کد خبر : 1636598 | 24 شهریور 1398 ساعت 12:43 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

جذاب ترین بازی هفته در فولادشهر

ذوب و تراکتور؛ خاطرات پرگل و چهره‌های آشنا

بازی تیم های ذوب آهن و تراکتور که امروز در اصفهان برگزار می شود می تواند لقب جذاب ترین بازی هفته سوم لیگ نوزدهم را به خود اختصاص دهد.

ذوب و تراکتور؛ خاطرات پرگل و چهره‌های آشنا

به گزارش"ورزش سه" امروز و از ساعت 19:45 در ورزشگاه فولاد شهر یکی از حساس ترین دیدارهای هفته برگزار می شود. ذوب آهن و تراکتور در حالی به مصاف هم می روند که پیش از این 22 بار در  تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که 8 برد تراکتور، 7 برد ذوب آهن به دست آورده و 7 مسابقه دو تیم مساوی شده است.


بازی امروز دو تیم در حالی برگزار می شود که تراکتور با مصطفی دنیزلی از دوبازی اول 4 امتیاز کسب کرده و یکی از تیم هایی در بخش بالایی جدول قرار گرفته اما ذوب آهن که از ابتدای فصل با مشکلات و تغییرات مدیریتی هم مواجه شد در دو بازی اول یک مساوی و یک باخت و در نهایت یک امتیاز به دست آورده است. البته که تیم های علیرضا منصوریان معمولا در ابتدای لیگ نتایج خوبی نمی گیرند اما هرچه می گذرد نتایج تیم هایش بهتر  می شود.


با این وجود رقابت دو تیم در ادوار مختلف لیگ برتر و نتایجی که به دست آورده اند حکایت از نزدیکی و حساسیت این مسابقه دارد. در حالی که دو تیم در تعداد برد ها و باخت ها نتایجی تقریبا مشابه دارند در تعداد گل های رد و بدل شده هم شرایط همینطور است و تراکتور با 33 گل زده در جدال های مستقیم دو گل بیشتر از ذوب آهن به ثمر رسانده است.


آخرین برد ذوب آهن در بازی برگشت فصل گذشته رقم خورد که این تیم با نتیجه دو برصفر تراکتور را شکست داد اما ذوبی ها بازی رفت را با نتیجه چهار بر یک به حریف باخته بودند. نکته ای که بازی های دو تیم را تبدیل به مسابقه ای جذاب می کند این است که بازی های پرگلی در تاریخ مسابقاتشان وجود دارد.  در بازی رفت لیگ پانزدهم در تبریز دو تیم با نتیجه 4 بر 4 به مساوی رسیدند. سروش رفیعی، شاهین ثاقبی و بختیار رحمانی(2گل) برای تراکتور و  احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، کاوه رضائی و دانیال اسماعیلی فر برای ذوب آهن در این بازی گل زدند. اما از دیگر بازی های پرگل دو تیم می توان به بازی رفت دو تیم در لیگ دوازدهم اشاره کرد که با نتیجه سه بر یک به نفع ذوب آهن به پایان رسید.  تراکتور هم  در بازی رفت لیگ سیزدهم با نتیجه 4 بر دو به برتری رسید. نکته قابل توجه اینکه تراکتور دو برد 4 بر یک دیگر در لیگ شانزدهم و هجدهم برابر ذوب به دست آورده است.


اما آنچه بازی امروز دو تیم را جذاب تر هم می کند بازیکنانی هستند که سابقه حضور در هر دوتیم را دارند. دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی پور بعد از دوسال خدمت سربازی در تراکتور به ذوب آهن برگشته اند. رشید مظاهری نیز بعد از چند فصل حضور در ذوب در این فصل به تبریز رفته و امروز بازگشتش به فولادشهر می تواند جذابیت هایی ایجاد کند.


قاسم حدادی فر بازیکن باتجربه و محبوب ذوب آهنی ها نیز در لیگ یازدهم برای گذراندن دوران سربازی به تراکتور رفته و سابقه بازی در این تیم را دارد.

دیدگاه‌ها