کد خبر : 1636890 | 25 شهریور 1398 ساعت 12:03 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:بسکتبال آمریکا بعد از فاجعه

آمریکا در پرتاب سه امتیازی در رده سیزدهم جام جهانی قرار گرفت و در کسب امتیاز در رده هفتم. آنها قطعاً در پرکردن تیم با مشکلاتی مواجه بودند

گزارش:بسکتبال آمریکا بعد از فاجعه

به گزارش "ورزش سه" ، درست از همان لحظه که تیم ملی آمریکا در یک‌چهارم ‌نهایی جام جهانی بسکتبال به فرانسه باخت، باید برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی المپیک توکیو که 10 ماه دیگر تا برگزاری‌اش وقت است، شروع می‌شد و چه این را عادلانه بدانیم یا نه، یک ارزیابی کلی از وضعیت تیم ملی بسکتبال آمریکا در حال شکل‌گیری است.


دوران مدرن بسکتبال المپیک از سال 1992 در بارسلونا شروع شد و در تمام ادوار از آن موقع، آمریکایی‌ها تیمی پرستاره و جذاب با بازیکنانی طراز اول به مسابقات فرستاده‌اند که نماینده شایسته‌ای برای مهد بسکتبال بوده. حتی وقتی ناکام شده و به نتیجه لازم نرسیده‌اند، مسأله کمبود استعداد در میان نبوده.  اما این روند تا حدی تغییر کرده. بازیکنان حالا تلاش می‌کنند از تعهدات تابستانی فرار کنند چون روش‌های استراحت و ریکاوری خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند و بر اساس تقویم جدید که جام جهانی و المپیک دو سال پیاپی برگزار می‌شوند ستاره‌های آمریکایی را بیش از پیش با استرس مواجه می‌کند.


المپیک توکیو اواخر تیر و اوایل مرداد آینده برگزار می‌شود در میانه تعطیلات تابستانی و می‌شود فرض کرد با اتفاقات جام جهانی اخیر که دیشب به پایان رسید و آمریکا با پیروزی شنبه شب برابر لهستان به رتبه هفتم آن قناعت کرد - بدترین جایگاه آمریکا در تاریخ جام جهانی یا المپیک - امثال جیمز هاردن، آنتونی دیویس و دیمین لیلارد خودشان را به مراسم افتتاحیه در ژاپن برسانند.


اما چنین فرضی شاید کمی خطرناک باشد، نمایش این تابستان آن را ثابت کرد. مقامات بسکتبال آمریکا که هنوز در چین هستند، از همین حالا به دنبال استراتژی لازم برای بازگشت به شرایط عادی هستند.


گرگ پوپوویچ اگرچه از نتایج تیمش خوشحال نیست اما تا حدودی از کارشان دفاع می‌کند: «بسکتبال آمریکا باید چه کار کند؟ ادامه دهد و تلاش کند. ما مربیگری می‌کنیم و تیم بازی می‌کند، همه تلاشمان را می‌کنیم و این کاری است که بسکتبال آمریکا باید انجام دهد. حتماً نباید چیزی تغییر کند یا استراتژی خاصی برای رقابت‌ لازم باشد. این مسابقات سخت است و شما باید برابر هر حریفی با تمام توان به میدان بروید. همه کشورهای دیگر بازیکنانی دارند که در این مسابقات همراهی‌شان نکرده.»


البته این تیم به تغییراتی نیاز دارد. آمریکا در پرتاب سه امتیازی در رده سیزدهم جام جهانی قرار گرفت و در کسب امتیاز در رده هفتم. آنها قطعاً در پرکردن تیم با مشکلاتی مواجه بودند اما حفره‌هایی هستند که می‌شود بهتر به آنها رسیدگی کرد. هر کسی که سال آینده به توکیو برود باید در تصمیم‌گیری بهتر عمل کند بخصوص بعد از اتفاقاتی که در تورنمنت چین رخ داد.


در عین حال باید بهتر اوضاع را مدیریت کنند. جری کولانجلو مدیر تیم آمریکا از تعداد کسانی که از تیم ملی آمریکا کنار کشیدند و زمان اعلام تصمیم‌شان شگفت‌زده شد که منجر شد برخی بدون ارزیابی لازم و با اعمال سلیقه دعوت شوند. کناره‌گیری فوق‌ستاره‌ها از چین مد شده بود و به راحتی انجام می‌شد. این مسائل فقط برای تیم آمریکا نبود بلکه برای رقابت‌های ملی بسکتبال در همه جا وجود داشت.


در مجموع، این تورنمنت نام‌های بزرگ زیادی را نداشت و به نظر بسیاری، تغییر سال برگزاری مسابقات به سال فرد و یک سال قبل از المپیک هم تأثیر زیادی داشته. خوردی بارتومئو مدیر اجرایی یورولیگ چند روز قبل در ایتالیا گفت: «تقویم فدراسیون جهانی بسکتبال از هر جهت غلط بود، از برنامه تیم‌های ملی در میانه فصل تا برگزاری جام جهانی یک سال قبل از المپیک. منطقی این است که جام جهانی به سال‌های زوج برگردد.»


کولانجلو سابقه درخشانی در حل مشکلات تیم آمریکا دارد. او همچنین توانسته ستاره‌ها را جذب کند و تیم‌های فوق‌العاده‌ای بسازد.


تیم آمریکا از کار با پوپوویچ لذت برد و می‌تواند این تجربه را تکرار کند. نگرانی از این نقطه سیاه در کارنامه بازیکنان می‌تواند روی روحیه آنها تأثیر منفی بگذارد اما عملیات نجات با حضور ستاره‌های بزرگ شاید اوضاع را تغییر دهد. به هر حال یک چیز آشکار است، برای نخستین بار بعد از مدت‌ها، یک مسأله اساسی آینده بسکتبال آمریکا را با ابهام روبه‌رو کرده است.


منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها