمه شد و در لحظه‌ای حساس از مسابقه درحالیکه 5-2 از حریف جلو بود و سعی می‌کرد سیو برک کند با جریمه علی نیلی مواجه شده و سرویس اولش را از دست داد. این جریمه به از دست دادن یک امتیاز از سوی نادال منجر شده و هواداران او را به شدت عصبانی کرد.

 

1433061

 

نادال در نهایت در این فینال حساس و نفس‌گیر موفق شد بر فشارها غلبه کرده و مدودف را در پنج ست با نتایج 7-5، 6-3، 5-7، 4-6 و 6-4 یعنی با حساب 3-2 شکست داده و جام قهرمانی اپن آمریکا را به خود اختصاص دهد. این فینال دشوار که 4 ساعت و 50 دقیقه طول کشید دومین فینال طولانی تاریخ اپن آمریکا بود و تنها چهار دقیقه با رسیدن به رکورد طولانی‌ترین فینال فاصله داشت.

 

1433054

 

نادال با این پیروزی چهارمین قهرمانی خود در اپن آمریکا را جشن گرفت. این در عین حال نوزدهمین پیروزی گرنداسلم نادال بود. نادال حالا با رسیدن به رکورد 20 گرنداسلم رقیب بزرگش راجر فدرر تنها یک قهرمانی فاصله دارد.

 

1433059

 

روزنامه‌های اسپانیایی هم بعد از پیروزی خارق‌العاده و دشوار اسطوره تنیس کشورشان به استقبال از او رفته و با لقب دون رافائل نادال که در اسپانیا برای اشاره به او استفاده می‌شود از درخشش سلطان خاک رس در آمریکا تمجید کردند.

 

1433056

 

1433055

 

 

 

دیدگاه‌ها