کد خبر : 1637173 | 26 شهریور 1398 ساعت 13:05 | 74.2K بازدید | 0 دیدگاه

13 جمعه فوتبالی تا آخر فصل

سه شنبه، چهارشنبه: بازی سرخابی ممنوع!

پرسپولیس در فصل جاری تنها 5 بازی لیگ خود را در روز جمعه برگزار می کند و تعداد بازی استقلال در آدینه 8 روز است.

به گزارش "ورزش سه"، در کشورهای توسعه یافته و صاحب سبک در فوتبال بازی ها بیشتر در دو روز آخر هفته یعنی روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود. به این دلیل که تعداد تماشاگران بیشتری برای حمایت از تیم ها در استادیوم حاضر شوند. به خصوص که یکی از راه های اصلی درآمدزایی باشگاه ها در فوتبال بلیط فروشی است و از سویی برگزاری بازی ها در روزهای تعطیل به ساعات کاری کارمندان و کارگران و در نهایت اقتصاد ملی ضربه نمی زند.

 

اما در ایران پرسپولیس در همه روزهای هفته به جز چهارشنبه بازی می کند و شرایط استقلال هم مشابه است و در همه روزهای هفته به جز سه شنبه بازی می کند. همان طور که اشاره شد پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته تنها 5 بازی خود را روز جمعه انجام خواهد داد و استقلال هم در 8 بازی در روز جمعه به میدان می رود. بیشترین فراوانی روز برگزاری بازی برای دو تیم روز پنجشنبه است. پرسپولیس که تعداد برگزاری بازی هایش در روز جمعه سه بازی کمتر از استقلال است در روز پنج شنبه 3 بازی بیشتر از استقلال انجام می دهد. بر این اساس 12 بازی از بازی های این فصل پرسپولیس در روز پنج شنبه برگزار می شود و استقلال هم 9 بازی خود را در این روز برگزار خواهد کرد. بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ برتر هر دو تیم 17 بازی را در روزهای پنج شنبه و جمعه انجام خواهند داد و 13 بازی هم در روزهای غیر تعطیل برگزار می شود که تعداد بازی های کمی نیست و حتی می شود گفت دو تیم نزدیک به نیمی از بازی های خود را در روزهای غیر تعطیل برگزار می کنند و این بی تعارف در تعداد تماشاگران دو تیم و هم چنین میزان درآمدزایی از راه بلیط فروشی تاثیر گذار است.

 

جالب اینکه در فوتبال حرفه ای روزهای فوتبال تعریف شده اند. به طور مثال در آلمان بوندس لیگا در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه برگزار می شود. البته تنها یک بازی در روز دوشنبه برگزار می شود که روز ابتدای هفته است و ساعت برگزاری بازی هم دیروقت است تا تماشاگران برای حضور در بازی از ساعات کاری خود کم نکنند. اما همان طور که شاهد هستید در ایران بازی های لیگ برتر در همه روزهای هفته برگزار می شود. این نشان می دهد فوتبال ایران هنوز از نظر تنظیم و تدوین برنامه بازی ها به شرایط حرفه ای نرسیده است.

 

تنها دو روز در هفته است که تیم های استقلال و پرسپولیس در آن بازی نخواهند کرد. استقلال این فصل از برگزاری بازی در روز سه شنبه معاف شده و پرسپولیس هم در روز چهارشنبه بازی نخواهد داشت. پرسپولیس در بیشترین روز غیر تعطیل شنبه به میدان خواهد آمد. 5 بازی این تیم در روز شنبه، سه بازی در روز یکشنبه، سه بازی در روز دوشنبه و سه بازی هم در روز سه شنبه برگزار می شود. استقلال هم در روزهای شنبه و یکشنبه هر کدام 4 بازی، روز دوشنبه سه بازی و روز چهارشنبه دو بازی انجام خواهد داد.

 

البته یکی از اقدامات خوب سازمان لیگ برتر که قابل چشم پوشی نیست تدوین زمان برگزاری بازی هااز ابتدا تا انتها است که این موضوع به مربیان تیم ها اجازه می دهد برنامه ریزی دقیقی برای آینده داشته باشند. اما برگزاری بازی ها در روزهای تعطیل هنوز در فوتبال کشورمان به خوبی جا نیافتاده است که موضوع مهمی بشمار می رود. چرا که در روز تعطیل تماشاگران بیشتری برای حضور در استادیوم و تماشای بازی برنامه ریزی می کنند و از همه مهمتر برگزاری بازی در روزهای تعطیل موجب کاهش ساعت کاری تماشاگران نخواهد شد که این موضوع با اقتصاد کشور رابطه مستقیمی دارد.

 

زمان بندی برگزاری بازی های دو تیم پرسپولیس و استقلال از این قرار است:

 

پرسپولیس

شنبه : 5
یکشنبه: 3
دوشنبه: 3
سه شنبه: 2
چهارشنبه: -
پنج شنبه: 12
جمعه: 5

 

1435007

 

استقلال

شنبه : 4
یکشنبه: 4
دوشنبه: 3
سه شنبه: -
چهارشنبه: 2
پنج شنبه: 9
جمعه: 8

 

1435006

دیدگاه‌ها