کد خبر : 1636669 | 24 شهریور 1398 ساعت 17:39 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

تعیین تکلیف 3 فرنگی کار ایرانی در 3 وزن المپیکی

تاب و ساروی در شانس مجدد؛ طاهری حذف شد

حامد تاب و محمدهادی ساروی به گروه شانس مجدد مسابقات سه وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافتند.

تاب و ساروی در شانس مجدد؛ طاهری حذف شد

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی سه وزن دوم (67، 87 و 97 کیلوگرم) رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک امروز (یکشنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار شد که دو نماینده ایران به گروه بازنده ها راه یافتند.

 

در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. تاب ابتدا در این گروه با میهایل میهوت از رومانی کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان می رود و در صورت پیروزی مقابل این کشتی گیر در دور بعد به مصاف ریو هان سو قهرمان جهان از کره جنوبی می رود و در صورت گذر از این کشتی گیر راهی دیدار رده بندی می شود تا مقابل السید از مصر قرار گیرد.
 


در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 2 بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر از سد اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. طاهری در این مرحله مقابل دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک کشتی پایاپای و در حالی که داوران بارها کشتی را برای درمان کشتی گیر آلمانی قطع کردند و مانع حملات نماینده کشورمان شدند، با نتیجه 1 بر 1 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل ژان بلینیوک قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین، طاهری از دور رقابت ها کنار رفت.

 

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه 5 بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت وی در دور بعد مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه 5 بر 4 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد. الکسانیان در نیمه نهایی هم کشتی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و به فینال رفت. با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال ساروی به گروه بازنده ها راه یافت. ساروی در این گروه باید منتظر مبارزه میان برنده کشتی نمایندگان بلاروس و فنلاند با جنگ ایلدیم ترک باشد تا در صورت پیروزی در این دیدار در دیدار رده بندی به مصاف گئورگی ملیا از گرجستان برود.


نفرات زیر به دیدار فینال سه وزن دوم راه یافتند:


67کیلوگرم: آرتم سورکوف (روسیه) – اسماعیل بوررو مولینا (کوبا)
87 کیلوگرم: ژان بلینیوک (اوکراین) – ویکتور لورینچ(مجارستان)
97 کیلوگرم: موسی اولویف (روسیه) - آرتور الکسانیان (ارمنستان)
رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق فردا (دوشنبه) برگزار می شود.

دیدگاه‌ها