کد خبر : 1635631 | 19 شهریور 1398 ساعت 10:08 | 150K بازدید | 0 دیدگاه

فراخوان گروه های هواداری به ادامه اعتراض

هنگ کنگ - ایران در شرایط فوق العاده!

مسابقه امروز هنگ کنگ – ایران در منطقه سو کون پو با فعالیت های مدنی افرادی همراه خواهد بود که این مسابقه را برای اعلام و نمایش بیشتر مخالفت ها در نظر گرفته اند.

هنگ کنگ - ایران در شرایط فوق العاده!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست،پست های بیشماری در فروم های محلی منتشر شده و از هواداران فوتبال دعوت شده تا در اعلام مخالفت سایرین راه همراهی کنند.آنها از حاضرین در ورزشگاه خواسته اند نسخه متفاوتی از سرود ملی هنگ کنگ را بخوانند و همچنین سرود ملی چین را هو کنند.همچنین برای ایجاد یک زنجیره انسانی در اطراف ورزشگاه برنامه ریزی شده تا از فعالیت دانشجویان در شهر حمایت شود.در عین حال برنامه دیگر پوشیدن کیت تیم های مورد علاقه خارجی و راهپیمایی از یک ایستگاه متروی مجاور تا خود ورزشگاه محل برگزاری بازی است؛آنها باید در استادیوم پیراهن سرخ رنگ تیم ملی هنگ کنگ را بر تن کنند و با این حرکت اعتراض  خود را به نمایش بگذارند.


پوی کوان کای رییس اتحادیه فوتبال هنگ کنگ با ابراز نگرانی از شرایط فعلی از هواداران می خواهد درچارچوب های تعیین شده حرکت کنند:"با توجه به ناآرامی های اجتماعی اخیر ، اقدامات امنیتی برای مسابقه سخت تر خواهد شد." وی گفت: "به عنوان عضو فیفا، ما می خواهیم هواداران روی مسابقه تمرکز کنند ، البته درک می کنیم که این مسئله بسیار دشوار خواهد بود زیرا مطمئناً افردی از فرصت استفاده کرده و دست به اعتراض خواهند زد اما امیدواریم که رفتار آنها مغایر با قوانین نباشد چون  ممکن است این اتحادیه مجددا توسط فیفا مجازات شود.

 

1433178


فروش بلیط و قوانین استادیوم براساس آیین نامه های برگزاری مسابقات که توسط  فیفاابلاغ شده  بیان می کند افرادی که کالاهای ممنوعه  ای  شامل پرچم ها ، آگهی ها ، بسترها ، پوسترها ، آگهی های تبلیغاتی و سایر مواد تبلیغاتی با خود به استادیوم  می آورند از ورود به جایگاه منع می شوند. البته این تبصره نیز وجود دارد که تمام مواد تشویقی یا شعارها نیز باید قبل از ورود به ورزشگاه توسط فدراسیون  مورد تأیید قرار گیرند ، در حالی که پرتاب اشیاء ، استفاده از زبان ناپسند و رفتار غیرقانونی در ورزشگاه ممنوع است.


پل وودلند ، رئیس اجرایی FA ، گفت که آنها قبلاً در مورد اقدامات امنیتی این مسابقه با طرفهای ذیربط ملاقات کرده اند.وی گفت: "این اتحادیه جلسات ارزیابی را با همه طرف های ذیربط برگزار کرده است و یک برنامه امنیتی برای مسابقه دارد." وی گفت: "امیدواریم هواداران برای حمایت از تیم هنگ کنگ بیایند و از این فرصت استفاده کنند تا از بازی مقدماتی جام جهانی مقابل ایران که در رتبه 23 جهان قرار دارد لذت ببرند.این یک چالش سخت برای تیم هنگ کنگ خواهد بود ، اما سرمربی و بازیکنان از روحیه خوبی برخوردار هستند و به خوبی آماده می شوند."

 

1433176


 The Power of Hong Kong (قدرت هنگ کنگ) ، یک گروه هواداری که از تیم ملی این کشور پشتیبانی می کند اعلام کرده که امروز با تمام قوا تیم ملی این کشور را تشویق می کند. سخنگوی این گروه گفت: "ما برای پشتیبانی از تیم هنگ کنگ تلاش می کنیم و کلیه تجهیزات و(سایر موارد مثل شعارها) با هماهنگی اتحادیه فوتبال خواهد بود. اما ما نخواهیم توانست و نمی خواهیم افراد دیگری را که قصد دارند فعالیت های فراتر از قانون داشته باشند را متوقف کنیم.


در آخرین بازی خانگی در مرحله مقدماتی جام جهانی قبلی که در سال 2015 برگزار شد، هواداران هنگ کنگ وقتی با بوتان در استادیوم مونگ کوک ملاقات کردند اقدام به هو کردن هنگام نواخته شدن سرود ملی چین کردند واین دوماه بعد از برخورد با خیزش "اشغال مرکزی " در این کشور بود.پس از آن واکنش به سرود ملی در بازیهای بین المللی تبدیل به سنت جدید هواداران حاضر در استادیوم شده است.

 

1433179


 پیش از این مسابقه و با توجه به ناآرامی ها ،درخواستی مبنی بر تغییر محل بازی ایران و هنگ‌کنگ از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به AFC و FIFA ارسال شد؛ در سوی مقابل مسئولان فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ نیز به این مساله واکنش نشان دادند، رسانه‌های این کشور نیز درخواست ایران را منتشر کردند و اعلام شد که با وجود مشکلاتی که به وجود آمده امنیت کاروان تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به هنگ‌کنگ تضمین خواهد شد.

دیدگاه‌ها