کد خبر : 1636003 | 21 شهریور 1398 ساعت 16:20 | 27.2K بازدید | 0 دیدگاه

تهدید به ترک زمین انگلیسی ها مقابل بلغارستان

بازیکنان تیم ملی انگلیس قصد دارند در صورت مواجهه با شعارهای نژادپرستانه در بازی با بلغارستان، زمین بازی را ترک کنند.

تهدید به ترک زمین انگلیسی ها مقابل بلغارستان

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از دیلی میل، در جریان بازی شنبه گذشته انگلیس و بلغارستان در ویمبلی لندن، یکی از هواداران بلغارستان علیه رحیم استرلینگ شعارهای نژادپرستانه سر داد که با واکنشی منفی روبرو شد. انگلیس 22 مهر باید در زمین بلغارستان به میدان برود و با توجه به سابقه بد بلغارها در زمینه نژادپرستی، انگلیسی ها تهدید کرده اند که در صورت تکرار آن اتفاقات، زمین بازی را ترک خواهند کرد.

 

 

1433650

 

 

این تصمیم جمعی بازیکنان انگلیس است و قرار است گرت ساوتگیت سرمربی سه شیرها در این زمینه جلسه ای با اتحادیه فوتبال انگلیس داشته باشد و این موضوع به اطلاع فیفا و یوفا نیز برسد.

بخشی از ورزشگاه محل برگزاری بازی بلغارستان و انگلیس نیز به دلیل رفتارهای نژادپرستانه بلغارها در گذشته موقتا از سوی یوفا بسته شده و تماشاگری در آن حاضر نخواهد بود. سال 2011 نیز یکی دو بازیکن سیه چرده انگلیس در بلغارستان با شعارهای نژادپرستانه مورد حمله قرار گرفته بودند.

اتفاقی مشابه در زمستان گذشته برای دنی رز در بازی مونته نگرو و انگلیس رخ داد.

 

 

1411246

 

 

رحیم استرلینگ که چند بار تاکنون مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته می گوید: «نمی‌شود گفت که در آینده چه اتفاقی می‌افتد ولی خیلی ها امروز پشت کامپیوترها نشسته‌اند و زشت‌ترین حرفها را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. آنها اگر فکر کنند که می‌توانند هر چه می‌خواهند بگویند و قسر در بروند، وضعیت بغرنج‌تر از امروز می‌شود.

ما الان در  سال 2019 زندگی می‌کنیم و هنوز داریم درباره این مساله صحبت می‌کنیم. من نمی‌گویم که راه حل مساله را دارم ولی ما به عنوان جامعه باید این معضل را از بین ببریم. کسانی که این کارها را می‌کنند باید به خود بیایند و درک کنند که ما حالا دیگر در عصر دیگری زندگی می‌کنیم و دیگر هیچکس نباید در این دنیا با تبعیض مواجه شود.»

 

 

 

دیدگاه‌ها