کد خبر : 1636894 | 25 شهریور 1398 ساعت 12:07 | 55.8K بازدید | 0 دیدگاه

شکست غیرمنتظره، درس عبرت در راه المپیک

شوک آزادی؛ تلنگر به ستاره‌های والیبال(عکس)

باخت به استرالیا همانطور که کولاکوویچ گفت شاید برای ایران اتفاق بدی هم نبود و یک تلنگر به ستاره‌های والیبال زد.

 

به گزارش "ورزش سه"، شاید فکرش را هم نمی‌کردیم به این زودی‌ها یک تیم آسیایی آن هم در تهران بتواند ایران را شکست دهد. طوری از چند وقت قبل همه علاقه‌مندان به والیبال درباره صعود به المپیک صحبت می‌کنند که انگار سهمیه ما قطعی شده و حالا به فکر برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در المپیک باشیم.


شکست دیروز در تهران مقابل استرالیا آن هم با تمام پتانسیل موجود در والیبال ایران خیلی مسائل را به ما یادآوری کرد. حالا با صعود به جمع ۸ تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا مجوز حضور در انتخابی المپیک در دی‌ماه ۹۸ که به میزبانی چین برگزار می‌شود را کسب کردیم، اما با باخت به استرالیا که قطعا یکی از رقبای اصلی ایران در آن مسابقات است، کولاکوویچ و تیمش تلنگری جدی خوردند.

 


قبل از اینکه به انتخابی المپیک برسیم، بهتر است به همین مسابقات قهرمانی آسیا بپردازیم. ایران همین حالا در دور دوم ۳ امتیاز از استرالیا عقب‌تر است و باید چین و هند را حتما شکست دهد تا به نیمه نهایی برسد.


بدون شک قهرمان نشدن در مسابقات قهرمانی آسیا به چند دلیل یک شکست بزرگ برای والیبال ایران به شمار می‌رود. اول از همه اینکه کولاکوویچ تصمیم گرفت با ترکیب اصلی تیمش را در این مسابقات شرکت دهد و قهرمان نشدن در رقابت هایی که حتی فکر می کردیم با تیم دوم نیز می توانستیم در آن موفق شویم، قطعا یک ناکامی بزرگ است.

 


از سوی دیگر میزبانی در تهران مسئولیت والیبالیست‌ها را افزایش می دهد. همیشه سالن آزادی یا هر سالن دیگری در ایران برای رقبای خارجی والیبال به یک تونل وحشت شبیه بوده و حتی بزرگترین تیم های دنیا هم خیلی سخت می توانند در خانه، ایران را شکست دهند.


مشکل اصلی اینجاست که بازیکنان تیم ملی بعد از حضور در فینال لیگ ملت‌ها و مرحله اول انتخابی المپیک و رویارویی با ستاره‌های بزرگ والیبال جهان، انگیزه چندانی برای تقابل با تیم‌های آسیایی ندارند. بررسی چهره سعید معروف و یارانش در حین بازی با استرالیا نشان می دهد که بازیکنان با بدن و ذهن هایی خسته در سالن ۱۲ هزار نفری به میدان می روند.

 


باید دید پایان میزبانی آسیایی برای والیبال ایران با خوشحالی همراه خواهد بود یا خیر. به هر حال هر اتفاقی در روزهای آینده بیفتد، شکست مقابل استرالیا نشان داد که ایران کار راحتی برای کسب سهمیه المپیک در ژانویه ۲۰۲۰ ندارد.  


عکس ها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها