کد خبر : 1637314 | 26 شهریور 1398 ساعت 23:00 | 43.4K بازدید | 0 دیدگاه

آنسو فاتی و ثبت رکوردی جدید

آنسو فاتی، ستاره ۱۶ ساله باشگاه بارسلونا، با حضورش در ترکیب اصلی بازی امشب مقابل دورتموند،به جوان ترین بازیکن آبی اناری ها در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد.


به گزارش "ورزش سه"، پیش از شروع فصل هیچ کس  به ذهنش خطور نمی کرد که با مصدومیت فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا یعنی لیونل مسی یک جوان ۱۶ ساله جایگزینش شود، آن هم نه در یک رقابت معمولی بلکه در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا و جدال حساس دورتموند و بارسلونا در سیگنال ایدونا پارک!


 فاتی یکی از بهترین بازیکنان بارسا طی هفته های اخیر بوده است. او تنها با ۱۱۶ دقیقه بازی موفق شد دو گل برای آبی اناری ها به ثمر برساند، رکوردی که لیونل مسی بعد از انجام ۱۳ بازی به آن رسیده بود. اتفاقی که استعداد شگرف این جوان پرورش یافته آکادمی لاماسیا را نشان می دهد.


آنسو حالا با حضور در ترکیب بارسلونا در بازی مقابل دورتموند وتنها با ۱۶ سال و ۳۵۱ روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و رکورد بویان کرکیچ را شکست . آنسو همچنین پس از سلستین بابا یارو،بازیکن دهه ۹۰ باشگاه اندرلخت، به دومین بازیکن جوان تاریخ چمپونزلیگ تبدیل شد.


نکته قابل توجه دیگر این که فاتی می تواند با به ثمر رساندن گل در این بازی خود را به جوان ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کند. اتفاقی که قطعا می تواند نام او را در تاریخچه این رقابت ها جاودانه کند.

 

1434284

دیدگاه‌ها