کد خبر : 1636237 | 23 شهریور 1398 ساعت 13:06 | 161.7K بازدید | 0 دیدگاه

۲ فرنگی‌کار حذف شدند، امید دلخانی به شانس مجدد

عبدولی، تنها مرد موفق کشتی ایران در روز اول

از میان ۴ فرنگی کار ایرانی در روز اول مسابقات جهانی، سعید عبدولی به نیمه نهایی رسید، ۲ نفر حذف شدند و دلخانی هم به حضور در شانس مجدد امیدوار است.

عبدولی، تنها مرد موفق کشتی ایران در روز اول

 

به گزارش "ورزش سه"، از صبح امروز رقابت های جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ به میزبانی نورسلطان قزاقستان و با حضور نمایندگان ایران آغاز شده؛ جایی که در روز نخست ۴ تن از شاگردان محمد بنا روی تشک می روند.


پوریا ناصرپور در ۵۵ کیلوگرم، میثم دلخانی در ۶۳ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در ۷۲ کیلوگرم و سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم امروز به مصاف حریفان خود روی تشک می روند.


بدون شک پرامیدترین کشتی گیر ایرانی در روز نخست عبدولی است که سابقه قهرمانی در جهان را هم دارد. البته در وزن او یک کشتی گیر از رژیم صهیونیستی هم هست که ممکن است در نیمه نهایی به هم برخورد کنند.


دلخانی هم یکی از جوان های کم تجربه تیم بنا است، باید در همان دور اول به مصاف نماینده روسیه برود که کارش را سخت می کند.


در ادامه با نتایج لحظه به لحظه مسابقات ۴ فرنگی کار ایرانی در روز نخست همراه ما باشید:


* امین کاویانی نژاد، فرنگی کار وزن ۷۲ کیلوگرم اولین ملی پوش ایرانی بود که روی تشک رفت. او در حالی که در مصاف با حریف گرجستانی خود در ۲ دقیقه اول نمایش خوبی داشت و با یک اخطار به حریف یک امتیاز هم گرفت، در ادامه لوری لومادزه با اجرای فنون متنوع توانست او را غافلگیر کند. کشتی گیر گرجستانی با اجرای کول انداز و در ادامه چند سالتو بارانداز در فاصله ۲ دقیقه مانده به پایان با نتیجه ۹ بر یک توانست کشتی را به نفع خود به پایان برساند. حالا کاویانی نژاد باید منتظر فینالیست شدن این حریف باشد تا بتواند در گروه بازنده ها به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

 

* در ادامه مسابقات وزن ۷۲ کیلوگرم، لوری لومادزه از گرجستان که کاویانی نژاد را شکست داده بود، در دور دوم مقابل حریف آذربایجانی شکست خورد. بدین ترتیب کاویانی نژاد از دور مسابقات کنار رفت.

 

 

* در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست برابر شریف کلیچ از ترکیه قرار گرفت. این فرنگی کار جوان ایرانی با نمایشی تحسین برانگیز و با نتیجه 8 بر صفر حریف خود را مغلوب کرد تا نخستین برد تیم ملی کشتی فرنگی ایران را در قزاقستان کسب کند. وی در دور بعد با الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان سرشاخ خواهد شد.

 

* در دور دوم وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور با نتیجه 8 بر صفر مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد. حالا فرنگی کار ایرانی باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده ها را بدست آورد.

 

* در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۵۵ کیلوگرم، الهام بهرام اف از ازبکستان که پویا ناصرپور را شکست داده بود، مقابل حریف ژاپنی خود ۴ بر ۲ شکست خورد. بدین ترتیب ناصرپور از دور مسابقات کنار رفت.

 

 

* سعید عبدولی بعد از استراحت در دور اول وزن ۸۲ کیلوگرم مقابل حریف خود از جمهوری چک نمایشی مقتدرانه داشت. کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی بعد از چند بار خاک کردن پیتر نوواک، ۲ بارانداز هم اجرا کرد و در فاصله بیش از ۲ دقیقه تا پایان مبارزه، با نتیجه ۹ بر صفر توانست به برتری برسد. عبدولی با این برد به یک چهارم نهایی صعود کرد.

او باید در این مرحله با آکیف روس مبارزه کند که قطعا کشتی سختی خواهد بود.

* نماینده رژیم صهیونیستی که در وزن ۸۲ کیلوگرم حضور دارد و نگرانی بابت رویارویی او با سعید عبدولی وجود داشت، در دور نخست مقابل حریف اوکراینی شکست خورد تا خیال ایرانی ها تا حدودی راحت شود.

 

* در دور سوم مسابقات وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی مقابل آکیف از روسیه دارنده مدال برنز اروپا قرار گرفت. باتجربه ترین فرنگی کار ایرانی که در دور نخست هم مبارزه خود را با نمایشی مقتدرانه پیروز شده بود، از همان ابتدا هجومی کار خود را آغاز کرد. البته داوران با دادن یک اخطار به عبدولی و یک امتیاز به آکیف باعث شدند حریف روسی پیش بیفتد. عبدولی به حریف امتیازی در خاک نداد و در ادامه توانست با بیرون کردن او از تشک یک امتیاز بگیرد. در وقت دوم داوران به خاطر ضربه ای که حریف روسی با سر به عبدولی زد، به او اخطار و به فرنگی کار ایرانی ۲ امتیاز دادند، اما بعد از درخواست بازبینی مربی روس، این ۲ امتیاز هم از عبدولی گرفته شد! سعید بازهم حمله کرد و حریف از تشک بیرون رفت تا فرنگی کار ایرانی به دومین امتیاز برسد. عبدولی با کنترل کشتی توانست ۲ بر یک پیروز شود و به نیمه نهایی برسد. عبدولی در این دیدار به مصاف رفیق حسین اف از کشور آذربایجان می رود.

 

1433919

 

* میثم دلخانی در اولین کشتی وزن ۶۳ کیلوگرم به مصاف استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه رفت. او در همان ثانیه های ابتدایی در یک کش و قوس غافلگیر شد و به پل رفت. این حرکت ۴ امتیاز را برای حریف روس در پی داشت. در ادامه کشتی گیر روسی سعی در کنترل کشتی داشت و دلخانی هم هر چه تلاش کرد، به در بسته خورد. البته یک امتیاز با اخطار به حریف و یک امتیاز هم به خاطر بیرون رفتن پای ماریانیان به دلخانی رسید، اما این امتیازات کافی نبود. در نهایت کشتی ۴ بر ۲ به سود حریف روسیه به پایان رسید. دلخانی هم مثل ۲ فرنگی کار دیگر ایرانی حالا باید منتظر صعود حریفش به فینال باشد تا فردا در گروه بازنده ها روی تشک برود.

 

* استپان ماریانیان که در وزن ۶۳ کیلوگرم توانسته بود میثم دلخانی را شکست دهد، در دور یک چهارم نهایی هم حریف کره‌ای را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت تا امید فرنگی کار ایرانی برای رفتن به گروه بازنده ها زنده بماند. در صورت برتری فرنگی کار روسی برابر حریف ارمنی خود در نیمه نهایی، دلخانی به گروه شانس مجدد می رود تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 

دیدگاه‌ها