کد خبر : 1636135 | 22 شهریور 1398 ساعت 16:54 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی ایران - سری لانکا؛

شاگردان کولاکوویچ به دنبال استارت باشکوه در آزادی

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در حالی از صبح امروز آغاز شده که تیم ایران از ساعت 18:30 نخستین بازی خود را انجام خواهد داد.

شاگردان کولاکوویچ به دنبال استارت باشکوه در آزادی

به گزارش "ورزش سه"، از امروز تا 30 شهریور تهران میزبان یکی از رویدادهای مهم والیبال قاره کهن است. مسابقات قهرمانی آسیا در حالی از صبح امروز آغاز شده که ایران از ساعاتی بعد با دیدار مقابل سری لانکا کار خود را استارت می‌زند و شاگردان کولاکوویچ امیدوارند تا مثل دوره های قبل شروع خوبی را در این رقابت ها تجربه کنند.

 

بازی در سالن بزرگ آزادی برگزار می‌شود و بلیت ها نیز به صورت اینترنتی فروش رفته اند. این در حالی است که قرار بود سامانه بلیت فروشی به بانوان نیز خدمات ارائه کند اما این اتفاق رخ نداده و کاربران از ابتدا با اخطار «پر شدن جایگاه» مواجه شده اند.

 

ایران در شرایطی مقابل سری لانکا قرار می‌گیرد که در جایگاه هشتم جهان قرار داد. اما حریف رنکینگ 131 را دارد و جزو تیم های درجه چهار والیبال آسیا محسوب می‌شود. شاید تنها نقطه مشترک دو تیم مربیان شرق اروپایی باشند؛ دژان وولیسویچ مربی صربستانی روی نیمکت سری لانکا خواهد نشست و ایگور کولاکوویچ مونته نگرویی نیز سرمربی تیم میزبان خواهد بود.

 

سروقامتان ایرانی سابقه دو قهرمانی در آسیا را دارند. آن ها در سال های 2011 و 2013 موفق به فتح این مسابقات شدند اما در سال های 2015 و 2017 کادرفنی تصمیم گرفت با تیم B و سپس زیر 23 سال در رقابت ها شرکت کنند و همین موضوع نیز سبب شد تا ایران به مقام قهرمانی نرسد.

 

اما این بار کولاکوویچ بیشتر نفرات اصلی را به ترکیب خود فراخوانده و نسبت به لیگ ملت ها تنها یک تغییر دارد؛ امیرحسین اسفندیار جای محمدجواد معنوی نژاد را گرفته که در ماه های اخیر خیلی به کار گرفته نمی‌شد و حالا به اردو نیز دعوت نشده است. اسفندیار کاپیتان 21 ساله تیم جوانان که موفق شد با تیم ایران قهرمان جهان شود، امیدوار است تا بتواند در این بازی ها خود را نشان دهد و خود را به تیم بزرگسالان تحمیل کند. وی در پست قدرتی زن ایفای نقش خواهد کرد.

 

دیگر نفرات تیم ایران برای بازی های قهرمانی آسیا به شرح زیر هستند: سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی نژاد، جواد کریمی، پوریا یکی، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا موذن.

 

ایران پس از بازی با سری لانکا مقابل قطر و استرالیا نیز قرار خواهد گرفت؛ تیم هایی که جزو رقبای اصلی ایران هستند و باید دید شاگردان کولاکوویچ در برابر این دو تیم چه خواهد کرد. نکته جالب این است که هم گروهی با این دو تیم قدرتمند سبب شد که ایران با تیم اصلی وارد این تورنمنت شود. امروز استرالیا موفق شد در بازی رودررو قطر را 3-2 شکست دهد.

دیدگاه‌ها