کد خبر : 1636902 | 25 شهریور 1398 ساعت 13:14 | 51.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش امروز الاتحاد امارات؛

امسال نه، افزایش سهمیه آسیایی ایران از ۲۰۲۱

روزنامه الاتحاد امارات خبر از کاهش سهمیه های این کشور در لیگ قهرمانان آسیا داده است.

امسال نه، افزایش سهمیه آسیایی ایران از ۲۰۲۱

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الاتحاد امارات که معمولاً خبرهای موثقی را قبل از دیگر رسانه های عربی درباره فعل و انفعالات AFC و سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا منتشر می‌کند، امروز در گزارشی خبر از یک اتفاق تلخ برای باشگاه های اماراتی داده است.

 

این روزنامه مدعی شده که در اجلاس ماه نوامبر AFC سهمیه های جدید کشورها اعلام می شود و نتایج ضعیف باشگاه های اماراتی در ۴ دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا و حذف زودهنگام اکثر تیم‌های این کشور، باعث شده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سال‌های آتی سهمیه امارات را از ۳+۱ به ۲+۲ کاهش دهد. البته الاتحاد قید کرده این تغییرات مربوط به سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است و نظام سهمیه بندی سال ۲۰۲۰ قبلا از سوی AFC اعلام شده و تغییری نخواهد کرد.

 

کاهش سهمیه امارات می تواند خبر خوبی برای تیم های ایرانی باشد، به این امید که سهمیه ایران در آسیا بیشتر شود. اما در گزارش روزنامه الاتحاد، هیچ اشاره ای به افزایش سهمیه آسیایی ایران نشده است.

 

 اما نکته حائز اهمیت این است که در این گزارش از کشور امارات به عنوان رده چهارم غرب آسیا و از عربستان به عنوان رتبه سوم منطقه غرب یاد شده است. از آنجایی که کشورهای دیگر از جمله ازبکستان نتایجی نگرفته اند که در رتبه اول یا دوم غرب آسیا باشند، پس قاعدتاً کشورهای ایران و قطر رتبه های اول و دوم منطقه غرب را در اختیار دارند. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که ایران و قطر در دوره‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سه سهمیه گروهی و یک سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان خواهند داشت.

 

از آنجا که گفته شده تغییرات مذکور از سال ۲۰۲۱ اعمال می شود، پس تمام تغییرات مربوط به سال های آینده خواهد بود. در دوره پیش روی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰، سهمیه های ایران همان ۲+۲ است و تیم های استقلال و شهر خودرو باید در پلی آف به مصاف حریفان بروند. پرسپولیس و سپاهان هم از مرحله گروهی کار خود را شروع خواهند کرد‌.

دیدگاه‌ها