کد خبر : 1635984 | 21 شهریور 1398 ساعت 14:05 | 31K بازدید | 0 دیدگاه

فردا رونمایی از جباری در سیرجان

هشت شاکی در لوای یک تجربه جدید

فردا در دیدار گل گهر سیرجان و پارس جنوبی جم، کاپیتان اسبق استقلال بر روی نیمکت سیرجانی‌ها اولین حضور خود را به‌عنوان دستیار اول مربی کروات تجربه خواهد کرد که می‌تواند بر جذابیت‌های این دیدار اضافه کند.

به گزارش "ورزش سه"، در هفته دوم از رقابت های های لیگ برتر در جایگاه وی آی پی ورزشگاه دستگردی تهران علاوه بر حضور مسئولین مربوطه و همسر کوین جانسون بازیکن هلندی سیرجانی‌ها، می‌شد مجتبی جباری را هم دید که در سراسر مسابقه به‌طور جدی جریان بازی را دنبال می‌کند. شاید ان روز کمتر کسی توانست حضور مجتبی را در لیگ برتر به‌عنوان مربی گل گهر پیش‌بینی کند اما در روزهای آتی دلیل حضور این هافبک و کاپیتان سابق استقلال مشخص شد تا او به‌طور رسمی با دستیاری وینکو بگویوچ پروژه ورودش را به جرگه مربیان لیگ برتری کلید بزند.


 اگر بخواهیم دوران فوتبال جباری را تنها در "سه" کلمه توصیف کنیم باید از استعداد، مصدومیت و البته شکایت نام ببریم. استعداد بالای او در ارسال پاس که در کمتر فوتبالیست ایرانی می‌شد آن را یافت تا آنجا که او را به نام زیدان آسیا می‌شناختند، مصدومیت‌های پیاپی او که ناشی از یک درد کهنه بود و همان بود که بسیاری از آرزوهای فوتبالی‌اش را قربانی کرد، و شکایت‌های مکرر، به‌خصوص از وضعیت موجود در فوتبال و باشگاه محبوبش استقلال بود که بعضا طعم بسیاری از بردها را به کام طرفدارانش تلخ می‌کرد تا لقب هشت شاکی را از فوتبال به یادگار داشته باشد.

 

1433634


اما این در حالی بود که جباری آنقدر ارزش داشت که استقلال شکایت‌های او را به جان بخرد، اما اجازه دهد با هنرنمایی اش در زمین تفاوت‌ها را به نفعشان رقم بزند و خود او به این امر بیشتر از هرکسی واقف بود. اما حالا او در عرصه‌ای کاملاً متفاوت از دوران فوتبالش قرار دارد. مجتبی جباری فردا کنار دست یک مربی بسیار سرد و گرم چشیده قرار است دوران تازه‌ای را تجربه کند. دورانی که می‌تواند برای او یک سرآغازی نو در یک شهر جدید فوتبالی به شمار بیاید. دورانی که دیگر خبری از مصدومیت نیست تا مانع از به وقوع پیوستن خواسته‌هایش شود. درواقع برای او که همواره خودش را یک شخصیت ایده آل گرا در زمان بازی گری اش نشان داده است تجربه مربی‌گری گل گهر می‌تواند محک خوبی به شمار بیاید. سؤالی که در ذهن هرکسی با شنیدن خبر حضورش درگل گهر متبادر می شود این است که آیا او در این جایگاه هم حاضر است چمشش را به کمی‌ها و کاستی ببندد و بخواهد نسبت با مسائلی که همیشه از آن ها گله‌مند بود مماشات کند؟ این سؤالی است که در هفته‌های آینده مشخص شود اما آنچه از او در همه این سال‌ها سراغ داریم می‌توانیم حدس بزنیم که جباری کمتر بی‌گدار به آب می‌زند و همیشه برای کارهایش دلیل قانع‌کننده‌ای دارد. آنچه می‌دانیم، وی برای تصدی مربی‌گری این تیم دو بازی را در ورزشگاه حضور یافت تا از نزدیک تا آنجا که می‌شود جوانب را بسنجد و حالا او اولین مربی از نسل جدید فوتبال ایران است که می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.


شمه‌ای از شخصیت مربی‌گری او را دریکی از برنامه‌های اخیر تلویزیونی می‌توانستیم مشاهده کنیم که تا چه حد نسبت به وظایفش احساس مسئولیت می‌کند و چقدرمشتاق فوتبال است. تمام حرکات او در کنار زمین از فردا به دلیل میزان مجبوبیتش زیر نظر قرار خواهد گرفت و به نظر می‌رسد با توجه به شخصیتی که از وینکو سراغ داریم آن فضای لازم به جباری داده می‌شود که باید ببینیم می‌تواند در روند حرکت تیم خود تاثیر گذار باشد یا خیر.


گل گهری ها در دو دیدار اول خودشان تا به اینجا به عنوان یک تیم صعود کننده از لیگ یک، فرارتر ازانتظار ظاهر شدند و فردا در مقابل شاگردان فراز کمالوند به دنبال تجربه اولین برد در تاریخ لیگ برتر هستند که می تواند مقارن با اولین حضور جباری به عنوان مربی در لیگ برتر باشد.

دیدگاه‌ها