کد خبر : 1636551 | 24 شهریور 1398 ساعت 09:56 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

یک تابستان و دوجام؛ رویای مارک گاسول

پس از ارائه نمایش‌ها و عملکردی خوب از ابتدای رقابت‌ها، حالا مارک گاسول این فرصت و شانس را دارد که به یک رکورد نادر دست پیدا کند: دوگانه قهرمانی NBA و جام جهانی بسکتبال در تابستان یک سال.

یک تابستان و دوجام؛ رویای مارک گاسول

به گزارش "ورزش سه" ، گاسول که دو ماه پیش با تیم تورنتو رپتورز شگفتی‌سازی کرد و با غلبه بر گلدن‌استیت وریرز قهرمان NBA شد، حالا قصد دارد با تیم ملی کشورش اسپانیا یک افتخار دیگر در کارنامه‌اش به ثبت برساند و آن قهرمانی در جام جهانی بسکتبال 2019 چین است. او در پیروزی نفسگیر اسپانیایی‌ها مقابل استرالیا با نتیجه 95 به 88 در نیمه نهایی که دو بار به وقت‌های اضافه (اوورتایم) کشیده شد، با 33 امتیازی که گرفت و 4 پرتاب آزاد کلیدی‌اش نقش پررنگی داشت.


ویترین افتخارات گاسول که ماه ژوئن مدال قهرمانی NBA به آن اضافه شد حالا منتظر مدال قهرمانی جام جهانی بسکتبال است که این اتفاق با پیروزی اسپانیایی‌ها مقابل آرژانتین در بازی امروز دو تیم رخ می‌تواند رخ دهد. اگر اسپانیا قهرمان شود، مارک گاسول افتخاری را کسب می‌کند که از سال 2010 کسی نتوانسته تجربه‌اش کند. آخرین بازیکنی که در یک سال هم قهرمان NBA شد هم قهرمان جام جهانی بسکتبال، لامار اودوم بود که ابتدا با تیم لس‌آنجلس لیکرز قهرمان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا شد و پس از آن به تیم ملی آمریکا برای قهرمانی جام جهانی بسکتبال در ترکیه کمک کرد. گاسول در این باره گفت: «من نمی‌خواهم حتی یک ثانیه فرصتم را برای فکر کردن به اینکه کسب چنین افتخاری چه معنایی دارد، از دست بدهم. شما باید چشم‌های‌تان را به روی تصویر بزرگی که این اتفاق را می‌سازد باز کنید. من واقعاً خوش‌‌اقبال هستم که تابستان امسال توانسته‌ام به تیم ملی بیایم.»

 

1434306


گاسول تنها یک هفته پس از قهرمانی NBA به همراه رپتورز به کشورش برگشت تا روند آماده‌سازی خود را برای همراهی تیم ملی بسکتبال اسپانیا در جام جهانی 2019 چین آغاز کند. در حالی که بسیاری از هم‌تیمی‌های او در رپتورز ترجیح دادند در جام جهانی شرکت نکنند و به استراحت بپردازند تا برای فصل جدید آماده شوند، گاسول خودش را به تیم ملی کشورش متعهد دانست و ترجیح داد که با این تصمیم خود الگویی برای نسل جوان بسکتبالیست‌های اسپانیا باشد. او افزود: «آمدن به تیم ملی واقعاً ارزشش را داشت نه فقط به خاطر اینکه ما الان به بازی فینال رسیده‌ایم بلکه به خاطر مسئولیتی که من نسبت به این تیم و کشورم احساس می‌کنم. این همان ارزش‌هایی است که سال‌های سال به ما آموخته‌اند و حالا وظیفه ماست که آنها را به نسل بعدی انتقال دهیم. فقط استعداد نیست که اهمیت دارد، بلکه تعهد و مسئولیت‌پذیری هم ملاک است.»

 

1434305


 آخرین باری که اسپانیا قهرمان جام جهانی بسکتبال شد (سال 2006) گاسول یک جوان 21 ساله بود. حالا او یک فرمانده برای تیمی است که با تجربه او توانسته به آستانه کسب مقام قهرمانی برسد، چیزی که در دوره قبلی این رقابت‌ها در سال 2014 آن هم در خانه از رسیدن به آن باز ماند.


منبع:ایران ورزشی

دیدگاه‌ها