کد خبر : 1636287 | 23 شهریور 1398 ساعت 12:54 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

منتقدان از تماشای ما در تلویزیون لذت ببرند

مایک رستم‌پور: 80 درصد مردم از موفقیت ما بی‌خبرند!

بازیکن دوملیتی بسکتبال ایران گفت: بسکتبال ایران در المپیک 2020 ژاپن بازی می کند؛ این را 10 بار دیگر بگویید تا همه بشنوند!

مایک رستم‌پور: 80 درصد مردم از موفقیت ما بی‌خبرند!

به گزارش "ورزش‌سه"، مایک رستم‌پور که حضورش در تیم‌ملی ایران حتی به یک سال هم نمی‌رسد، یکی از بازیکنان موفق بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ بود. این بازیکن ایرانی تبار که در آمریکا بزرگ شده، حتی به زبان فارسی هم مسلط نیست، اما با عشق و علاقه زیادی با پیراهن تیم ملی به زمین می رفت و یکی از جنگنده ترین بازیکنان ایران در چین بود.


مایک که سابقه بازی در لیگ‌های اسلواکی، مکزیک، کانادا و چند کشور دیگر را هم دارد، فصل گذشته با نفت آبادان به قهرمانی در لیگ برتر ایران رسید و حالا یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی هم شمار می رود.


بعد از پایان جام جهانی که با کسب سهمیه المپیک برای ایران همراه بود، دقایقی با مایک رستمپور، بازیکن دوملیتی تیم ملی بسکتبال همکلام شدیم. در ادامه مشروح گفت‌وگوی "ورزش‌سه" با رستمپور را می‌خوانید.


* چه احساسی داشتی که برای اولین بار با پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کردی؟


احساس فوق العاده‌ای داشتم. مدت‌ها بود که برای چنین روزهایی آماده می‌شدم. هر فصلی که به صورت حرفه‌ای بازی می‌کردم‌، روی بازی خودم کار می‌کردم. همیشه برای این لحظه آماده می‌شدم که در جام جهانی به میدان بروم.

 

1434001


* به نظر خودت در جام جهانی موفق بودی؟


من موفق بودم چون تیم موفق بود. شاید بازیکنان دیگر به آمار پایان بازی اهمیت دهند، اما من به آمار خودم یا چیزی جز پیروزی اهمیتی نمی‌دهم. تنها می‌خواستم کاری انجام دهم که به تیم کمک کند و بتوانیم در بازی‌ها پیروز شویم. مهم این بود که به جهان نشان دهیم بسکتبال ایران از چه سطح بالایی برخوردار است.


* در 2 بازی اول تیم ملی نتوانستی امتیازات زیادی به دست بیاوری و این موضوع به سوژه‌ای در فضای مجازی تبدیل شده بود!


من در بازی‌های اول این جام دقایق زیادی بازی نکردم. بهتر است دلیل این اتفاق را از سرمربی تیم آقای شاهین طبع بپرسید. این تصمیم سرمربی است، نه من.


* به نظر می‌رسید هرچه جلوتر رفتیم، آمادگی بیشتری برای کمک به تیم پیدا کردی و امتیازات بیشتری هم کسب می‌کردی؟


بله، من اوایل استرس زیادی داشتم تا بتوانم به تیم ملی برای رسیدن پیروزی کمک کنم. فکر می‌کنم وقتی من در زمین حضور داشتم، تیم خطرناکی برابر حریفان می شدیم.


* هنوز نمی توانی فارسی صبحت کنی. این موضوع مشکلی در زمین برای ارتباط تو با بازیکنان دیگر و حتی مربیان ایجاد نمی کرد؟


فارسی زبان هم تیمی‌های من و انگلیسی زبان من است. در بعضی مواقع ممکن است ایجاد ارتباط سخت باشد، اما من آدم باهوشی هستم. من تمام تلاش خود را در زمین می‌کنم تا همه چیز خوب باشد.

 

1433999


* برخی منتقدان، معتقدند ایران در بازی آخر با شانس به المپیک رسید و اگر چین در بازی آخر نمی باخت، ایران ناکام بود.


من به حرف کسی فکر نمی‌کنم. مهم این است که ما الان در المپیک هستیم. امیدوارم این افراد از تماشای بازی‌های ما در تلویزیون از خانه‌های خود لذت ببرند!


* حضور در المپیک قطعا افتخار بزرگی برای تو و تیم ملی ایران است. به نظرت در المپیک چه اتفاقی برای بسکتبال ایران رخ می دهد؟


همه در ایران فقط باید از این لحظه عالی برای کشورمان لذت ببرند. بسکتبال ایران در المپیک 2020 ژاپن بازی می کند. این را 10 بار دیگر بگویید تا همه بشنوند! من فکر می‌کنم 80 درصد مردم ایران از این موفقیت بی‌خبر هستند! این غم‌انگیز است. ما باید شروع کنیم که بیشتر سوپرلیگ بسکتبال ایران را در تلویزیون نشان دهیم. ما باید پوشش رسانه ای بیشتری از بسکتبال در ایران داشته باشیم.

گفت و گو: حسین جمشیدی

 

1433998

دیدگاه‌ها