کد خبر : 1635712 | 19 شهریور 1398 ساعت 19:35 | 41.9K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی فیلیپین، بازهم برای ایران خوش یمن بود

مورد جالب بسکتبال در 2 صعود هیجان انگیز

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از یک سال به شکلی غیرمستقیم انتقام فینال بازی‌های آسیایی را از چین گرفت.

مورد جالب بسکتبال در 2 صعود هیجان انگیز

به گزارش "ورزش‌سه"، شاید وقتی در اندونزی خیلی تلخ و عجیب به چین باختیم و دستمان بار دیگر از مدال طلای بازی‌های آسیایی در رشته بسکتبال کوتاه ماند، فکرش را نمی کردیم که اینقدر زود بتوانیم در خاک چین به شکل دیگری انتقام هیجان انگیزی را از چینی ها بگیریم. 


اژدهای زرد در حالی که هزینه زیادی برای میزبانی جام جهانی کرده بود و کمترین توقع هواداران بسکتبال در این کشور کسب سهمیه المپیک به عنوان بهترین تیم آسیایی بود، در روز آخر اتفاقات تلخی را تجربه کرد و با اشک و حسرت جام را ترک کرد. 


البته نباید از نقش نیجریه هم در المپیکی شدن ایران گذشت که البته اول از همه برای خودش بازی کرد و ایران هم از برد این تیم آفریقایی منتفع شد. به قول گزارشگر بازی ایران و فیلیپین نیجریه توانست بلیت توکیو را برای ایران OK کند؛ اگرچه اول از همه بلیت خود را به عنوان بهترین تیم آفریقایی رزرو کرد.


جدا از این مساله می توان به یک اتفاق جالب دیگر هم اشاره کرد؛ گزارش آیدین مقیمی روی دیداری که ایران را به المپیک رساند. این گزارشگر که با شور و حرارت خاصی مسابقات بسکتبال را گزارش می کند و معمولا گزارش هایش پرطرفدار است، سال قبل هم وقتی ایران برای صعود به جام جهانی به شکست فیلیپین نیاز داشت، آن دیدار حساس در مانیل را گزارش کرد و ایران بدون چند ستاره خود توانست صعودش را تا 99 درصد به جام جهانی قطعی کند. حالا این بار هم با صدای او، بازهم فیلیپین را شکست دادیم و این بار به المپیک رسیدیم. 


حالا آسمان خراش‌های چینی در خانه می‌نشینند و بسکتبالیست‌های ایرانی به المپیک 2020 می‌روند تا بلکه نسل جدید بسکتبال ایران بتواند کارهای بزرگتری هم نسبت به گذشته انجام دهد.


اشک‌های یائو مینگ، اسطوره بسکتبال چین و رییس فعلی فدراسیون این کشور نشان داد که این شکست شبیه یک فاجعه برای میزبان جام جهانی بوده و حالا آن ها باید به فکر بازسازی دوباره بسکتبال خود برای المپیک 2024 باشند.

 

1433282

دیدگاه‌ها