کد خبر : 1637150 | 26 شهریور 1398 ساعت 11:47 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

به صعود به لیگ برتر فکر نمی کنیم!

عاشوری: وظیفه من اعتراض به داوری نیست

تیم خوشه طلایی در هفته پنجم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در زمین تیم ملوان به برتری 3-2 دست یافت و این در حالی بود که هر دو گل تیم حریف از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

عاشوری: وظیفه من اعتراض به داوری نیست

به گزارش "ورزش سه"، به بهانه درخشش تیم خوشه طلایی در پنج هفته سپری شده از لیگ یک، آنهم در شرایطی که این تیم اولین فصل حضور درلیگ یک را تجربه می کند دقایقی با محسن عاشوری هم کلام شدیم. پاسور سال های دور پرسپولیس که رفاقت دیرینه ای با مرحوم سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملوان داشت.

 

*به عنوان سوال اول؛ تیم شما در 5 هفته سپری شده از لیگ یک یازده امتیاز کسب کرده، در حد و اندازه های یک تیم مدعی. آیا اکنون به صعود به لیگ برتر فکر نمی کنید؟

 

اصلا و به هیچ وجه. بازیکنان من برای رسیدن به این مهم اصلا تحت فشار نیستند و ما در تمرینات و جلسات فنی در مورد تنها چیزی که صحبت نمی کنیم صعود به لیگ برتر است. هدف ما این است که تلاش کنیم در زمین از فوتبالی که به نمایش می گذاریم لذت ببریم و اگر چیزی غیر ازاین باشد بیگاری است. تلاش می کنیم بازی به بازی اشتباهاتمان را کمتر کنیم. همین و بس. آینده هنوز فرا نرسیده است که در موردش صحبت کنیم و باید در لحظه زندگی کنیم و کاری که به ما محول شده را به نحو احسن انجام دهیم. ما به بازی پیش رو فکر می کنیم.

 

*دروازه بان تیم ملوان در موقعیت تک به تک خارج از محوطه جریمه با دست توپ را دفع کرد و داور به او کارت زرد داد، ضمن اینکه دو پنالتی هم به سود تیم حریف گرفت اما شما اعتراضی به داوری نکردید! این روحیه حاصل چه تفکری است؟

 

در مورد صحنه ای که دروازه بان تیم ملوان بیرون از محوطه و در موقعیت تک به تک توپ را با دست گرفت باید از زمین بازی اخراج می شد که داور به دادن یک کارت زرد بسنده کرد. در مورد پنالتی ها من هنوز فیلم بازی را ندیدم و درست نیست که اظهار نظر صریحی داشته باشم. با این حال بچه ها می گفتند هیچ یک از دو صحنه پنالتی نبوده به خصوص پنالتی دوم. این فقط یک نقل و قول است. اما در مورد اعتراض به داوری و اینکه چرا به کنار خط نیامدم و به داور اعتراض نکردم مثل بقیه مربیان باید بگویم من دیدگاه خاص خود را دارم و بر اساس آنچیز که فکر می کنم رفتار می کنم نه آن چیز که دیگران می گویند. در زمانی که در پرسپولیس مربی بودم رویانیان به من می گفت چرا مثل فلان مربی نمی آیی کنار خط داد و بیداد کنی. حتی بازیکنانی که این فصل به تیم ما اضافه شدند و شناخت کافی از روحیات من ندارند چنین سوالی را از من می پرسند. من در تمرین دیروز دراین باره با بازیکنان صحبت کردم. وظیفه مربی دیدن بازی و پیدا کردن اشکالات تیم است نه اعتراض به داور. من اگر در جریان بازی به داور معترض شوم تمرکز خود را از دست خواهم داد و دیگر نمی توانم در مورد مسایل فنی فکر کنم و تصمیم درستی بگیرم. در بازی با ملوان اگر چه ما سه گل زدیم اما چند موقعیت خوب هدر دادیم که این مهمتر از اشتباهات داوری در این بازی است. من خطاب به بچه ها هم همین را گفتم. چرا در مسابقه ای که می توانستیم 6-0 برنده شویم باید 3-2 برنده شویم. ما به جای اعتراض به داوری باید این اشتباهات را رفع کنیم. من فکر می کنم این بی عدالتی است که همه اشتباهات خود را به گردن داور بیاندازیم. قطعا داوران هم بعد از بازی فیلم بازی را مرور می کنند و اشتباهات خود را می بینند و تلاش می کنند اشتباهات خود را برطرف کنند. به خصوص که کار آنها حساس تر است و در این بین پای حق تیم ها در میان است.

 

*شما در نوشهر متولد شدید اما پدرتان گیلانی است و حتما عرق و تعصب خاصی به فوتبال گیلان دارید. کمی در خصوص ملوان صحبت کنید. وضعیت این روزهای تیم که کمی نگران کننده است!

 

حضور در شهر انزلی و بازی در استادیوم تختی انزلی همیشه برایم خاطره انگیز بوده است. انزلی تنها شهری است که فوتبالی هایش فقط یک تیم را دوست دارند و آن تیم تنها ملوان است. اما 20 کیلومتر آنطرف تر در مورد همه تیم ها صحبت می شود. به انزلی که آمدم فرصتی دست داد تا 20 دقیقه تمرین تیم جوانان ملوان را تماشا کنم. چه جوانان خوبی که تنها با یک توپ تمرین می کردند! از بس تاسف خوردیم و اظهار تاسف کردیم برایمان عادی شده است. در جریان بازی با ملوان تماشاگرانی که به استادیوم آمده بودند نه کاری به کادر فنی داشتند و نه بازیکنان و تنها به مدیران اعتراض می کردند. اگر ملوان به این حال و روز افتاده به خاطر بی توجهی و شاید هم بد اندیشی مدیران شهری و استانی است. امیدوارم این تیم خوب و دوست داشتنی حال روز و خوبی پیدا کند چرا که اگر حال این تیم خوب باشد حال مردم شهر انزلی هم خوب است.

 

*به عنوان آخرین سوال، تیم شما تنها تیمی است که همه بازی هایتان در خارج از خانه برگزار شده است. پس کی قرار است در ساوه بازی کنید؟

 


مسئولین در تلاش هستند هر چه سریعتر استادیوم شهید چمران ساوه آماده شود. در این باره با دوستان که صحبت می کردم گفتند که تعداد کارگران را هم زیاد کردند که استادیوم زودتر آماده شود. همه در تلاش هستند که بازی ما با خونه به خونه در استادیوم شهید چمران ساوه برگزار شود اما اگر بازی این بازی آماده نشود حتما برای بازی بعدی خانگی آماده خواهد شد.

دیدگاه‌ها