کد خبر : 1636699 | 24 شهریور 1398 ساعت 19:03 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

اسپانیا قهرمان جام جهانی بسکتبال شد

تیم ملی بسکتبال اسپانیا با پیروزی مقابل آرژانتین قهرمان جام جهانی بسکتبال شد.

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی بسکتبال اسپانیا در حالی به مقام قهرمانی جام جهانی رسید که توانست بدون حتی یک شکست این عنوان را بدست آورد.


اسپانیا که در گروه c این رقابت ها با تیم های ایران، پورتوریکو و تونس هم گروه بود به سختی توانست در گروهی از سد ایران عبور کند . اسپانیا در دور یک چهارم نهایی با نتیجه ۹۰-۷۸ تیم شگفتی ساز لهستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. اسپانیایی ها در نیمه نهایی نیز به سختی و در یک دیدار جذاب که به وقت اضافه نیز کشیده شد استرالیا را شکست دادند و راهی فینال شدند.


اسپانیا امروز و از ساعت ۱۶:۳۰ در رقابت فینال به مصاف آرژانتین دیگر تیم بی شکست رقابت ها رفت.


اسپانیا کوارتر اول را مقتدرانه و با نتیجه ۲۳ بر ۱۴ به سود خود به اتمام رساند. کوارتر دوم نیز با نتیجه ۲۰-۱۷ به سود اسپانیا خاتمه یافت. برتری اسپانیا در نیمه دوم نیز ادامه داشت و این تیم در کوارتر سوم ۲۳-۱۶ به پیروزی رسید. کوارتر پایانی نیز با برتری ۲۹-۲۸ اسپانیا همراه بود تا این تیم مقتدرانه و با نتیجه ۹۵-۷۵ مقابل آرژانتین به پیروزی برسد و قهرمان مسابقات جام جهانی بسکتبال شود.

 

1434477


اسپانیا با این قهرمانی موفق شد دومین قهرمانی خود در تاریخ جام جهانی را بدست آورد. عنوانی که پیش از این یک بار و در سال ۲۰۰۶ موفق به کسب آن شده بود.

 

1434476


همچنین ریکی روبیو گارد راس تیم ملی اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن این رقابت ها برگزیده شد.

دیدگاه‌ها