کد خبر : 1635855 | 20 شهریور 1398 ساعت 16:53 | 38K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش: استراماچونی به دنبال تغییر سبک

در هفته گذشته روزبه چشمی قرارداد خود را با آبی‌ها تمدید کرد تا استقلال به ترکیب مورد علاقه کادر فنی نزدیک‌تر شود.

گزارش: استراماچونی به دنبال تغییر سبک

به گزارش "ورزش سه"، اصرار استراماچونی در این روزها بر تمدید قرارداد چشمی و خرید یک مهاجم خارجی دیگر پرده از ایده جدید سرمربی برای آرایش تیمی استقلال برمی‌دارد.


استراماچونی از روزی که تمرینات استقلال را شروع کرد ترکیب‌ها و چینش‌های مختلفی را در بازی‌های دوستانه و رسمی امتحان کرده است.در ابتدا بازی با دو هافبک دفاعی و پس از اضافه شدن علی کریمی با تک هافبک دفاعی و دو هافبک باکس تو باکس سعی کرد به آرایش دلخواه نزدیک شود. ولی مشکل اصلی ترکیب استقلال همچنان سرعت در قسمت بالای زمین است. به زبان ساده ‌تر استقلال از نداشتن وینگرهای سرعتی و تخصصی رنج می‌برد و استراماچونی برای حل این مشکل احتمالا تصمیم دارد از وریا غفوری در راست و میلیچ یا زکی‌پور در چپ به عنوان وینگ بک استفاده کند. و برای این کار نیاز دارد به سیستم ۳۵۲ شیفت کند. تمدید با روزبه چشمی و اصرار استراماچونی بر اینکه روزبه برای پست مدافع میانی اضافه شده نه هافبک دفاعی شاید بر همین اساس باشد.


برای اجرای دفاع سه نفره روزبه چشمی انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. روزبه تجربه بازی در پست مدافع میانی و هافبک دفاعی را دارد و با توجه به شناختی که روزبه از فضا در زمین مسابقه دارد حضورش در خط دفاعی کمی هافبک‌ها را آزادتر خواهد کرد و در زمان بازسازی بخشی از مسئولیت‌های هافبک دفاعی را می‌توان به او محول کرد.

 

1433480


نکته مهم بعدی، تصمیم استراماچونی در مورد خرید یک مهاجم خارجی دیگر است. شاید از نگاه هواداران، استقلال پس از جدایی پاتوسی نیاز به خرید یک هافبک بازیساز (atacking midfilder) داشته باشد. ولی کادر فنی آبی‌ها با توجه به شناختی که از ظرفیت فنی تیم خود پیدا کرده است، تصمیم دارد یک مهاجم سریع و خلاق به اسکواد خود اضافه کند تا برای ساخت بازی خود بر اساس چیدمان ۳۵۲ یک مکمل کارآمد برای دیاباته داشته باشد.


از سویی استراماچونی در تیم‌های اینتر و اودینزه بار‌ها بازی با ۳ مدافع میانی را امتحان کرده است و برای ساخت بازی بر اساس این چیدمان تجربه کافی را دارد.البته نمی‌توان ریسک بازی با آرایشی نا آشنا برای بازیکنان را دست کم گرفت و در شرایطی که استقلال در دو بازی اول خود هم نتیجه دلخواه را نگرفته است و تمرینات پیش فصل را هم بر اساس چیدمان های دیگر تمرین کرده است شاید ریسک تغییرات بیشتر هم باشد. ولی استراماچونی در فوتبال ایتالیا هیچگاه به عنوان یک مربی محافظه‌کار شناخته نمی‌شود و هیچ بعید نیست که به سرعت شاهد تغییرات سبک بازی استقلال باشیم.

 

احسان صدری

 

دیدگاه‌ها